Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- اردبیل|حامد قادری: استان اردبیل از دیرباز مهد فرهنگ و هنر بوده و علاقمندان و هنرمندان این دیار همواره در صحنه‌های ملی و بین المللی درخشیده‌اند.

حضور هنرمندان و علاقمندان به حوزه‌های فرهنگ و هنر و درخشش نام اردبیل در مجامع ملی و بین المللی می‌طلبد تا مکانی در خور فرهنگ و هنر استان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین امر باعث شد تا اصحاب فرهنگ و هنر استان و علاقمندان به آن نسبت به ایجاد یک مجموعه فرهنگی و هنری بزرگ و مجهز مطالبه داشته باشند.

در سال ۱۳۹۲ بود که کلنگ احداث مجموعه بزرگ فرهنگی و هنری تالار شهر به زمین زده شد تا بارقه امیدی باشد در دل مردم و اصحاب فرهنگ و هنر اردبیل.

 

نقش این فضا در القای حس تعلق، پویایی و تحرک در شهروندان و در حقیقت حفظ تعاملات اجتماعی شهر بسیار بااهمیت است و با طراحی تالار شهر،گام موثری جهت خلق یک اثر معماری با توجه به تعاملات اجتماعی برای گردهمایی و مشارکت مردم برداشته می‌شود.

در سال ۹۱ بود که یک خبر خوب مبنی بر آغاز عملیات اجرایی تالار شهر، اهالی فرهنگ و هنر استان اردبیل را به رشد و توسعه فرهنگی و هنری استان امیدوار کرد و این خبر، مرهمی بود برای تمام کمبودهای زیرساختی در حوزه فرهنگی و هنری اردبیل.

مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ۲۸ تیرماه سال ۱۳۹۱ بود که از احداث تالار بزرگ شهر در قالب پروژه مهر ماندگار و با کاربری نمایش و موسیقی خبر داد.

وی ضرورت احداث سالن تئاتر در اردبیل را یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت آغاز پروژه‌های جدید و تاکید دولت بر تکمیل پروژه‌ها به نظر می‌رسد در احداث این سالن با مشکلاتی روبرو شویم که انتظار می‌رود معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز لازم در این زمینه را اخذ کند.

منصور شرفی اظهار داشت: فاز اول این پروژه شهریور سال آینده و فاز دوم نیز شهریور سال ۹۳ اجرا می‌شود که امیدواریم تا دو سال آینده تالار شهر اردبیل با کاربری نمایش و موسیقی و با هزینه‌کرد ۱۸ میلیارد تومان در فضای ۱۳ هزار متر‌مربع احداث و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.(منبع)

 

تعلل در عملیات عمرانی و افزایش قیمت مصالح، بلای جان بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی استان

مطالعات پروژه تالار شهر اردبیل از سال ١٣٨٧ آغاز شده و در سال ١٣٩۲ احداث این مجتمع با زیر بنای ۱۲ هزار مترمربع و با دو سالن تخصصی ویژه موسیقی با ظرفیت ٧٠٠ نفری و سالن ویژه نمایش که دارای سن متحرک می‌باشد با ظرفیت ۶۰۰ نفر آغاز شده است.

اما اسحاقی، مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ۲۲اردیبهشت سال ۱۳۹۳ با اشاره به اهمیت پروژه تالار شهر اظهار کرد: تالار شهر اردبیل به عنوان یک پروژه مهم و تاثیرگذار فرهنگی تا سال ۹۵ تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اعلام اینکه در تلاشیم تا سال ۹۵ تالار بزرگ شهر اردبیل را افتتاح و به هنرمندان و اصحاب فرهنگ وهنر استان تقدیم کنیم، بیان کرد: بعد از اینکه بنده به‌عنوان مدیرکل این مجموعه انتخاب شدم، در اولین روزها پیمانکار این پروژه را خواستم تا در مورد علت تعطیلی پروژه و انجام نشدن برخی تعهدات گزارشی ارائه کند که به‌دلیل محدودیت منابع اعتباری قول دادیم به سرعت ‌بخشی از مطالبات پیمانکار را پرداخت کنیم تا این پروژه از تحرک خاصی برخوردار باشد.(منبع)

علی جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ۳۰مرداد ۱۳۹۳ در بازدید از این پروژه اظهار کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا با جذب و تامین اعتبار، ظرف دو سال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی و هنری تالار شهر، یک تالار تخصصی محسوب می‌شود، از مجریان این طرح خواست تا سالن نمایش این مجتمع  به صورت مدرن  طراحی شود.(منبع)

قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز جواب نداد

مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سال ۹۷ دلایل تاخیر در افتتاح تالار شهر را قرارگیری کشور در تنگناهای مالی و اقتصادی می‌داند و بیان می‌کند: از ۱۲ میلیارد تومان بودجه مصوب سالیانه، تنها سه میلیارد تومان تخصیص می‌یابد و این موضوع باعث ایجاد مشکل در بهره‌برداری به موقع می‌شود.

در شهریور سال ۱۳۹۸ عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به اردبیل قول داد تا پروژه تا دو سال آینده افتتاح شود اما اکنون بعید به نظر می‌رسد که پروژه در طی این زمان به بهره‌برداری برسد.

استاندار اردبیل نیز در همین سال در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: براساس توافقی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد کردیم، تا دو سال آینده تالار شهر اردبیل به‌عنوان یک مجموعه فرهنگی و هنری شایسته تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

آخرین اعتبار تخصیص یافته به پروژه، خرداد ماه سال ۹۹ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان بود اما این مبلغ هم نمی‌تواند پروژه را به مرحله بهره‌برداری برساند و پروژه نیازمند تامین اعتبار اساسی است.

 

در دیدار مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اکبر بهنام‌جو استاندار استان اردبیل که در ۱۸ خردادماه ۱۳۹۹ انجام شد، روند تکمیل تالار شهر اردبیل(مجتمع فرهنگی و هنری اردبیل) مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در تکمیل پروژۀ تالار شهر اردبیل اختصاص یافت.

همچنین در این دیدار استاندار اردبیل برای ایفای تعهدات ناشی از تفاهم نامه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بطور کامل تأکید نمود.(منبع)

عدم تحقق وعده‌های مسؤولان در خصوص شروع به‌کار تالار شهر اردبیل پس از گذشت حدود ۸ سال غالبا دلیل مالی و عدم تامین نقدینگی دارد، از این‌رو برای پاسخ‌ به این سوال به سراغ معاون عمرانی استانداری اردبیل رفتیم؛

به دنبال اخذ ماده ۵۶ برای پروژه تالار شهر اردبیل هستیم

فرزاد قلندری در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: برای پروژه تالار شهر اردبیل علاوه بر ۵ میلیارد تومان اعتبار سالانه، منابعی از طریق دفتر ریاست جمهوری برای پروژه در نظر گرفته می‌شود و همچنین برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن پروژه به دنبال اخذ ماده ۵۶ برای پروژه هستیم.

وی افزود: با اخذ ماده ۵۶ برای پروژه، کلیه منابع و اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل ساختمان تالار شهر اردبیل تامین خواهد شد و تجهیز آن را نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌دهد.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل تاکید کرد: پروژه تالار شهر اردبیل در مرحله برآورد نهایی برای پیمان‌سپاری و شروع مجدد عملیات اجرایی است.

افزایش قیمت مصالح، علت اصلی توقف پروژه تالارشهر اردبیل

قلندری بیان کرد: ماده ۵۶ یک روال اداری دارد و منوط به پیگیری دستگاه اداری است و با پیگیری ویژه تا یک الی دو ماه جمع‌بندی صورت خواهد گرفت اما تلاش ما بر این است قبل از اخذ ماده ۵۶ عملیات اجرایی پروژه آغاز شود.

وی به علت عدم اتمام این طرح در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت مصالح در سال‌های گذشته و عدم همخوانی برآورد اعتبار لازم پروژه با اعتبار تخصیص یافته علت اصلی توقف پروژه بوده است.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: از طریق قوانین بودجه سنواتی نیز هر سال اعتباری برای پروژه در نظر گرفته شده اما این اعتبار برای بهره‌برداری پروژه کافی نبوده است.

قلندری گفت: تصمیم گرفتیم ضمن اخذ ماده ۵۶، اعتبارات کافی برای پروژه در نظر بگیریم تا پروژه تا دو سال آینده تکمیل، تجهیز و به بهره‌برداری برسد.

 

پروژه تالارشهر اردبیل ردیف بودجه ملی بگیرد

عبداله بحرالعلومی سکاندار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در واپسین روزهای دولت دوازدهم نیز به خبرنگار فارس اظهار کرد: در حال حاضر پیشرفتی در پروژه به وجود نیامده و وضعیت پرژه مشابه سال ۹۹ است.

وی افزود: اما در راستای جانبخشی دوباره به کارهای عملیاتی این پروژه یک زمین تحت تملک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معروف به زمین اتوبوس‌رانی به متراژ بیش از ۳ هزار متر به مزایده گذاشته شده تا در آمد حاصل از آن صرف پروژه شود.

بحرالعلومی بیان کرد: هزینه‌های عاید از این زمین به تنهایی نمی‌تواند به تکمیل شدن پروژه منجر شود لذا نیاز است اعتبارات جدیدی نیز به آن تعریف شود تا شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در زمان کلنگ زنی پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری آن در نظر گرفته شد که این میزان برابر با کل بودجه استان در آن زمان بود که خود این موضوع تکمیل شدن پروژه را با هاله‌ای از ابهام روبرو می‌کرد.

بحرالعلومی تاکید کرد: باید توجه می‌شد که این پروژه تحت بودجه ردیف ملی قرار می‌گرفت تا از اعتبارات کشوری برای تکمیل آن استفاده می‌شد زیرا که تکمیل این پروژه اعتبارات فراوانی را می‌طلبد.

وی گفت: یکی دیگر از راهکارهای احیای دوباره این پروژه ورود بخش خصوصی به آن است که با ایجاد بازارچه‌ها و مغازه‌ها در اطراف محل احداث تالار شهر می‌توان از پتانسیل بخش خصوصی نیز در اتمام این پروژه بهره برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اکنون تکمیل پروژه تالار شهر اردبیل به‌‌عنوان مهم‌ترین پروژه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان اردبیل به بهانه‌هایی مختلفی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

این پروژه عظیم، مصوبه سفر سوم هیأت دولت دهم به اردبیل بود و اکنون در آستانه پایان دولت دوازدهم هستیم و جز ساختمان نیمه برافراشته تالارشهر در جوار دریاچه شورابیل، هیچ توفیقی برای پروژه حاصل نشده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ تالار شهر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروژه تالار شهر اردبیل بهره برداری تا دو سال آینده میلیارد تومان فرهنگی و هنری فرهنگ و هنر اخذ ماده ۵۶ برای پروژه برای تکمیل هنر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد

شهردار زنجان گفت: پارکینگ طبقاتی توفیق در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علیرضا فیروزفر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جریان افتتاح پارکینگ طبقاتی توفیق با بیان اینکه پس از افتتاح، این مکان به‌صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهد داشت، اظهار کرد: پروسه واگذاری این مکان به بخش خصوصی هم طی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طبقه آخر مجتمع تجاری توفیق رستوران روباز و بسته طراحی و واگذاری هم خواهد شد، افزود: این پروژه در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه قسمت تجاری آن ۲۲۰۰ و متر مربع و زیر بنای رستوران ۴۱۶ متر مربع است، بیان داشت: این پروژه در هشت طبقه است که ۲ طبقه آن به زیر زمین، یک طبقه همکف، پنج طبقه روی همکف را شامل می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۴ به زمین زده شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم، افزود: امیدواریم با این کار گشایش‌هایی به لحاظ تأمین پارکینگ شهری رخ دهد.

وی با بیان اینکه امروز یک روز خوب در تقویم به نام شوراها نامگذاری شده است، گفت: این پروژه در حوزه مولد سازی و سرمایه گذاری شهری به ویژه گشایش‌ها در حوزه ترافیکی است که در سیستم و هسته مرکز شهر با این معضل مواجه هستیم.

شهردار زنجان یکی از راه حل‌های گره ترافیکی شهر زنجان را احداث پارکینگ‌های متعدد طبقاتی به ویژه در هسته‌های مرکزی شهر ذکر کرد و گفت: در حوزه مولدسازی، شهرداری تلاش دارد این مهم را به نحو مطلوبی به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه امید است پروژه‌های مهم شهری به مراحل خوبی برسد، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهیدان کریمی است که در واقع ۵ پروژه را در خود جای داده که قرار داد اولیه آن هزار میلیارد تومان است.

فیروزفر با بیان اینکه با پایان این پروژه مبلغ قرارداد بیشتر خواهد شد، افزود: همچنین حذف فاضلاب از زنجانرود که از دارایی‌های مهم زنجان است، رقم خواهد خورد و بلافاصله تفرج سازی این مکان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های سال قبل همچون اصلاح معابر نیز انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: از مردم زنجان در خواست داریم همانند سال گذشته همراهی داشته باشند.

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: آبیاری مکانیزه در حوزه فضای سبز شهری پس از سال‌ها، اصلاح و نوسازی حمل و نقل عمومی پس از یک و نیم دهه از جمله اقدامات مهم شهرداری زنجان بوده است.

کد خبر 748889

دیگر خبرها

  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی در اردبیل مساعد نیست
  • نواخته شدن «زنگ سپاس معلم» در اردبیل+فیلم
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد