Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@06:05:43 GMT

چرا در استرالیا به دنبال آرزوهایتان هستید؟

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۹۸۹۹

 

از گذشته تا کنون استرالیا در لیست محبوب‌ترین کشورهای دنیا برای متقاضیان مهاجرت به خصوص ایرانیان قرار گرفته است . معیارهایی از قبیل موقعیت‌های مختلف شغلی، استانداردهای بالای رفاهی و اقتصاد پویا، این کشور را به یک مقصد جذاب و پر طرفدار برای مهاجرین تبدیل کرده است . از این رو افراد بسیاری به ویژه ایرانیان ترغیب به مهاجرت به استرالیا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که این کشور با توجه به شرایط اقتصادی مناسب و بازار کار ایده آل همواره در کانون توجه افراد زیادی برای مهاجرت بوده و به همین دلیل روز به روز به تعداد مهاجرین افزوده شده است.

برای رسیدن به این کشور رویایی می‌توانید از روش‌های مختلف اقدام کنید. یکی از این روش‌ها، مهاجرت از طریق کار است.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کاری یا استقبال از نیروهای متخصص

شرایط ویزای کار استرالیا ، یکی از متداول‌ترین راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت دائم این کشور است. کشور استرالیا همواره از نیروهای متخصص و کارآمد استقبال کرده و فرصت‌های متعدد شغلی همراه با شرایط زندگی مناسب برای این گروه از مهاجرین فراهم ساخته است . از این رو می‌تواند با استفاده از استعداد و توانایی‌های افراد متخصص به اقتصاد استرالیا رونق بخشد.

دولت استرالیا به دلیل درصد پایین بیکاری نیروی متخصص و کمبود نیروی ماهر کاری، همواره اولویت بیشتری به مهاجرت به استرالیا از طریق کار داده است. ب رای حل مشکل کمبود نیروی ماهر و متخصص کاری، اداره مهاجرت استرالیا آمار مهاجرین را از طریق تخصص و کار افزایش داده است .

با وجود مهاجر پذیر بودن کشور استرالیا، مطمئناً شرایط و قوانینی برای مهاجرت از طریق ویزای کار برای متقاضیان اختصاص داده است که بر اساس سیستم امتیازبندی است. متقاضیان با کسب این امتیازات و در صورت واجدالشرایط بودن می‌توانند از این ویزا بهره‌مند شوند.

خوب باید ببینیم شرایط اخذ ویزای کاری شامل چه مواردی است؟ در این قسمت می‌خواهیم به چند مورد از آن‌ها بپردازیم.

شرط سنی

افرادی که قصد دارند از طریق مهارت و تخصص به استرالیا مهاجرت کنند، باید زیر 45 سال سن داشته باشند.

بین 18 تا 24 سال : 25 امتیاز

بین 25 تا 32 سال: 30 امتیاز

بین 33 تا 39 سال: 25 امتیاز

بین 40 تا 44 سال: 15 امتیاز

شرط مدرک تحصیلی

یکی شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار حائز اهمیت می‌باشد، مدرک تحصیلی است. در واقع یکی از مراحل در مهاجرت، ترجمه کامل مدرک تحصیلی است. البته باید توجه داشته باشید که آیا مدرک تحصیلی شما توسط دانشگاه های استرالیا قابل پذیرش است یا خیر.

امتیاز مدرک تحصیلی خارج از استرالیا

کاردانی یا معادل کاردانی 10 امتیاز

کارشناسی 15 امتیاز

کارشناسی ارشد 15 امتیاز

دکترا 20 امتیاز

ا متیاز تحصیل در استرالیا

2 سال تحصیل : 5 امتیاز

تحصیل در مناطق رجیونال یا کم جمعیت: 5 امتیاز

تحصیل در مقاطع فوق لیسانس تحقیقاتی و یا دکترا در برخی رشته های خاص: 10 امتیاز

تسلط بر زبان انگلیسی

یکی از نکات حائز اهمیت برای مهاجرت به استرالیا، تسلط به زبان انگلیسی است. قبل از اقدام به دریافت ویزای کار استرالیا، باید مدرک معتبر زبان مثلاً آیلتس داشته باشید تا بتوانید به اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کنید.

PTE50 یا آیلتس 6 یا نمرات معادل : 0 امتیاز

PTE65 یا آیلتس 7 یا نمرات معادل: 10 امتیاز

PTE79 یا آیلتس 8 یا نمرات معادل: 20 امتیاز

سابقه کاری

برای اخذ ویزای استرالیا به خصوص ویزای کاری، بایستی حداقل بین یک تا هشت سال سابقه کاری داشته باشید. البته گواهی سابقه کار شما باید حتماً از یک محیط کاری معتبر با ذکر کامل دوره کاری شما باشد.

امتیاز سوابق کاری داخل استرالیا :

کمتر از 1 سال : 0 امتیاز

بین 1 تا 3 سال : 5 امتیاز

بین 3 تا 5 سال : 10 امتیاز

بین 5 تا 8 سال : 15 امتیاز

بالای 8 سال : 20 امتیاز

به طور کلی متقاضیان با کسب امتیازات بالاتر، شانس بیشتری برای گرفتن ویزای کاری دارند. اما نمی‌توان گفت که همه اشخاص الزاماً از طریق سیستم امتیازبندی موفق به دریافت ویزای کاری هستند. در بین این اشخاص مواردی هم است که از طریق تحصیل و کار در رشته های مناسب‌تر و حتی داشتن استراتژی‌های بهتر در حیطه کاری در اخذ این ویزا موفق‌تر بوده‌اند.

در این قسمت می‌خواهیم به طور مختصر به انواع ویزای کاری بپردازیم.

بر طبق جدول زیر انواع ویزای کاری به چهار دسته طبقه بندی می‌شود :

نام دسته

نام ویزا

شرایط دریافت

نوع اقامت

دسته اول ویزای کار (اسکیل ورکر)

ویزای 189 استرالیا

بر اساس امتیاز (سن، تحصیلات، سابقه کاری و مدرک زبان)

اقامت دائم

ویزای 190 استرالیا

بر اساس امتیاز

اقامت دائم

ویزای 491 استرالیا

بر اساس امتیاز

اقامت موقت

دسته دوم ویزای کار استرالیا دانشگاه تهران

ویزای کار استرالیا دانشگاه امیر کبیر

ویزای 476 استرالیا

مدرک مهندسی از یکی از دانشگاه‌ها، داشتن نمره میانگین در آزمون‌های PTE وآیلتس

اقامت موقت

دسته سوم ویزای کار استرالیا با اسپانسر شغلی کارفرما

ویزای داما

داشتن کارفرما در استرالیا

اقامت موقت

ویزای 186 استرالیا

داشتن کارفرما در استرالیا

اقامت موقت

ویزای 482 استرالیا

داشتن کارفرما در استرالیا

اقامت موقت

دسته چهارم ویزای کار از طریق تحصیل در استرالیا

ویزای 485 استرالیا

پس از تحصیل در استرالیا

اقامت موقت

خوب. در ادامه می‌خواهیم به مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار استرالیا اشاره کنیم.

مدارک مورد نیاز ویزای کار استرالیا

پاسپورت شناسنامه کارت ملی کارت معافیت یا پایان خدمت سند ازدواج در صورت تأهل مدارک تحصیلی مثل مدرک پایانی و ریز نمرات نمره زبان حداقل آیلتس 6 در هر مهارت و یا PTE 50 در هر مهارت و یا نمرات آزمون‌های معادل سوابق کاری در 10 سال گذشته نامه کاری مدارک اثبات سابقه کار از جمله فیش حقوقی تست‌های پزشکی گواهی عدم سوء پیشینه تست‌های بایومتریک

بدون شک دغدغه بسیاری از مهاجرین، هزینه ای است که بایستی برای اخذ ویزای کار استرالیا بپردازند. در این قسمت به یک سری از این هزینه‌ها می‌پردازیم.

هزینه ویزای استرالیا

هزینه های بخش اسسمنت در حدود 1000 تا 1500 دلار (با توجه به رشته) هزینه ویزا برای نفر اصلی 4045، برای همراه 2020 و فرزند زیر 18 سال 1010 دلار هزینه های تست پزشکی، بایومتریک و پلیس چک (مجموعاً همه کمتر از 100 دلار) هزینه های وکیل مهاجرت به استرالیا (متفاوت) هزینه های ترجمه مدارک (حدوداً 3 تا 5 میلیون تومان) هزینه آزمون‌های زبان انگلیسی (متفاوت)

ویزای کار و وضعیت اقامت

اگر ویزای 189 استرالیا را دریافت کنید از همان ابتدا می‌توانید اقامت استرالیا را رشته باشید. چنانچه ویزای 491 استرالیا را بگیرید باید 3 سال از 5 سال مدت ویزا را در مناطق کم جمعیت کار و زندگی داشته باشید.

و کلام آخر

به طور کلی مهاجرت به هر کشوری به خصوص استرالیا شرایط و راه های خاص خود را دارد که با آگاهی از آن‌ها می‌توانید یک تصمیم درست و هدفمند بگیرید. بنابراین می‌توانید از موسسه مهاجرتی ویزاپیک در این امرکمک بگیرید. ویزا پیک با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت و اخذ انواع ویزاهای کاری آماده ارائه مشاوره و خدمات لازم است.

برای بهره‌مندی از کمک مشاورین می‌توانید وارد سایت شده و فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کنید. کارشناسان زبردست و خبره مجموعه پس از مطالعه اطلاعات مندرج در فرم و ارزیابی شرایط اولیه، شما را در این امر یاری می‌کنند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد

به گزارش “ورزش سه”،  بازی نهایی ای اف سی کاپ در حالی بین الاحد لبنان و سنترال کاست استرالیا برگزار شد که بازی در استادیوم سلطان قابوس مسقط به میزبانی کشور عمان برگزار می‌شد.

این بازی تقابل بین برترین تیمهای لیگ استرالیا و لبنان بود که به فینال رسیده و مقابل هم صف آرایی می‌کردند.

باوجود نمایش یک طرفه سنترال کاست، این تیم در گلزنی ناکام بود و تا دقیقه ۸۴ نتوانست دروازه حریف را باز کند. نکته جالب اینکه هدایت این تیم برعهده مارک جکسون، مربی پیشین لیدز یونایتد و دستیار مارچلو بیلسای آرژانتینی بود که  حالا تیمش را در استانه یک موفقیت بزرگ قرار داده بود.

سرانجام تیم سنترال کاست در دقیقه ۸۴ و روی یک شوت دقیق آلو کول توانستند دروازه تیم لبنانی را باز کنند و با حفظ نتیجه تا پایان بازی عنوان قهرمانی را به دست بیاورند.

این در حالی است که در خط حمله تیم لبنانی لی اروین مهاجم  سابق تیم تراکتور نیز حضور داشت.

از فصل آینده ای اف سی کاپ به جام درجه سوم آسیا تبدیل خواهد شد و لیگ قهرمانان آسیا جای این رقابت‌ها را خواهد گرفت که ایران نیز یک نماینده در آن خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آمار می‌گوید: پرسپولیس «تخت گاز» به دنبال پایین کشیدن استقلال
  • تصاویر نجومی هفدهم اردیبهشت (6 مه)
  • سرخپوشان به دنبال بردن نساجی در شهر خسته/ استقلالی ها درصدد تثبیت صدرنشینی
  • مقام اول استان سمنان در اخذ ویزای تمتع/ اجرای طرح «خشت بهشت»
  • صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد
  • فقط افرادی که در خانواده‌ای سمی بزرگ شده‌اند این ۷ مورد را درک می‌کنند
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • نماهنگ/شریک جرم
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • مدت زمان اخذ ویزای توریستی دبی چقدر است؟