Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هاشمی فرماندار مشهد با بیان این که امسال تعداد شعب اخذ رای در شهرستان مشهد ۲۴ درصد نسبت به تعداد شعب در انتخابات ۹۶ افزایش یافته است، گفت: همچنین در شهر مشهد ما برای انتخابات امسال، نسبت به انتخابات ۹۶ به میزان ۳۰ درصد تعداد شعب را افزایش دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در تمام شهرستان مشهد، هزار و ۸۹۲ شعبه اخذ رای در روز انتخابات خواهیم داشت که از این تعداد هزار و ۵۱۴ شعبه معادل ۸۰ درصد شعب در شهر مشهد، ۱۳ درصد در بخش مرکزی شهرستان مشهد، ۴ درصد در بخش رضویه و ۳ درصد هم در بخش احمدآباد خواهد بود.

تایید صلاحیت ۲ عضو از ۳ عضو رد صلاحیت شده شورای شهر مشهد

 از مجموع ۱۵ عضو فعلی شورای شهر مشهد، شش نفر برای ششمین دوره انتخابات شورای این شهر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد سه نفر تایید صلاحیت و سه نفر رد صلاحیت شدند و به هیئت مرکزی نظارت، مستقر در مجلس، اعتراض کردند که در نهایت دو نفر تایید صلاحیت شدند.

امکان رد صلاحیت کاندیدا‌ها تا یک ساعت قبل از برگزاری انتخابات شورا‌ها وجود دارد

علی آذری نایب رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های خراسان رضوی گفت: بر اساس قانون جدید مصوب ۱۳۹۶ انجام هر نوع فعالیت در قالب تخلفاتی که مفصل در قانون آمده باشد حتی یک ساعت قبل از انتخابات می‌تواند به رد صلاحیت کاندیدا منجر شود.

او با اشاره به وظایف شورا‌های اسلامی افزود: همه برنامه‌های عمرانی، بهداشتی، رفاهی، آموزشی شهرستان‌ها متصل به شورا‌های شهرستان است و شورا می‌آید تا این مسائل را سرعت ببخشد.

نایب رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های خراسان رضوی ادامه داد: به اقرار بیشتر سیاستمداران و دستگاه‌های نظارتی، شورا تاکنون در حوزه‌های مختلف موفق عمل‌نکرده است و مردم هم به این احساس رسیده‌اند، به همین دلیل باید افرادی به عضویت شورا‌ها دربیایند که تعهد و دلسوزی داشته باشند.

آذری بیان کرد: برخی کاندیدا‌ها در تبلیغات از تطمیع استفاده می‌کنند، اما باید بدانند در سال ۱۳۹۶ قانون تغییر کرد و دیگر به این صورت نیست که افراد تخلف و هیئت‌های نظارتی سکوت کنند.

او تصریح کرد: در قانون جدید در تمام مدت انتخابات، هیئت‌های نظارت به‌صورت کامل بر کاندیدا‌ها نظارت دارند و تاکنون چند گزارش تخلف کاندیدا‌ها با مستندات کاندیدا به دست ما رسیده که حتماً پرونده این افراد مجدد به جریان خواهد افتاد.

نایب رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های خراسان رضوی تاکید کرد: برخی تلاش می‌کنند با سوءاستفاده از انتخابات ریاست جمهوری خود را به کاندیدایی مرتبط بدانند و در عین این که در انتخابات شورا‌ها هم شرکت کرده اند، باهدف بهره‌گیری از اسم ریاست جمهوری به دنبال تطمیع مردم هستند تا در شورا‌ها انتخاب شوند.

بیشتربخوانید

از تایید صلاحیت ۱۸ داوطلب دیگر برای عضویت در شورا‌ی شهر تا انتخاب کاندیداهای "کارآمد و متخصص"

آذری اظهار کرد: بر اساس قانون جدید مصوب ۱۳۹۶ انجام هر نوع فعالیت در قالب تخلفاتی که مفصل در قانون آمده باشد حتی یک ساعت قبل از انتخابات می‌تواند به رد صلاحیت کاندیدا منجر شود.

او در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر شائبه بروز اختلافات سیاسی با کاندیدا‌های رد صلاحیت شده شورا‌های اسلامی در استان خراسان رضوی، افزود: یکی از مشکلات ما این است که مسئولیت‌پذیر نیستیم، به‌هیچ‌وجه این‌گونه نیست که اگر با فردی مشکل‌داریم او را رد کنیم، اگر هر یک وجدان خود را قاضی قرار دهیم می‌بینیم کسانی که رد صلاحیت شدند بر اساس مستندات گزارش شده، بوده است.

نایب رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های خراسان رضوی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از بروز شبهات هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌ها در خراسان رضوی به‌عنوان تنها هیئت نظارت در استان‌ها تمامی پرونده‌ها با حضور رابط مراجع رسیدگی شد. آذری گفت: وجود برخی احکام قضایی به رد صلاحیت برخی افراد منجر می‌شد و انتظار دارم افراد مسئولیت‌پذیر باشند، زیرا آن چه اتفاق افتاده به دلیل رفتار خودشان بوده است.

آذری با اشاره به رد صلاحیت گسترده کاندیدا‌ها در هیئت نظارت استان، بیان کرد: بعد از بررسی‌های انجام‌شده با توجه به این که تعداد افرادی که رد شدند زیاد بود تصمیم گرفته شد تا جایی که امکان داشت به برخی افراد کمک‌هایی شود و بنا به نظر نهاد‌های امنیتی به‌شرط اخذ تعهد برای نیت خدمت صادقانه برای شهرستان نه شرط انصراف از حضور در عرصه انتخابات، صلاحیت تعدادی از افراد تایید شد.

او در پاسخ به شایعاتی در خصوص انتشار فهرست‌هایی در فضای مجازی مبنی بر حمایت از افرادی خاص برای عضویت در شورای شهر قوچان، تصریح کرد: اعضای هیئت نظارت استان نباید در انتخابات ورود داشته باشند بنابراین انتشار فهرست‌هایی مبنی بر حمایت از افراد باهدف تطمیع مردم بوده و حمایت از هر کاندیدایی توسط بنده تکذیب می‌شود.

نایب رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های خراسان رضوی در خصوص احتمال انفصال حوزه انتخابیه قوچان از فاروج در استان خراسان شمالی، تاکید کرد: مردم شهرستان فاروج موافق جدایی این شهرستان و الحاق به حوزه انتخابیه شیروان نیستند بنابراین بهترین راه‌حل افزودن یک نماینده دیگر برای حوزه انتخابیه قوچان و فاروج است.

پیش بینی ۸۰ شعبه اخذ رای در زبرخان

جعفر سیدآبادی رئیس ستاد انتخابات زبرخان گفت: ۸۰ شعبه اخذ رای با در نظر گرفتن رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شرایط کرونایی برای جمع‌آوری آرای انتخابات در این شهرستان پیش‌بینی شده است.

او افزود: از این تعداد، ۳۰ شعبه اخذ رای برای حوزه شهری در شهر خرو،۱۴ شعبه دررود،۶ شعبه قدمگاه،۵ شعبه اسحاق آباد و تعدادی شعبه اخذ رای هم برای روستا‌های شهرستان پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات زبرخان ادامه داد: آمار عوامل برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا حدود ۱۶۰۰ نفر است که این عوامل شامل نیرو‌های اجرایی، نظارتی، بازرسی و نمایندگان شورای نگهبان هستند ضمن این که نمایندگان داوطلبان ریاست جمهوری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان حضور دارند.

سید آبادی بیان کرد: تعداد صندوق‌های سیار در این شهرستان ۱۳ صندوق است که این صندوق‌ها علاوه بر استقرار در روستا‌ها و نقاط صعب‌العبور برای اخذ رای معلولان و بیماران ارسال خواهد شد.

حضور ۲ هزار رای اولی تربت جامی در انتخابات ۱۴۰۰

مرتضی حمیدی فرماندار تربت‌جام گفت: دو هزار رای اولی در انتخابات ۱۴۰۰  حضور دارند.

او افزود: بیش از ۵هزار نفر نیروی انسانی برای امنیت و انتخابات سالم در شعبه‌های اخذ رای حضور خواهند داشت.

فرماندار تربت جام با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات قطعا دشمنان نظام اسلامی را مایوس خواهد کرد و همواره تربت جام با مشارکت حداکثری توانستند در این آزمون ملی سربلند باشند.

حمیدی بیان کرد: در انتخابات دوسال گذشته ۶۷درصد واجدین شرایط شهرستان در انتخابات شرکت کردند و حدود ۱۵۰هزار نفر  در تربت جام واجد شرایط انتخابات  هستند که برای حضور حماسی مردم تاکنون ۱۵۱ شعبه اخذ رای آماده شده است و با توجه به شرایط کرونایی احتمالا چند شعبه دیگر اضافه خواهد شد.

او تصریح کرد: شعبه‌های اخذ رای با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مهیا شده است و لازم است مردم در طول ساعت انتخابات نسبت به اخذ رای به کاندیدای مورد نظر خود اقدام کند و به ساعات پایانی موکل نکند.

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات شوراها ریاست جمهوری تایید صلاحیت رد صلاحیت شعبه اخذ رای کاندیدا ها اخذ رای شورای شهر شهر مشهد تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن داوری اظهار کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر مشهد و کلات با رقابت بین دو نامزد برای یک کرسی در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در مرحله دوم انتخابات برای شهر مشهد ۱۰۲۰ شعبه و برای کلات ۴۴ شعبه اخذ رأی برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: در این دوره تعدادی از شعب با هم ادغام شده‌اند و حدود ۲۰ هزار نفر در فرایند اجرا و نظارت انتخابات با ما همراه خواهند بود.

وی با اشاره به زمان‌بندی‌های مشخص برای تبلیغات نامزدها، گفت: از ۱۳ اردیبهشت تبلیغات دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی شروع خواهد شد و نامزدها می‌توانند از ظرفیت‌های شبکه استانی خراسان‌رضوی و اماکن شهری برای تبلیغ استفاده کنند و در ساعت ۸ صبح روز ۲۰ اردیبهشت این زمان به پایان خواهد رسید.

داوری تصریح کرد: در این دوره کمیته ارزیابی عملکرد انتخابات، کمیته‌های رسیدگی به تخلف‌ها، بازرس‌ها و… فعال خواهند بود؛ بااین‌تفاوت که در دوره قبل برای هر شعبه یک بازرس داشتیم و در این دوره به ازای هر شش شعبه یک بازرس فعالیت خواهد کرد.

فرماندار مشهد درباره فعالیت «اتاق وضعیت»، مشابه دور اول انتخابات، افزود: در این دوره اتاق وضعیت با تغییراتی پابرجا خواهد بود و فرایند اخذرأی در همه شعب رصد خواهد شد. سامانه پاسخگویی به شهروندان نیز مشابه دور قبل فعال خواهد بود.

کد خبر 6088798

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند