Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی، تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی‌ها به جای کاشت محصولات پر آب‌بر، تصمیم گرفتیم تا کشاورزان را ترغیب به کشت محصولات کم آب‌بر در دشت اردبیل کنیم.

وی تصریح کرد: این محصولات با بازدهی بیشتر و بازار مناسب قابلیت آن را دارند که توان اقتصادی کشاورزان را افزایش داده و به نوعی متناسب با فروش این محصولات ارزش افزوده بیشتری نصیب کشاورزان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از توسعه سامانه آبیاری‌های نوین در دشت اردبیل خبر داد و گفت: راندمان آبیاری در دشت اردبیل با اجرای طرح‌های جدید به شدت افزایش یافته به گونه‌ای که با اجرای طرح آبیاری تیپ و قطره‌ای راندمان تولید محصولات ۸۰ تا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

نیکشاد به موضوع به زراعی و تنوع کشت محصولات به ویژه غلات دانه‌ریز در دشت اردبیل اشاره کرد و افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان سعی می‌کنند تا آنها را ترغیب به کشت این محصولات با ارزش افزوده بیشتر کنند که در دشت اردبیل عمده کشت این محصولات رونق مضاعفی پیدا کرده است.

وی از تنوع کشت غلات دانه‌ریز به تعداد هشت تا ۱۰ نوع محصول در دشت اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: از جمله این محصولات می‌توان به چغندر قند، گلرنگ، کلزا، ماش، علوفه، لوبیا و همچنین حبوبات دیگر اشاره کرد که کشاورزان ترغیب و تشویق به تولید این محصولات در دشت اردبیل شده‌اند.

نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با توجه به کم ریسک بودن تولید این محصولات و کنترل امراض احتمالی، کشاورزان استقبال خوبی را از تولید این محصولات انجام دادند.

خروج گندم از اردبیل ممنوع است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین به آغاز برداشت گندم در مزارع شمال استان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۸ هزار تن محصول گندم در شمال استان در ۴۴ مرکز خرید دایر شده، خریداری و ذخیره‌سازی شده که با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی می‌کنیم میزان تولید به بیش از ۴۰۰ هزار تن افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی مسئولان استانی تصمیم گرفتند تا از خروج گندم از محدوده استان جلوگیری کنند که قطعاً بدون صدور مجوز خروج گندم از محدوده استان ممنوع خواهد بود.

نیکشاد تصریح کرد: کشاورزانی که اقدام به انبار این محصول کنند باید اطلاعات خود را در سامانه جامع انبار ثبت کنند تا کالای آنها به عنوان کالای قاچاق محسوب نشود.

کد خبر 5230589

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی خرید گندم اردبیل انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان اردبیل مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی خطبه های نماز جمعه قیام 15 خرداد سالروز ارتحال امام خمینی ایلام عکس استانها دشت اردبیل خروج گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم