Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه برگزاری مناظرات انتخابات ریاست جمهوری گفت: مقایسه کاندیداها با یکدیگر مستلزم این است که یک سوال یکسان از تمام کاندیداها پرسیده شود، پرسیدن سوالات یکسان به مردم کمک می‌کند تا بتوانند ارزیابی کنند برنامه کدام کاندیدا جامع‌تر است.

سعید باستانی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص دور دوم مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری بیان کرد: برای مناظره میان کاندیداها این روش مناظره، اصلا روش مناسبی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی برای حل این مشکل تشکیل سامانه‌ای را پیشنهاد داد که مردم در آن بتوانند سوالات خود را به صورت مستقیم بیان کنند و ادامه داد: زمانی که در کشور ما مانند برخی کشورهای دیگر مبنا بر تحزب نیست و در عین حال سیستم مردم‌سالاری را داریم، دست کم باید مجموعه‌ای قبل از انتخابات به صورت هدفمند و نظام‌مند یک سیستم جامعی را تهیه کنند که مردم به صورت شفاف سوالات احتمالی خود را در آن سامانه مطرح کنند که برای همه قابل مشاهده باشد.

این نماینده پیشین مجلس افزود: شاید این پرسش پیش آید که تعداد سوالات زیاد شود ولی این سوالات می‌تواند دسته‌بندی شود و می‌توان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنها را دسته‌بندی کرد. با این روش پرتکرارترین سوال، دغدغه مردم است و چون حکومت ما مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است، باید نظر مردم نیز لحاظ شود و هرسوالی که مطرح می‌شود باید توسط کاندیدا پاسخ داده شود.

باستانی با بیان اینکه «این سوالات باید در چهار دسته اصلی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دسته‌بندی شود،» تصریح کرد: مقایسه کاندیداها با یکدیگر مستلزم این است که یک سوال یکسان از تمام کاندیداها پرسیده شود. برای مثال برنامه کاندیداها برای رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال. از این هفت نفر نامزد انتخاباتی باید سوالات یکسان پرسیده شود تا مردم ببینند برنامه و نظر کدام کاندیدا جامع‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: غیر از این مورد هر نهاد یا کمیته‌ای دیگر مسئول تدوین سوال قرار بگیرد نظر کلی مردم نخواهد بود. حتی اگر شورایی تشکیل شود و نماینده مردم در مجلس این سوالات را مطرح کند. بنابراین با این روش است که مردم به‌صورت دقیق می‌توانند کاندیدای مدنظر خود را انتخاب کنند.

این نماینده پیشین مجلس روش فعلی برگزاری مناظرات را ناکارآمد توصیف کرد و افزود: در حال حاضربه‌صورت کلی مردم تنها می‌توانند نحوه پاسخ‌گویی کاندیداها را مورد ارزیابی قرار دهند که این کاندیدا به این سوال خوب پاسخ داده است یا خیر. این یک نقد کلی در روند مناظرات است و به‌نظر من مردم نمی‌توانند با این روش به نتیجه موردنظر خود برسند.

باستانی در رابطه با اینکه عملکرد کدام کاندیدا در مناظره دوم را بهتر از سایرین ارزیابی کرده است، گفت: با این روش، ارزیابی کاندیداها امکان‌پذیر نیست و هر تیم و کمپین انتخاباتی همان‌جوابی را که از کاندیدای خود گرفته است را پوشش می‌دهد و در مورد همان تبلیغ و ارزیابی می‌کند. ولی بنده به عنوان ارزیاب  که در روز انتخابات می‌خواهم رای بدهم، نمی‌توانم بین نامزدهای انتخاباتی ارزیابی انجام دهم و یکی را انتخاب کنم. چون در این روش مناظره، کاندیداها هیچ مزیتی نسبت به یکدیگر نخواهند داشت.‌

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ مناظرات انتخاباتی سعید جلیلی عبدالناصر همتی محسن مهرعلیزاده ابراهیم رئیسی علیرضا زاکانی امیرحسین قاضی زاده هاشمی محسن رضایی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند

به گزارش همشهری آنلاین،خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

دقایقی است در فضای مجازی، خبری با عنوان فعال شدن «دهک ریاست جمهوری» در فضای مجازی که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است که این خبر جعلی است و چنین خبری نیز از سوی ایسنا منتشر نشده است.

مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند.

برای چندمین بار است که سودجویان و کلاهبرداران با سوء استفاده از نام و اعتبار ایسنا به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

چندی پیش نیز خبر جعلی دیگری با عنوان «واریز عیدی رئیس جمهور برای شهروندان» به نقل از ایسنا در فضای مجازی منتشر شده و از مردم خواسته شده بود به یک سامانه مراجعه کرده و برای دریافت عیدی خود اقدام کنند که ایسنا بلافاصله اعلام کرد چنین خبری را در هیچ یک از خروجی‌های خود منتشر نکرده است.

کد خبر 847603 منبع: ایسنا برچسب‌ها يارانه معيشتي خبر ویژه اینترنت - هکر سازمان هدفمندسازی یارانه ها سید ابراهیم رئیسی یارانه

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد