Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد کریمی مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا صبح امروز چهارشنبه ١٩ خرداد ماه در مراسم آغاز فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا اظهار کرد: فرآیند تحقیق و توسعه واکسن فخرا از اسفند ۹۸ در سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در زمان حیات شهید فخری زاده با راهبری و مدیریت ایشان آغاز شد که به جهت اهمیت این پروژه شهید والامقام و مقام محترم عالی وزارت نظارت مستقیم بر انجام پروژه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایشان در این مراسم بسیار خالی است.

وی ادامه داد: همانطور که مستحضرید واکسن فخرا از نوع واکسن‌های کشته شده و غیرفعال است که در بستر سطح ۳ ایمنی تولید می‌شود. بذر واکسن با غربالگری از میان ۳۵۰۰۰ نمونه بیمار ایرانی ایزوله گردیده و شناسنامه دار شده است.

مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا گفت: تولید این محصول در زیر ساختی با ظرفیت دو میلیون دوز در سال آغاز گردید که با بهینه سازی فرایند‌ها به ۱۰ میلیون دوز در سال ارتقاء یافت. ما امیدواریم با توسعه کارخانه‌ تولید صنعتی واکسن تا پایان تابستان این ظرفیت به چند برابر ظرفیت فعلی افزایش یابد.

وی ادامه داد: فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن فخرا با موفقیت با ۱۳۵ نفر داوطلب به انجام رسید. در این فاز سه گروه غلظت باالی واکسن، غلظت پایین واکسن و واکسن نما وارد مظالعه شدند که بی خطری واکسن فخرا محرز شد، هر دو غلظت واکسن سیستم ایمنی را تحریک کرد. ایجاد آنتی بادی‌های نوترالیزان در خون داوطلبین نشان داد که این واکسن قابلیت خنثی سازی ویروس را دارد. بیشترین تحریک سیستم ایمنی در تزریق غلظت باالی واکسن و فاصله تزریق ۱۴ روز مشاهده شد.

کریمی بابیان اینکه فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا با ۵۰۰ نفر داوطلب انجام خواهد شد، افزود: بر اساس نتایج فاز اول غلظت بالا و فاصله تزریق ۱۴ روز انتخاب شده است. جهت کاهش مراجعه حضوری داوطلبین نرم افزاری طراحی شده که از طریق موبایل یا کامپیوتر وضعیت خود را ثبت می‌کنند و همکاران ما در مرکز به صورت لحظه‌ای به بررسی موضوع پرداخته و در صورت لزوم اقدام متناسب را انجام خواهند داد.

مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا افزود: در این بخش بر خود واجب می‌دانم از همراهی ملت غیور ایران که با استقبال کم نظیر خود از شرکت در کارآزمایی بالینی واکسن فخرا موجب دلگرمی گروه فخرا شدند تقدیر و تشکر کنیم همچنین، از پشتیبانی و حمایت‌های همه ارکان وزارت دفاع به ویژه مقام محترم عالی وزارت امیر حاتمی که در تمامی طول پروژه حامی ما بودند سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: ازپشتیبانی و پیگیری‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح، همچنین حمایت و همکاری بی شائبه معاونت آماد و پشتیبانی وزارت دفاع، معاونت منابع انسانی و اداره کل بهداشت و درمان، هیئت مدیره و مدیر عامل محترم سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح، مدیرعامل محترم سازمان صنایع دفاع و همکاران ایشان

کریمی اظهار کرد: در بهره برداری از مرکز کارآزمایی بالینی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دانشگاه علوم پزشکی ایران کمال امتنان را داریم. از شرکت‌های دانش بنیان کشور که در کمک به این پروژه و بومی سازی تجهیزات و مواد مورد نیاز نقش ویژه‌ای داشته و ما را یاری می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: تشکر ویژه از خانواده‌های معزز و محترم شهدای هسته‌ای پرافتخار کشور را داریم. کسانی که در ادامه راه شهدا با حضور در این مجلس یاور محققین این عرصه شده و در شروع فاز ۱ با تزریق به فرزند شهید فخری زاده و امروز در شروع فاز دوم با تزریق به همسر شهید رضایی نژاد در آغاز راه واکسن راه شهدا را ادامه دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت دفاع واکسن فخرا کارآزمایی بالینی واکسن فخرا واکسن ایرانی فخرا فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم

مسئول سازمان بسیج سازندگی از اجرای بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی از سوی این سازمان در سراسر کشور تا پایان سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد زهرایی در نشستی خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است،. بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که ۱۱ هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحدهای صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته ۵ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد