Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@22:45:33 GMT

گوگل رقیبان کوچکترش را به اندروید راه داد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۰۵۶۲

گوگل رقیبان کوچکترش را به اندروید راه داد

گوگل تسلیم فشار رقیبان شد و به آنها اجازه خواهد داد برای این که موتور جست و جوی پیش فرض در دستگاههای اندرویدی در اروپا باشند، به رایگان رقابت کنند.

این اقدام از سوی گوگل که بزرگترین موتور جست و جوی جهان است در حالی انجام می گیرد که اتحادیه اروپا در نظر دارد سال میلادی آینده مقرراتی را معرفی کند که گوگل، آمازون، اپل و فیس بوک را وادار می کند شرایط فعالیت برابری را برای رقیبانشان تضمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم عامل اندروید گوگل در حدود چهار پنجم تلفنهای هوشمند جهان وجود دارد. این غول فناوری آمریکایی در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد رقیبان باید از طریق یک مناقصه پول پرداخت کنند تا بتوانند در صفحه انتخابی ظاهر شوند که کاربران از طریق آن می توانند موتور جست و جوی مورد علاقه شان را انتخاب کنند.

گوگل پس از این که به دلیل استفاده غیرمنصفانه از اندروید برای تحکیم برتری موتور جست و جوی خود با جریمه ۴.۲۴ میلیارد یورویی (۵.۱۶ میلیارد دلاری) کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۸ روبرو شد، تغییر رویه داد.

اولیویه بثل، یکی از مدیران گوگل در یک پست وبلاگ نوشت: ما اکنون تغییرات نهایی را در قسمت Choice Screen انجام می دهیم که شامل رایگان بودن مشارکت برای انتخاب شدن به عنوان موتور جست و جوی منتخب کاربران است. ما همچنان شمار موتورهای جست و جوی پیشنهادی در این قسمت را افزایش می دهیم. این تغییرات در سپتامبر اجرایی خواهند شد.

گوگل اعلام کرد پنج موتور جست و جوی محبوب در اتحادیه اروپا بنا بر آمار استات کانتر که شامل خود گوگل هم می شود، به ترتیب تصادفی در بالای صفحه انتخاب موتورهای جست و جو نمایش داده می شوند و هفت موتور جست و جوی دیگر در پایین صفحه قرار خواهند گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل پیش از این به چهار رقیب که در مناقصه های جداگانه برای هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتخاب شده بودند، اجازه می داد در صفحه اندروید نمایش داده شوند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: موتور جست و جوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، این طراحی تجربه ناوبری راحت تری را ارائه می کند. بسیاری از پنل های اطلاع رسانی با پنجره های کوچک تر جایگزین می شوند و این امر به کاربران اجازه می دهد تا هنگام بررسی جزییات، بخشی از نقشه را در پس زمینه ببیند به این ترتیب بستر مورد نیاز فراهم می شود.

گوشه های پنجره های اطلاعاتی گردتر هستند و بستن یا اشتراک گذاری اطلاعات با گزینه های قابل دسترس ساده تر می شود.

یکی دیگر از تغییرات مهم در این زمینه کنترل جهت ها است. اکنون حوزه های مبدا و مقصد روی نقشه شناور می شوند و همزمان گزینه های حمل ونقل مختلف به پایین نمایشگر منتقل شده اند. این امر به یک تجربه نقشه محور تبدیل شده است.

گوگل به طور رسمی زمان عرضه را اعلام نکرده اما گسترش بازه زمانی آزمایش حاکی از آن است که تغییرات به زودی ارائه می شوند.

کد خبر 6097939 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه‌های آمریکایی
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه آمریکایی
  • تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد
  • وضع قوانین سختگیرانه گوگل برای محتوای دیپ‌فیک
  • آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند
  • اندروید یا iOS ؟ کدام سیستم عامل امن‌ترین قلمرو را دارد؟
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود
  • اندروید امن‌تر است یا iOS؟
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است