Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، این روزها وقتی به اغلب واحدهای صنفی سر می زنید کمتر کاسبی را می بینید که برای توجیه گرانفروشی هایش آسمان و ریسمان نبافد.

از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را به نرخ خون بها می فروشند و وقتی می پرسید چرا؟ از انتخابات تا رئیس جمهور آمریکا را بهانه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین تنها ابزاری که برای دادخواهی دردسترس شهروندان قرار دارد، سامانه های تلفنی مراجع نظارتی است. اما شهروند خبرنگاران ما در تماس های خود با ما از عدم پیگیری این مراجع درپی گزارش های مردمی خبر می دهند.

نوراللهی، معاون تعزیرات حکومتی البرز در این باره گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از شش هزار پرونده برای تخلفات صنفی تشکیل شده است که بیشتر آنان به آرد و نان و مرغ اختصاص دارد.

او افزود: بیشتر توان نظارتی در بازار مرغ خلاصه می شود و افزایش خودسرانه قیمت نان نیز باعث بالاگرفتن شکایت ها از این بخش شده است.

نواللهی گفت: رسیدگی به شکایت های مربوط به کالاهای اساسی خارج از نوبت رسیدگی می شود.

او افزود: گزارش هایی که شهروندان به صمت و اتاق اصناف می دهند، کمک بسیار خوبی برای روند نظارتی ما است زیرا با کمبود نیرو در حوزه  بازرسی مواجه هستیم.

معاون تعزیرات حکومتی البرز گفت: قانونگذار در بحث برخورد با گرانفروشی مراحلی را تعیین کرده که در خطای اول و دوم، جریمه نقدی؛ جریمه سوم نصب پلاکارد گرانفروشی و مرحله بعدی پلمب موقت و دائم واحد صنفی است.

او افزود: هر پرونده تخلف واحدهای صنفی معمولا کمتر از یک ماه مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تخلف صنفی واحدهای صنفی قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود

سرهنگ سید ابوالضل موسوی پور روز سه‌شنبه در جریان جلسه ارتباط مردمی پلیس راهور در سامانه ۱۹۷ گفت: سامانه نظارتی دوربین‌های هوشمند از این پس تمامی تخلفات ساکن را در محدوده‌های مشخص شده شهر تهران به صورت هوشمند ثبت خواهند کرد.

به گفته او این سامانه به صورت بر خط و در کسری از ثانیه پیامک تخلف را برای راننده یا مالک خودرو مذکور ارسال خواهد کرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: تا پایان خردادماه دوربین‌های نظارتی ترافیکی به کمک هوش مصنوعی تمام فرایند ثبت تخلفات و رسیدگی به آن را نیز در استان به صورت برخط اجرایی خواهد کرد.

پارک در محل ممنوعه، پارک دوبل و توقف در پیاده‌رو جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • نجات زن بمی پس از چهار روز از بین دو دیوار
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • گفت و شنود/ بلا نسبت!
  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم
  • نیسان آبی گران شد/ قیمت جدید را ببینید
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد