Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@11:16:53 GMT

چند درصد کادر درمان واکسینه شده‌اند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۰۶۷۵

چند درصد کادر درمان واکسینه شده‌اند؟

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در ارتباط با وضعیت واکسیناسیون کادر درمان گفت: اگر وزارت بهداشت پای کار بیاید، می‌توان تا تیر ماه واکسیناسیون کادر درمان را به طور کامل به پایان رساند.

به گزارش مشرق، حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با عنوان این مطلب که وضعیت واکسیناسیون جامعه پزشکی در سه چهار دسته تقسیم بندی می‌شود، گفت: نخست، دسته‌ای از جامعه پزشکی که در دور اول واکسیناسیون کادر درمان، مبتلا به کرونا بودند و واکسن را نزدند که البته تعدادشان زیاد نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته دیگر، کسانی بودند که به هر دلیل مطلع نشدند و دسته سوم، پزشکانی بودند که در زمان آغاز واکسیناسیون، بنا به دلایل مختلفی در مسافرت بوده‌اند و دسته دیگر، کسانی بوده‌اند که بیماری خاصی غیر از کرونا داشته‌اند.

وی افزود: البته تعداد این افراد که در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند، زیاد نیست و شاید حدود ۵ هزار نفر باشند.

بیشتر بخوانید: آیا کرونا در ۱۴۰۰ از نفس می افتد؟

کرمانپور ادامه داد: دسته دیگری هستند که دوز اول واکسن را زده‌اند ولی هنوز دوز دوم را نزده‌اند که به عنوان جاماندگان دوز دوم واکسن کرونا تلقی می‌شوند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، در توضیح اینکه چرا این پزشکان هنوز دوز دوم واکسن را نزده‌اند، گفت: واکنش بدن به واکسن در دوز اول باعث شده منتظر بمانند تا تعیین تکلیف شوند. البته کسانی هم هستند که دوز اول را زده‌اند و پزشک آنها گفته است که به خاطر بیماری زمینه‌ای که دارند، می‌بایست دوز دوم از همان نمونه واکسن را نزنند.

کرمانپور تاکید کرد: این دسته از جامعه پزشکی که دوز دوم را نزده‌اند، گروه کوچکی هستند و تعداد آنها چندان قابل توجه نیست.

وی با عنوان این مطلب که به نظر می‌رسد واکسیناسیون ۸۰ تا ۸۵ درصد کادر درمان در بخش دولتی و خصوصی به طور کامل انجام شده است، افزود: اگر وزارت بهداشت پای کار بیاید، می‌توان تا تیر ماه واکسیناسیون کادر درمان را به طور کامل به پایان رساند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، اظهار داشت: یک دسته قابل توجه از کسانی که هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند، دانشجویان رشته‌های مختلف پزشکی و…، هستند که در شروع برنامه واکسیناسیون جامعه پزشکی و کادر درمان، دانشجو بوده‌اند و حالا فارغ التحصیل شده‌اند و کارت نظام پزشکی گرفته‌اند.

وی افزود: این دسته از افراد که تعدادشان هم کم نیست، بلاتکلیف بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی مانده‌اند و هرچه زودتر باید واکسینه شوند.

کرمانپور در پاسخ به این سئوال که جامعه پزشکی حق انتخاب واکسن خود را دارد یا خیر، گفت: آنچه را وزارت بهداشت در بسته‌های مختلف به نظام پزشکی داده است، استفاده کرده‌ایم و اینگونه نبوده که فقط واکسن چینی یا روسی و…، داده باشند. بلکه با توجه به توزیع واکسن‌ها، جامعه پزشکی حق انتخاب برای تزریق واکسن از کدام برند را ندارد و آنچه را در نوبت آنها می‌دهند، تزریق می‌کنند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین سازمان نظام پزشکی واکسن کرونا سلامت مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی واکسیناسیون کادر درمان وزارت بهداشت جامعه پزشکی دوز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟

ایتنا - پژوهشگران انگلیسی که اولین واکسن سرطان مبتنی بر فناوری نوآورانه «ام‌آر‌ان‌ای» را برای درمان ملانوم یا سرطان پوست آزمایش کرده‌اند می‌گویند این ماده در درمان دیگر سرطان‌ها نیز آزمایش می‌شود.
کتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، می‌گوید این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن سفارشی که "نئوآنتی ژن درمانی فردی" نامیده می‌شود، برای تحریک سیستم ایمنی بدن طراحی شده تا بتواند با نوع خاص سرطان و تومور هر بیمار به طور جداگانه مقابله کند.

دکتر شاو می‌گوید: "این یک درمان کاملاً فردی است که برای هر بیمار به صورت اختصاصی ساخته می‌شود. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن فرد هماهنگ است."

این واکسن به سیستم ایمنی آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی برای حمله به آنتی‌ژن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی آن، نمونه تومور بیمار برداشته شده و دی‌ان‌ای آن توالی‌یابی می‌شود که در این فرآیند از هوش مصنوعی نیز استفاده می‌شود.

نتایج آزمایش‌های مرحله دوم نشان داد احتمال مرگ یا بازگشت سرطان در افرادی که این واکسن را همراه با درمان ایمونوتراپی دریافت کردند، نسبت به گروه کنترل تقریباً نصف (۴۹ درصد) کاهش یافته است.

در این مرحله نهایی کارآزمایی که توسط بنیاد NHS لندن هدایت می‌شود، بیماران هر سه هفته یک بار یک میلی‌گرم از واکسن ام‌آر‌ان‌ای را به همراه دوز دیگری از ایمونوتراپی برای حدود یک سال دریافت خواهند کرد.

فناوری ام‌آر‌ان‌ای پیش از این در تولید واکسن‌های کرونا نیز استفاده شده بود. اکنون محققان امیدوارند با بهره‌گیری از همین فناوری، بتوانند انقلابی در درمان سرطان‌ها به وجود آورند.

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور