Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابازاده گفت: ۱۹ کتابفروشی در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از سراسر استان آذربایجان‌‍‌غربی ثبت نام کرده‌ و حضور فعال دارند.

«رسول بابازاده»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، گفت: 19 کتابفروشی در طرح بهارانه کتاب 1400 از سراسر استان آذربایجان‌‍‌غربی ثبت نام کرده‌ و حضور فعال دارند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از این تعداد کتابفروشی 9 مورد از ارومیه و 10 کتابفروشی از شهرستان‌های استان ثبت نام کرده، ادامه داد: از این تعداد  کتابفروشی شامل پرهام، درنا، سلیمی، علوم دانشگاهی، ایران کتاب، پاتوق کتاب ارومیه، ختایی و بشری از ارومیه در این طرح ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابازاده ادامه داد: همچنین کتابفروشی زارع، شهر کتاب بوکان، موکریان، کتاب پیام، کتاب مهرگان، کتاب و نوشت افزار پژوهش، کتابسرای موکریان، کتابفروشی صالحی، کتاب گزینگ، کتابفروشی امام شافعی سردشت از شهرستان‌های نقده، سردشت، میاندوآب، مهاباد و بوکان نیز در طرح بهارانه کتاب 1400 مشارکت دارند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: تا به الان  کتابفروشی های عضو طرح بیش از 466 میلیون ریال فروش داشتند، و طرح بهارانه کتاب 1400 از 17 خرداد ماه سال‌جاری شروع و تا 24 خرداد در کتابفروشی‌های عضو طرح در استان آذربایجان‌غربی ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: در «بهارانه کتاب 1400 » به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل  از سوی کتابفروشی‌ها پوشش داده می‌شود و بیشتر کتابفروشی‌های عضو طرح استان آذربایجان‌غربی با توجه به شرایط حاکم بر جامعه در کانال‌های مجازی فعال هستند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر 2 میلیون ریال است، و کتابهای عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتابهای آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتابهایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.

بابازاده همچنین با اشاره به اینکه سقف یارانه خرید برای هر خریدار 400 هزار ریال است، بیان کرد: به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می شود.

وی ادامه داد: برگزاری چنین طرح های فصلی موجب رونق فروش کتاب، از بین بردن رکود بازار کتاب، تشویق مردم به مطالعه و بازدید از  کتابفروشی، کمک به کتابفروشان برای خروج از رکود بازار، ایجاد انگیزش در مردم  و اهل کتاب در جهت انس با کتاب و نشر  و خروج از بیکاری و تنگنای ایجاد شده توسط بیماری کرونا کمک بسزایی می کند.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ ارومیه آذربایجان غربی استان آذربایجان غربی طرح بهارانه کتاب بهارانه کتاب 1400 ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، به گفته محبوبی مدیرعامل هلال احمر استان، ساعت ۱۵:۳۰ عصر روز گذشته، در مسیر رودخانه نازلوچای ارومیه ۲ نفر غرق شدند که ۲ تیم جستجو و نجات هلال احمر شهرستان ارومیه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته وی، با حضور امدادگران در محل مشخص شد که دو تن وارد آب شده و جان خود را از دست داده اند امدادگران پس از جستجو ۳ ساعته به پیکر یکی از غرق شده ها دسترسی پیدا کردند و پس از خارج کردن فرد غرق شده آن را تحویل مراجع ذی صلاح دادند.

بنا به اعلام مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی، حجم زیاد آب و پوشش گیاهی منطقه عملیات جستجو را دشوار کرده است و امدادگران در تلاش هستند با یافتن پیکر فرد غرق شده او را هرچه سریعتر به خانواده اش تحویل دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900053

دیگر خبرها

  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود