Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فرمانده سابق ارتش صرب‌های بوسنی به اتهامات نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی به حبس ابد محکوم شد.
به گزارش خبرگزاری آریا‏، راتکو ملادیچ فرمانده سابق ارتش صرب‌های بوسنی معروف به قصاب سربرنیتسا به حبس ابد محکوم شد. ملادیچ پیشتر در سال 2017 به اتهامات نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی به حبس ابد محکوم شده بود، اما در سال گذشته خواستار بازبینی در رای صادره از سوی دادگاه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محکومیت ملادیچ معروف به قصاب سربرنیتسا به حبس ابددر حالی که در دادگاه تجدیدنظر در ماه اوت گذشته، دادستان خواستار افزایش اتهام او به نسل‌کشی شده بود وی امروز بار دیگر به حبس ابد محکوم شد. جرم او در ارتباط با کشتار بیش از 8 هزار مرد و پسر مسلمان بوسنیایی در سربرنیتسا در سال 1995 و حمله و قتل افراد غیر نظامی در جریان 43 ماه محاصره سارایوو، پایتخت بوسنی در سال 1995 بوده است.
قضات دادگاه بدوی، راتکو ملادیچ را درباره کشتار مسلمانان بوسنی و «پاکسازی قومی» مسئول و مقصر دانسته و گفته بودند که این جرم در چارچوب طرح تشکیل «صربستان بزرگ» به رهبری «رادوان کاراجیچ» و با حمایت سیاستمدار پیشین صرب، «اسلوبودان میلوشویچ» انجام گرفته است.
دادگاه حکم نهایی راتکو ملادیچ جنایتکار جنگی در تالار بزرگ شهر سارایوو در حین جلسه دادگاه برای شهروندان سارایوو به صورت زنده پخش می شد، همچنین بازماندگان نسل کشی سربرنیتسا در مرکز یادبود پوتوچاری جمع شده و در حال تماشای روند این دادگاه به صورت مستقیم و مشتاقانه منتظر اعلام حکم نهایی و مجازات راتکو ملادیچ بودند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ملادیچ سربرنیتسا حبس ابد محکوم شد راتکو ملادیچ نسل کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت سرکوب دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه+ فیلم

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم امروز در اجتماعی، حمایت خود را از عدالتخواهی دانشجویان آمریکایی و همراهی آنان با مردم مظلوم غزه، اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ماشاالله قصاب کیست و کجاست؟ (+عکس)
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • محکومیت سرکوب دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه+ فیلم