Web Analytics Made Easy - Statcounter

CWDM و DWDM جهت انتقال داده از باند C (طول موج 1530 تا 1565 نانومتر) جهت ارتباط استفاده می کنند. با این تفاوت که CWDM می تواند تا 18 کانال را برای انتقال داده فراهم کند. در حالی که تعداد کانال ها در DWDM غالبا به صورت 40 و یا 80 کاناله پیاده سازی می شود.

به گزارش برنا، همواره مهمترین چالش پیش روی صنعت مخابرات، افزایش روزافزون تقاضا برای سرعت بالاتر و در نتیجه پهنای باند بیشتر بوده است؛ به طوری که برخی اعتقاد دارند ظرفیت مورد نیاز برای شبکه، هر شش ماه، دو برابر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ارتباطاتی که در بستر فیبرنوری انجام می شوند، مالتی پلکس تقسیم طول موج یا به اختصار WDM به فناوری ای اطلاق می شود که توسط آن چندین حامل نوری با طول موج های متفاوت بر روی یک فیبر نوری منتقل می شوند. بدین شکل افزایش حجم انتقال داده و همچنین امکان ارتباط دو طرفه بر روی یک رشته فیبر فراهم می آید.

   با استفاده از شبکه های نوری و روش WDM می توان تا حد زیادی این مشکلات را برطرف نمود. با بهره گیری از این روش، می توان به پهنای باندی تا ۱۶۰۰ گیگابیت در ثانیه دست یافت که با استفاده از این پهنای باند، می توان بیش از ۳۰ میلیون تماس تلفنی را فقط با استفاده از یک رشته فیبرنوری منتقل کرد. بنابراین می

توان با استفاده از تکنیک (WDM (Wavelength Division Multiplexing بیشترین بهره را از ظرفیت انتفال اطلاعات با فیبر نوری برد. با استفاده از این تکنیک، چندین کانال نوری، که هر کدام از آنها در طول موج های مختلف عمل می کنند، بر روی یک فیبر متصل به یک مالتی پلکسر نوری ترکیب می شوند و سپس بر

روی همان فیبر قرار می گیرند. در نقطه دریافت، سیگنال های چندگانه توسط یک Demultiplexer  نوری به کانال های نوری جداگانه تقسیم می شوند.

انواع سیستم های  WDM دو نوع الگوی طول موج برای مالتی پلکس تقسیم طول موج وجود دارد: مالتی پلکس تقسیم طول موج کم تراکم  (Coarse WDM) مالتی پلکس تقسیم طول موج پر تراکم  (Dense WDM)

 

CWDM و DWDM جهت انتقال داده از باند C (طول موج 1530 تا 1565 نانومتر) جهت ارتباط استفاده می کنند. با این تفاوت که  CWDM می تواند تا 18 کانال را برای انتقال داده فراهم کند. در حالی که تعداد کانال ها در DWDM غالبا به صورت 40 و یا 80 کاناله پیاده سازی می شود.

CWDM  روشی برای ترکیب چندین سیگنال با طول موج های مختلف روی پرتو لیزر است که به منظور مبادله اطلاعات در کابل های فیبر نوری استفاده می شود. در این تکنولوژی،  تعداد کانال ها نسبت به DWDM  کمتر بوده اما در مقایسه با WDM استاندارد ، بیشتر است. سیستم های CWDM در مقایسه با DWDM  که

فاصله ی کانالی 0.4 نانومتر دارد، کانال هایی با فاصله ی 20 نانومتر دارند. این ویژگی سیستم های CWDM امکان استفاده از لیزرهای ارزان و بدون نیاز به فن خنک کننده را به کاربر می دهد. در یک سیستم CWDM نوعی انتشار لیزر در هشت کانال و با هشت طول موج تعریف شده رخ می دهد: 1610 nm، 1590 nm،

1570 nm، 1550 nm، 1530 nm، 1510 nm، 1490 nm، و 1470 nm.

اما این طول موج ها تا 18 کانال مختلف قابل انتقال می باشند. در سیستم CWDM، انرژی لیزر در محدوده وسیع تری از طول موج ها پخش می شود و تلورانس لیزر آن تا 3 نانومتر است. بدلیل استفاده از لیزرهایی با دقت پایین تر، سیستم CWDM ارزان تر است و توان کمتری را نسبت به سیستم DWDM دارد.

مالتی پلکسر/دی مالتی پلکسر 18 کاناله سیگنال نوری شرکت صمیم OMD-180

OMD-1800 یک مالتی پلکسر و دی‌مالتی پلکسر پسیو سیگنال‌های نوری است که امکان تجمیع سیگنال‌های نوری با طول موج‌های مختلف را از طریق یک لینک فیبر نوری فراهم می‌کند.

این محصول، 18 سیگنال با طول موج‌های مختلف از فیبرهای نوری متفاوت را در یک فیبر نوری تجمیع کرده و یا 18 سیگنال با طول موج‌های مختلف از یک رشته فیبر نوری را به 18 کانال فیبر نوری تبدیل می‌کند.

از قابلیت‌های  18 Channel CWDM Optical Mux/De-mux  سازگاری با تمامی سابرک‌های و سایر محصولات فیبری شرکت صمیم می‌باشد. به جهت عملکرد پسیو میباشد و نیازی به منبع تغذیه ندارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طول موج شرکت صمیم طول موج های مختلف انتقال داده فیبر نوری کانال ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی روحانی‌نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است و همه مجوز‌های لازم با توجه به سند‌های بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

روحانی‌نژاد افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کار‌های مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتور‌هایی که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده و مجوز اجرای پروژه در شهر‌های مختلف را دریافت کردند.

به گفته وی براساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر بایستی ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

روحانی نژاد همچنین تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم نماید و نمی‌تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشور‌های منطقه داریم، باید با همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهر‌های کشور فراهم شود.

روحانی نژاد افزود علیرغم شروع با تاخیر این پروژه ملی در استان خراسان جنوبی ولیکن در صورت همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها و باتوجه به توان اپراتور‌های منتخب برای استان، این امکان وجود دارد که مراسم اتمام پوشش برای کل استان خیلی زودتر از استان‌های دیگر برگزار شود.

محمد جواد قتاعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است، گفت: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند و ارزش سرمایه گذاری این طرح در بیرجند، حدود هزار میلیارد ریال است.

مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز در این مراسم تاکید کرد: تمام توان خود را در راستای ارایه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعهد اپراتورها بر ایجاد پوشش فیبرنوری پس از صدور مجوز حفاری
  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات