Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امیر عباس رضا زاده» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان درآمد مصوب مالیاتی برای سال پیش از آن نیز ۸۷ میلیارد تومان بود که هشت هزار میلیارد تومان افزایش تعهد مالیاتی داشتیم.

وی با بیان اینکه شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه درآمد مالیاتی هستیم، تاکید کرد: در بحث مالی نیز در سال ۹۹ توانستیم موضوع صدور چک را از تمامی دستگاه های اجرایی حذف کنیم و در این راستا دستگاه های دولتی می توانند برای از بین رفتن هرگونه تخلف از طریق شبکه اینترانت و حساب های پایا و ساتنا، مطالبات افراد حقیقی و حقوقی را واریز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت مالی و رییس خزانه معین استان تهران با اشاره به اینکه تهران به تنهایی ۵۰درصد رقم مصوب درآمد مالیاتی کشور را تامین می کند، گفت: بقیه ی مالیات نیز از استان های دیگر اخذ می شود.

وی یادآور شد: میزان درآمد مالیاتی هر سال طبق لایحه پیشنهادی دولت که به تصویب مجلس می رسد، ابلاغ و لازم الاجرا می شود.

رضا زاده با اشاره به اینکه مالیات به ۲ صورت استانی و ملی محاسبه می شود، افزود: استان تهران در خصوص مالیات ملی هیچگونه دخل و تصرفی نداشته بلکه در آمد این بخش را از طریق حقوق کارکنان، مجوز شکار، تعویض شناسنامه، سند تک برگ ثبت اسناد، جریمه رانندگی و موارد مشابه آن تامین می شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون کارکنانی که حقوق دریافتی آنان کمتر از چهار میلیون تومان در ماه است از مالیات معاف هستند، خاطرنشان کرد: اگر حقوق ماهیانه فردی بیش از این میزان باشد به نسبت آن اضافه دریافتی، ۱۰درصد مالیات پرداخت خواهد کرد.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور شهر تهران مالیات سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور شهر تهران مالیات سازمان امور مالیاتی کشور شهر تهران مالیات سازمان بورس و اوراق بهادار درآمد مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در فروردین ماه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان منابع برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از 9 درصد به 10 درصد حدود 440 میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره 6 قانون بودجه 1403 اعمال شده است.

این درامد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این  برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش  افزایش هزینه های  مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد