Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:00:20 GMT

تلاش دولت روسیه برای افزایش منابع تولید گاز

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۱۷۵۵

تلاش دولت روسیه برای افزایش منابع تولید گاز

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تاس در طرح دولت روسیه مشخص شده است که سال ۲۰۲۴ مقام اول تولید گاز طبیعی حفظ شود، اما پس از این تا سال ۲۰۳۵ دولت به اجرای اقدامات راهبردی انرژی خواهد پرداخت  که بر همین اساس  ممکن است پیشرو بودن خود را از دست بدهد.

دولت قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ نرخ گاز انتقالی به خارج از کشور را حفظ کند و همچنین پیش بینی می شود که منابع  تولید گاز خود را از  ۲۴۰ میلیارد متر مکعب در سال ۲۰۱۸ به  ۴۰۵ میلیارد متر مکعب تا سال ۲۰۳۵ افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، شورای فدراسیون از قانون گازرسانی رایگان در این کشور حمایت کرده بود.

دومای دولتی در اول ژوئن (۱۰ خرداد) قانونی را تصویب کرد که هدف آن افزایش گازرسانی کشور است،  اکنون گاز به صورت رایگان در داخل روسیه عرضه می شود. مطابق قانون، گاز بدون جذب بودجه از شهروندان تأمین می شود.

الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه (مسئول امور نفت و گاز در دولت روسیه) هفته گذشته از برنامه سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد دلاری در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی این کشور در ۱۰ سال آینده خبر داده بود.

وی افزود: این سرمایه گذاری بزرگ امکان ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی را در روسیه فراهم می کند. نوواک صنایع نفت و گاز و پتروشیمی را از بخش هایی خواند که در سطح جهانی به سرعت توسعه می یابد.  

معاون نخست وزیر روسیه، آهنگ رشد این بخش در مقایسه با بخش های دیگر را یک و نیم برابر بیشتر خواند.  

وی در مورد صنایع پتروشیمی روسیه با بیان اینکه این بخش ظرفیت های بزرگی برای توسعه دارد، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی موجود باید صادرات غیرخام منابع انرژی در روسیه در سال ۲۰۲۴ به ۲۵۰ میلیارد دلار برسد که یکی از اهداف کلیدی برای اقتصاد کشور است.

روسیه روزانه حدود ۱۱ میلیون بشکه نفت تولید می کند که بخش عمده آن به صورت خام و بخشی نیز به صورت فرآورده های نفتی به کشورهای دیگر صادر می شود.

روسیه مهمترین منبع صادراتی گاز طبیعی به اروپا است

داده‌های اولیه نشان می دهد شرکت گازپروم روسیه صادرات گاز طبیعی به اروپا را سال جاری  نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰.۷ درصد افزایش داده است.

مجموع صادرات گاز روسیه به اروپا در سال جاری به رقم بی‌سابقه ۲۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

آلمان، بزرگ‌ترین واردکننده گاز روسیه، واردات خود از این کشور را در سه ماه نخست ۲۰۲۱ سه برابر کرد. بیشتر این نفت از طریق خط لوله گاز نورد استریم ارسال شد که از بستر دریای بالتیک و به‌طور مستقیم گاز را از روسیه به آلمان منتقل می‌کند.

برچسب‌ها روسیه اتحادیه اروپا گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اتحادیه اروپا گاز روسیه اتحادیه اروپا گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه‌ باشد، گفت: چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز هشتم اردیبهشت در دیدار با رئیس هیات مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و گفت: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مسئله چای سنواتی نباید موجب خدشه‌دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان کرد و افزود: اراده همه مسئولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده، خاطرنشان کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم »، افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • تاکسی های برقی وارد شد
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است