Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرزاد قلندری روز چهارشنبه در آیین پنجاهمین سالروز تاسیس سازمان حفاظت محیط زیست در محل دریاچه نئور اظهار کرد: هفته محیط زیست بهانه‌ای برای ایجاد تحول در رفتارهای زیان‌آور برخی افراد در محیط زیست و آگاه کردن عموم برای چگونگی صیانت کردن از این نعمت و میراث ارزشمند است.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست میراث ارزشمند گذشتگان است و باید با نگهداری شبانه‌روزی آن را به آیندگان تحویل دهیم، افزود: ارتقای بینش جامعه در راستای حفاظت از محیط پیرامون با نقش محوری تشکل‌های غیردولتی زیست محیطی و ترویج مشارکت مردم برای این منظور باید جزو اولویت‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: باید از این نعمت خدادادی و موهبت الهی به شکل صحیح و اصولی بهره‌برداری شود تا آیندگان نیز بتوانند از چنین میراث گرانقدری بهره‌مند شوند.

وی یکی از شاخص‌های توسعه هر جامعه‌ای را برخورداری از محیط زیستی سالم دانست و اضافه کرد: هر گونه اقدام برای توسعه و رشد اقتصادی باید در نظر گرفتن الزامات و ملاحظات زیست محیطی و بایدها و نبایدهای مرتبط با آن انجام گیرد.

قلندری با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است، یاد شهداری محیط‌بان را گرامی‌داشت و گفت: استانداری اردبیل در راستای صیانت از شعارهای زیست محیطی به منظور تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از هیچ گونه همکاری با این سازمان دریغ نمی‌کند، چرا که حفاظت از محیط زیست به منزله نگهداری و حفاظت از محل زندگی هر فرد است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در این آیین اظهار کرد: حفظ و حراست از محیط زیست و نگهداری از آن برای نسل آینده یک تکیلف مذهبی و ملی است که آحاد مردم و حتی مسئولان نظام نیز باید پایبند به آن باشند تا این امانت الهی را تحویل نسل آینده بدهیم.

سید عبدالله طباطبایی با تبریک هفته محیط زیست افزود: مجموعه قضایی استان اردبیل با حداکثر توان و ظرفیت ضمن حمایت قضایی از حافظان محیط زیست، با خاطیان این حوزه برخورد نموده و هیچ خط قرمزی در این مورد متصور نمی‌باشد.

آغاز عملیات احداث سرمحیط‌بانی دربند مشکول

همچنین به مناسبت هفته محیط زیست عملیات اجرایی احداث سرمحیط‌بانی منطقه شکار ممنوع دربند مشکول واقع در شهرستان کوثر با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در این آیین با اشاره به پنجاهمین سال تاسیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هدف اصلی سازمان تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی است که حیات اجتماعی رو به رشدی را برای نسل امروز و نسل‌های بعدی متصور شده است و نشان دهنده دیدگاه توسعه‌ای و حمایتی مجموعه حفاظت محیط زیست می‌باشد.

سعید شهند افزود: فقر، بیکاری و گرسنگی از عوامل اصلی تخریب محیط زیست محسوب می‌شوند و به همین دلیل است که توسعه تولید و اشتغال در چارچوب قوانین و مقررات پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: منطقه شکار ممنوع دربند مشکول با وسعت ۳۰ هزار هکتاری از تنوع زیستی بسیار بالایی برخوردار است و امید می‌رود با احداث سرمحیط‌بانی در منطقه بیش از گذشته از این موهبت الهی حراست شود.

فرماندار کوثر نیز ضمن تقدیر از فعالیت محیط‌بانان و مجموعه حفاظت محیط زیست گفت: خوشبختانه همکاری خوبی بین دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در موضوع حفاظت از محیط زیست وجود دارد و همراهی همیاران و دوست‌داران محیط زیست در این شهرستان نیز به صیانت بیشتر از طبیعت منجر شده است.

وحید کنعانی افزود: اگر آموزش و فرهنگ‌سازی در این حوزه را جدی بگیریم و به دنبال جلب مشارکت‌های مردمی باشیم، شاهد موفقیت‌های بیشتری در حفاظت از محیط زیست خواهیم بود.

استان اردبیل سه منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع از جمله آق‌داغ، مغان، نئور، شورابیل، گندیمن، دربند مشکول، انزان و خروسلو با مجموع مساحت بیش از ۲۴۵ هزار هکتار دارد.

پنجم ماه میلادی ژوئن از سال ۱۹۷۲ روز جهانی محیط زیست و شعار امسال "بازنگری، بازآفرینی، ترمیم" انتخاب شده که در ایران از ۱۶ تا ۲۲ خردادماه با عنوان هفته محیط زیست نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست روز جهانی محیط زیست افتتاح طرح اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست روز جهانی محیط زیست افتتاح طرح سازمان حفاظت محیط زیست روز جهانی محیط زیست افتتاح طرح اردبیل حفاظت از محیط زیست حفاظت محیط زیست هفته محیط زیست دربند مشکول محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور

چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور و با بررسی دستورات شش گانه این جلسه از جمله موضوعات مرتبط با حوزه‌های محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نیز با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به‌عنوان مدعو این جلسه برگزار شد.

در این جلسه، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرروزیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه کشور، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه کشور، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خوداظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، شش دستور جلسه اصلی بود.

مسائل زیست محیطی استان اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استان‌های درگیر با چالش‌های مختلف زیست محیطی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750203

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست