Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـآمارهای رسمی منتشر شده از همه‌گیری کرونا را در سراسر کشورنشان می دهد که شرایط در حال بهبود است اما در همین شرایط برخی شواهد بیانگر این است که هنوز خطر برطرف نشده و در صورت عادی‌انگاری بیماری شاهد پیک پنجم خواهیم بود. - اخبار استانها -

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه معتقدند در شرایطی که خطر آغاز پیک پنجم کرونا آنهم با ویروس‌های جهش یافته آفریقای جنوبی و هندی بسیار جدی شده کند شدن روند واکسیناسیون می‌تواند زمینه آغاز بحرانی تازه در کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه پیک چهارم در حال نزول است گفت: آمارها نشان میدهد پیک چهارم هنوز به پایین‌ترین نقطه نرسیده که بخواهیم بگوییم در حال اتمام است یا خیر.

فرشاد علامه گفت: آمارهای دانشگاه علوم پزشکی نشان می‌دهد پیک چهارم هنوز به پایین‌ترین نقطه نرسیده که بخواهیم بگوییم در حال اتمام است یا خیر و در مجموع نمی‌توان پایان یک پیک را پیش بینی کرد.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان پیش بینی کرد که موج بعدی داریم یا خیر افزود: پایان موج چهارم به واکسیناسیون، فاصله گذاری اجتماعی و مراقبت‌های بهداشتی بستگی دارد و طولانی‌تر شدن آن به مفهوم پایین آمدن به نسبت موج‌های دیگر نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه پیک دوم هنوز کامل تمام نشده بود که پیک سوم بر روی آن سوار شد گفت: پیک چهارم در حال پایین آمدن است اما هنوز به میزان قبل پیک نرسیده‌ایم و اینکه بگوییم پیک بعدی روی آن سوار می‌شود یا خیر و این را نمی‌توان پیش بینی کرد.

به گفته وی، هر چه واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها بیشتر انجام شود احتمال اینکه پیک بعدی اتفاق نیفتد یا با حجم بسیار کمی باشد وجود دارد و امیدمان به این است که با توجه به رعایت تمامی این موارد مشکل جدی مجدداً پیش نیاید.

علامه با اشاره به اینکه در پیک چهارم از نظر تعداد بیماران بستری بیشترین حجم را داشتیم گفت: اما با توجه به رعایت پروتکل‌ها و تسلط همکاران و مدیریت خوب اقدامات متعددی برای اینکه بتوانیم آمار مرگ و میر را کاهش دهیم انجام شد که موفقت آمیز بود.

وی افزود: در پیک‌های قبل 14، 15 آیتم به دست آمد و مورد پایش و اجرا قرار گرفت و باعث شد در پیک چهارم میزان مرگ و میر نسبت به تعداد بیماران کمتر شود.

 در همین حال؛ حمید سوری رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید ١٩ می گوید: بر اساس مطالعه جدید، واکسن فایزر کووید ١٩ سطح پادتن‌های کمتری علیه نوع دلتا یا واریانت هندی تولید می‌کند که به عنوان B.1.617.2 شناخته می‌شود و در هند کشف شده است.وی افزود: به نظر می‌رسد سطح آنتی بادی در افراد مسن کمتر است و با گذشت زمان کاهش می‌یابد که این کاهش می‌تواند به این معنی باشد که برخی از افراد واکسینه شده در پاییز امسال به یک واکسن بوستر Booster احتیاج دارند؛ بنابراین لازم است تا دز سوم واکسن کرونا در پاییز تزریق شود.

رئیس کمیته اپیدمیلوژی کووید ١٩ ادامه داد: در منطقه مدیترانه شرقی تا کنون در 10 کشور به طور رسمی گزارش موارد واریانت آفریقایی که اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده گزارش شده است که این کشور‌ها بحرین، جمهوری اسلامی ایران، اردن، لیبی، سرزمین‌های اشغالی فلسطین، پاکستان، قطر، عربستان سعودی، تونس و امارات متحده عربی هستند.

بستری 62 بیمار جدید کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، طبق آخرین آمار رنگ بندی کرونایی اعلام شده در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان، 13 شهرستان بافت، بردسیر، سیرجان، شهربابک، جیرفت، رفسنجان، رودبار جنوب، زرند، کرمان، کهنوج، فاریاب و منوجان در وضعیت نارنجی و 10 شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 372 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 213 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 16 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 108 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 6 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 33 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه با بستری 62 بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 21هزار و 547 مورد رسیده است.

وی به فوت 5 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 2 هزار و 960 نفر رسیده است.

مجموع فوتی‌های استان ایلام 796 نفری شد

محمد کریمیان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم ایلام، اظهار داشت: شهرستان ایلام با 8 بستری جدید همچنان دارای بالاترین میزان بستری‌ها و در وضعیت نارنجی قرار دارد و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم بیش از پیش شود.

وی افزود: همچنین از بستری های جدید سه نفر مربوط به آبدانان، سه نفر مهران، 2 نفر چرداول، 2 نفر دره شهر، 2 نفر دهلران، یک نفر ملکشاهی و یک نفر نیز مروبط به ایوان است.

 کریمیان یادآور شد: در 24 ساعت گذشته 58 ابتلای جدید شناسایی شده که با این احتساب مجموع مبتلایان استان به 39 هزار و 149 نفر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: طی دیروز و امروز مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده و مجموع فوتی‌های استان تا این لحظه 796 نفر است.

کریمیان ادامه داد: شهرستان ایلام دارای 15 هزار و 985 ابتلا، آبدانان چهار هزار و 197 ابتلا، ایوان چهار هزار و 53 ابتلا، دهلران سه هزار و 138 ابتلا و دره شهر 2 هزار و 765 ابتلا است.

وی گفت: همچنین شهرستان های چرداول دارای 2 هزار و 338 ابتلا، مهران هزار و 858 ابتلا، بدره هزار و 843 ابتلا، ملکشاهی 971 ابتلا، سیروان 852 ابتلا، هلیلان 731 ابتلا و چوار 418 ابتلا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: شهرستان های ایلام، چوار و دهلران در وضعیت نارنجی و شهرستان های آبدانان، دره شهر، بدره، ملکشاهی، مهران، سیروان، چرداول، هلیلان و ایوان در وضعیت زرد قرار دارند.

6 فوتی کرونایی و 67 بستری جدید در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید کشمیری وضعیت شیوع کرونا در استان بوشهر را شکننده دانست و اظهار داشت: همه شیوه‌نامه بهداشتی از جمله استفاده مکرر از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات به ویژه در فضاهای بسته باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد چراکه بی‌توجهی به این دستورالعمل‌ها زمینه انتقال بیکاری کرونا را تسریع می‌دهد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه میزان بستری و ابتلا به کرونا به رعایت بهداشتی وابسته است گفت: میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا به میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وابسته است و بررسی‌ها نشان می‌دهد تا این آمار کاهش می‌یابد در رعایت اصول بهداشتی سهل‌انگاری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بیان کرد: وضعیت ابتلا به کرونا در استان شکننده است چراکه کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری مراسم و مسافرت‌ها می‌تواند منجر به افزایش موارد بیماری، بستری و فوتی‌ها شود.

وی از فوت 6 بیمار دیگر مبتلا به کرونا در یک روز گذشته در مراکز درمانی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: ثبت فوت شش بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر شامل 5 خانم و یک آقا، آمار درگذشتگان این استان را از آغاز شیوع کرونا به یک‌هزار و 191 نفر رساند.

کشمیری، از بستری 67 بیمار جدید دیگر در بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: 67 بیمار جدید مبتلا به کرونا روز گذشته در مراکز درمانی این استان بستری شدند که اکنون مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان بوشهر به 300 نفر رساند که روند صعودی نشان می‌دهد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه هم اکنون 25 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: از این تعداد 14 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند و با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: روز گذشته 59 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند، که از این تعداد 49 نفر از آن‌ها مثبت قطعی بوده‌اند

کشمیری تصریح کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون حدود 45 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

تنها یک درصد از مردم اصفهان کامل واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، اگر در خیابان‌های شهر گشتی بزنیم،می‌بینیم که کرونا بازهم در حال فریب دادن شهروندان است؛کاهش آمار ابتلا باعث شده عده‌ زیادی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نادیده بگیرند. هرچند قدری از شرایط قرمز کرونایی فاصله گرفتیم اما این به معنی پایان کرونا نیست و با غفلت و بی‌توجهی نباید شرایط را برای موج بعدی کرونا فراهم کنیم.

رئیس بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه هنوز خطر کرونا وجود دارد، اظهار داشت:در این روزها نزدیک یک هزار نفر به خاطر کرونا بستری هستند و هر روز تعدادی به دلیل ابتلا از دست می‌دهیم.

رضا فدایی در خصوص روند واکسیناسیون افزود: واکسیناسیون به تعدادی محدود انجام شده و هنوز هیچ تاثیری در ایجاد ایمنی عمومی در جامعه نگذاشته است، بنابرین عادی‌انگاری کرونا و کنار گذاشتن ضوابط بهداشتی در این شرایط بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان تاکنون 260 هزار نفر یک نوبت و 45 هزار نفر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند، بیان کرد:  به این ترتیب 1 درصد مردم استان به طور کامل واکسینه شدند ،چون واکسیناسیون کامل دریافت دودوز واکسن است.

رئیس بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه روند واکسیناسیون متوقف نشده است،گفت:از 276 هزار دوز دریافت شده از وزارت بهداشت،260 هزار تزریق شده و حدود 15 هزار دوز باقی مانده است. روند واکسیناسیون کند شده اما متوقف نشده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در روزهای آینده محموله‌های جدید که شاید واکسن ایرانی باشند، به دست ما برسد و کمبود جبران شده تا روند سرعت گیرد.

در حال تکمیل ....

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های استان روند واکسیناسیون خبرگزاری تسنیم کرونا در استان استان بوشهر استان کرمان نشان می دهد قرار دارند شهرستان ها پیک چهارم مرگ و میر پیش بینی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (یکشنبه) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شرق سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

دوشنبه، با ورود سامانه بارشی به کشور، در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی کشور رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. در این روز بیشینه بارش در کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و گیلان خواهد بود.

سه‌شنبه در برخی مناطق واقع در نیمه شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و پنجشنبه در شمال شرق، شرق، سواحل دریای خزر و برخی نقاط شمال غرب کشور بارش رخ می‌دهد.

امروز در شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دوشنبه در جنوب غرب و سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

امروز شرق دریای عمان و غرب دریای خزر و دوشنبه شرق دریای عمان و غرب خلیج فارس مواج هستند.

کد خبر 849236 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • تداوم کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • شرایط جوی ناپایدار در استان اردبیل تداوم می‌یابد
  • جدول لالیگا در پایان هفته سی و چهارم
  • تداوم بارش‌ها در ایران؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • آغاز طرح فروش فوری ریسپکت ۲ ویژه متقاضیان عادی + جدول
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ تداوم وزش باد شدید