Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@04:31:34 GMT

کارت حافظه SD چیست؟ راهنمای خرید

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۱۹۹۹

کارت‌های حافظه را همه جا می‌بینیم. دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، پهپادها، دوربین‌های خودرویی و سایر دستگاه‌های دیجیتال همگی از کارت‌های حافظه استفاده می‌کنند.

کارت‌های حافظه نوع SD و میکرو SD از متداول ترین کارت‌های حافظه موجود در بازار هستند. اکثر دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری دیجیتال از کارت‌های حافظه SD استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه خرید کارت حافظه خیلی ساده به‌نظر می‌رسد اما رعایت چند نکته می‌تواند در انتخاب و خرید بهترین کارت حافظه به شما کمک کند.

کارت حافظه SD چیست؟

کارت‌های حافظه SD که مخفف ecure igital هستند در سال 1999 توسط سه شرکت سن‌دیسک، توشیبا و پاناسونیک بطور مشترک به بازار عرضه شدند. این کارت‌ها علیرغم اندازه کوچک عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌ و تقریباً در تمامی دوربین‌های عکاسی دیجیتال استفاده می‌شوند.

کارت‌های نسل اول یا همان SD دیگر تولید نمی‌شوند اما انواع دیگر SDHC و SDXC جایگزین نسل قبلی شده‌ اما همچنان با واژه SD از آن‌ها نام می‌بریم.

نکات مهم هنگام خرید کارت حافظه SD

توصیه می‌شود هنگام خرید کارت SD به نکات زیر توجه کنید:

تطابق کارت حافظه با دوربین

برخی دوربین‌های قدیمی‌تر فقط با کارت‌های نوع SDHC سازگار هستند و نمی‌توانید از کارت‌های SDXC در آن‌ها استفاده کنید. کارت‌های حافظه SDHC با ظرفیت حداکثر 32 گیگابایت تولید می‌شوند اما محدودیت ظرفیت کارت‌های SDXC به 2 ترابایت می‌رسد.

ظرفیت کارت حافظه

روز به روز شاهد افزایش ظرفیت کارت‌های حافظه هستیم. با معرفی ظرفیت‌های بالاتر قیمت کارت‌های کم ظرفیت‌تر کاهش می یابد بنابراین می‌توانید با هزینه‌ای مناسب یک کارت حافظه SD با ظرفیت دلخواه را انتخاب کنید. معمولاً با دوبرابر شدن ظرفیت، قیمت کارت دوبرابر نمی‌شود. مثلاً قیمت رم 64 گیگ دوبرابر قیمت رم 32 گیگ نیست، پس خرید کارت حافظه با ظرفیت بالاتر مقرون به صرفه‌تر است.

علیرغم این نکته، توصیه می‌شود فقط به یک کارت حافظه با ظرفیت بالا اتکا نکنید. سعی کنید نیاز ذخیره‌سازی خود را بین چند کارت حافظه تقسیم کنید، به عنوان مثال داشتن دو کارت 32 گیگابایتی ضریب اطمینان بالاتری نسبت به یک کارت 64 گیگابایتی ایجاد می‌کند.

انتخاب ظرفیت مناسب به نیاز و کاربرد شما بستگی دارد. ظرفیت 32 گیگ برای اکثر افراد کافی به نظر می‌رسد اما خیال شما با یک ظرفیت 64 گیگابایتی راحت‌تر است. ظرفیت‌های بالاتر مانند 128 و 256 گیگ برای فیلمبرداری مناسب‌تر هستند.

سرعت کارت حافظه

آنچه که اغلب توسط کاربران سوال می‌شود مسئله سرعت کارت حافظه است. آیا داشتن سریع‌ترین کارت حافظه همیشه بهترین انتخاب است؟

درواقع بهترین کاربرد کارت‌های حافظه SD سریع مربوط به فیلمبرداری و عکاسی پیاپی اکشن و خبری است. اگر با دوربین خود بیشتر در حالت فیلمبرداری با رزولوشن بالا بخصوص 4K استفاده می‌کنید یا عکاسی ورزشی و خبری انجام می‌دهید باید کارت‌های سریع بخرید در غیر این‌صورت خرید کارت‌های سریع فقط اتلاف هزینه است. جدول زیر شما را در انتخاب سرعت کارت حافظه کمک می‌کند.

سرعت برحسب مگابایت در ثانیه MB/S

کاربرد

45 مگابایت در ثانیه یا کمتر

عکاسی منظره، عکاسی در آتلیه، عکاسی از سوژه‌های ثابت

45 تا 95 مگابایت در ثانیه

عکاسی خبری، ورزشی، فیلمبرداری Full HD

95 مگابایت در ثانیه و بالاتر

فیلمبرداری با کیفیت 4K

اصل بودن کارت حافظه

متاسفانه کارت های حافظه SD فیک و تقلبی در بازار وجود دارند. تشخیص اصل بودن کارت حافظه کار آسانی نیست مگر اینکه در عمل متوجه تقلبی بودن یا اصل بودن کارت حافظه بشویم که هنگام خرید امکان ندارد. بنابراین بهترین راه، خرید از مراکز معتبر است، مراکزی که مورد اعتماد عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای است و سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کنند.

نورنگار یکی از فروشگاه‌های اینترنتی است که با سابقه چند ساله توانسته اعتماد عکاسان حرفه‌ای را جلب کند. می‌توانید انواع کارت حافظه را بدون هیچ نگرانی از فروشگاه نورنگار خریداری کنید.

بهترین برند کارت حافظه چیست ؟

برندهای مختلفی در بازار کارت‌های حافظه SD فعالیت می‌کنند. تا چندی پیش، تولیدکنندگان دوربین‌های دیجیتال خود به تولید کارت‌های حافظه هم می‌پرداختند اما امروزه چند برند مهم بیشترین حجم فروش کارت حافظه در دنیا را در اختیار دارند.

از برندهای مطرح می‌توانیم به سن‌دیسک ، لکسار ، سامسونگ و سونی اشاره کنیم. این برندها بیشترین سهم بازار جهانی را در دست دارند.

کدام کارت حافظه SD را بخرم؟

در اینجا چند مدل کارت حافظه SD را با توجه به کاربرد و قیمت به شما معرفی می‌کنیم:

ظرفیت پایین اما قیمت و سرعت مناسب: SanDisk SDHC 16GB 80MB/S

اگرچه ممکن است در نگاه اول ظرفیت 16 گیگ کافی نباشد اما سرعت 80 مگابایت در ثانیه و قیمت بسیار مناسب، این کارت را به عنوان کارت حافظه یدکی یا کارت دوم، ایده‌آل می‌‌کند.

ظرفیت و سرعت خوب: Sony SDHC 32GB 95MB/S

اگر دوربین شما فقط از کارت‌های SDHC پشتیبانی می‌کند یکی از بهترین انتخاب‌های شما می‌تواند کارت حافظه سونی SDHC 32GB با سرعت 95 مگابایت در ثانیه باشد.

این کارت با ظرفیت مناسب 32 گیگابایتی و سرعت خوب می‌تواند اکثر نیازهای عکاسی و فیلمبرداری شما حتی با رزولوشن 4K را برآورده کند. قیمت این کارت به حدی مناسب است که به راحتی می‌توانید چندین عدد از آن‌ها را همیشه به همراه داشته باشید.

ظرفیت کافی و سرعت خیلی خوب: SanDisk SDXC 64GB 170MB/S

ظرفیت 64 گیگ بین کاربران بسیار محبوب است. در بین کارت‌های سری SDXC گزینه‌های مختلفی برای این ظرفیت وجود دارد اما یکی از بهترین‌ها و توصیه همیشگی ما، کارت حافظه سن‌دیسک SDXC با ظرفیت 64 گیگ و سرعت بسیار خوب 170 مگابایت در ثانیه است.

این کارت از سری Extreme PRO بوده و خصوصیات فیزیکی بالایی مانند تحمل دما بین -25 تا 85 درجه سانتیگراد، مقاومت در برابر رطوبت، ضد اشعه ایکس و ضد شوک را دارد. قیمت این کارت با توجه به ویژگی‌های آن، بی‌نظیر است.

ظرفیت بالا و قیمت خیلی خوب: Lexar SDXC 128GB 45MB/S

آن دسته از کاربرانی که ظرفیت بالا را ترجیح می‌دهند اما به سرعت زیاد نیازی ندارند، بهتر از این کارت پیدا نخواهند کرد. کارت حافظه لکسار با ظرفیت عالی 128 گیگابایت برای عکاسان منظره و آتلیه ایده‌ال است.

سرعت 45 مگابایت در ثانیه این گرچه سرعت بالایی نیست اما برای کارهای روزمره غیر حرفه‌ای، مناسب است. با توجه به ظرفیت، قیمت این کارت عالی است.

ظرفیت و سرعت عالی: SanDisk SDXC 256GB 120MB/S

این کارت همه ویژگی‌های یک کارت حافظه خوب را در خود جای داده است. ظرفیت 256 گیگابایتی این کارت به این زودی‌ها پُر نمی‌شود و می‌توانید با خیال راحت عکاسی و فیلمبرداری کنید.

سرعت 120 مگابایت در ثانیه نیز برای فیلمبرداری با رزولوشن بالا خیلی مناسب است و جای هیچ‌گونه نگرانی از بابت از دست دادن فریم‌ها ندارید. این کارت از نظر قیمت در رده متوسط به بالا قرار دارد که با توجه به ویژگی‌های آن کاملاً منطقی است.

مراکز خرید معتبر کارت حافظه کجا هستند ؟

همیشه توصیه می‌کنیم کالاهای دیجیتال خود را از مراکزی تهیه کنید که مورد اعتماد کاربران حرفه‌ای هستند. فروشگاه نورنگار با اعتبار و قدمت چند ده ساله می‌توانند نیازهای مختلف شما در زمینه خرید دوربین ، تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری با ارائه مشاوره کامل قبل از خرید، برآورده سازند.

منبع: الف

کلیدواژه: عکاسی و فیلمبرداری مگابایت در ثانیه کارت های حافظه SD کارت حافظه SD ظرفیت بالا خرید کارت یک کارت حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد

به گزارش خبرنگار مهر، تا پایان سال (۱۴۰۲)، با شروع سال جدید یکی از مشکلات و کابوس‌های مستأجران افزایش نرخ اجاره‌بها است که در مقابل موجب فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، به مشکل جدی این روزهای مستأجران تبدیل شده است.

بازار ساخت مسکن روند مثبتی نداشته و سیاست‌های انقباضی دولت، علاوه بر ایجاد آرامش موقتی در این صنعت، عملاً مشکلات قبلی را تشدید کرد. البته با بازار مسکن با تأثیرپذیری از سال گذشته امسال را هم در رکود گذراند. کارشناسان حوزه مسکن معتقدند، دیگر توانی نزد مردم برای خرید خانه باقی نمانده است.

یکی از مهمترین نیازهای جوانان و بالاخص زوج‌های جوان داشتن مسکنی است تا در آن بتوانند با آرامش و بدون دغدغه زندگی کنند این نیاز اصلی است که هر شهروند حق داشتن آن را دارد اما متأسفانه با وجود قیمت‌های بالای مسکن به آرزوی دیرینه‌ای برای آنها تبدیل شده است. از سال ۱۳۹۶ به بعد قیمت مسکن متناسب با درآمد مستأجران نیست؛ بیشترین تمرکز و انرژی دولت بر روی تنظیم بازار مسکن است.

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۰ متری در منطقه ۱۸ محله بهداشت تهران با عمر ۳ سال ساخت، نیازمند حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۸ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) عمر ساختمان متراژ قیمت کل (تومان)
ابراهیم‌آباد ۱۳۹۰ ۹۷ ۳,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۱۴۰۰ ۸۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۱۴۰۰ ۷۵ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۱۴۰۰ ۸۸ ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۱۴۰۲ ۹۰ ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۱۴۰۰ ۷۷ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۱۳۹۲ ۷۳ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۱۳۹۶ ۸۶ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۱۳۷۵ ۷۵ ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۱۴۰۱ ۶۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۱۴۰۰ ۸۵ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۱۴۰۳ ۸۰ ۴,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، عده‌ای از کارشناسان معتقدند با وجود روند بازار املاک در سال ۱۴۰۲ و بودجه‌ای که دولت برای سال ۱۴۰۳ تدارک دیده، مسیری صعودی پیش روی قیمت خانه وجود دارد. این در حالی‌ست که صعود قیمت‌ها هر چه بیشتر خرید مسکن را از دسترس مردم خارج می‌کند و این وضعیت می‌تواند حاکی از رکودی تورمی در سال ۱۴۰۳، حداقل در نیمه اول باشد.

کد خبر 6086183 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • ستاره سیتی، چهره جدید تبلیغات پپسی! (عکس)
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد