Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:55:29 GMT

رهایی محکوم به قصاص، ۴۸ ساعت پیش از اجرای حکم

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۲۲۲۲

رهایی محکوم به قصاص، ۴۸ ساعت پیش از اجرای حکم

ایسنا/خوزستان رئیس دادگستری شوشتر از رهایی یک محکوم از قصاص نفس، ۴۸ ساعت پیش از اجرای حکم با عفو و بخشش اولیای دم خبر داد.

مصطفی آباد اظهار کرد: سال ۹۴ در جریان نزاع دسته جمعی، یکی از متنازعین به منزل همسایه خود پناه می‌برد و فرد دیگری که فرد پناهنده را دنبال کرده بود از پدر همسایه می‌خواهد که فرد پناهنده را به او تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر همسایه در دفاع از پناهنده خود با آن فرد بحث می‌کند و پس از مدت کوتاهی این بحث تبدیل به درگیری می‌شود که پدر همسایه توسط آن فرد به ضرب گلوله به قتل می‌رسد و متواری می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شوراهای حل اختلاف استان خوزستان، وی افزود: پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی پرونده، با تنفیذ حکم قصاص نفس از سوی دیوانعالی کشور، پرونده جهت اجرای حکم قصاص قاتل، به اجرای احکام ارجاع داده می‌شود.

آباد گفت: در این ۵ سال، بزرگان و خیرین فراوانی جهت جلب رضایت و عفو و بخشش اولیای دم واسطه شدند ولی نتیجه‌ای حاصل نشد و خانواده مقتول بر اجرای حکم قصاص پافشاری می‌کردند و قاتل در انتظار کابوس اجرای حکم قصاص خود بود.

وی افزود: سرانجام با اصرار بر اجرای قصاص قاتل از سوی اولیای دم، مقدمات اجرای حکم قصاص انجام و قاتل به قرنطینه می‌رود. در ۴۸ ساعت باقیمانده برای اجرای حکم قصاص، با توجه به پشیمانی قاتل از ارتکاب این جنایت و درخواست وی و خانواده او از شورای حل اختلاف شوشتر برای جلب رضایت اولیای دم، اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان بلافاصله به این موضوع ورود کرده و با استفاده از ظرفیت سادات، خیرین و بزرگان منطقه بالاخره با رضایت خانواده مقتول، اجرای حکم قصاص قاتل را به یک ماه به تعویق می‌اندازند تا زمینه صلح و سازش در این پرونده را فراهم کنند.

رئیس دادگستری شوشتر گفت: در فرصت اخذ شده دادستان، اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان، بزرگان، ریش سفیدان، خیرین و معتمدین منطقه با پیگیری‌های مستمر و زیاد و برگزاری چندین جلسه با اولیای دم، موفق به جلب رضایت خانواده مقتول شدند و اولیای دم با حضور در دفترخانه اسناد رسمی با عفو و گذشت و ثبت رضایت، از قصاص قاتل صرف نظر کردند و زندگی دوباره به او بخشیدند و این پرونده پس از ۵ سال به صلح و سازش منتهی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري گذشت از قصاص اجرای حکم قصاص اولیای دم قصاص قاتل حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال

ایسنا/خوزستان پرونده نزاع خانوادگی بین دو برادر در اهواز با پیگیری کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان به صلح و سازش و فراهم شدن شرایط آزادی زندانی منجر شد.

حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان امروز (۱۱ اردیبهشت‌ماه) در خصوص این پرونده به رسانه‌ها اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ بین دو برادر درگیری رخ داد که در این نزاع یکی از آنان مجروح و دیگری بازداشت و روانه زندان شد.  

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، پیشگیری از گسترش و تشدید اختلافات بین اعضای خانواده و همچنین ابراز ندامت و پشیمانی زندانی از بزه خود، پرونده برای حل و فصل به کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان ارجاع شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه گفت: خوشبختانه پس از برگزاری چندین جلسه، یکی از این برادران با بخشش و گذشت از حق و حقوق خود زمینه آزادی برادر خود از زندان را فراهم کرد و این پرونده پس از سه سال منتهی به صلح و سازش شد.  

وی افزود: از برنامه‌های مهم و کاربردی معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان، تقویت شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها است و فعالیت این شعب می‌تواند در آزادی زندانیان تاثیر بسزایی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت در دلفان