Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@20:45:05 GMT

اولیانوف: احیای برجام به نفع کل جامعه جهانی خواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۲۵۶۴

اولیانوف: احیای برجام به نفع کل جامعه جهانی خواهد بود

نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی، با اشاره به همکاری‌های خوب طرف ایرانی با این سازمان، از اعضای شورای حکام و همه کشورها خواست تا برای تقویت امنیت بین المللی از احیای برجام به شکل اولیه آن حمایت کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "میخائیل اولیانوف" نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنرانی خود در نشست شورای حکام این سازمان تأکید کرد که احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران به شکل اولیه آن، پاسخگوی منافع کل جامعه جهانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعات دفتر نمایندگی دائم روسیه در وین، اولیانوف در سخنرانی خود گفت: «احیای کامل برجام مطابق با منافع کل جامعه جهانی است، چرا که این امکان را فراهم می‌کند تا تلاش‌های ایران در عرصه هسته‌ای، از جمله غنی سازی اورانیوم، ذخایر آن، تعداد دستگاه‌های سانتریفیوژ، مطابق با شاخص‌های توافق هسته‌ای بررسی شده و تحت کنترل کامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار بگیرد. با توجه به اهمیت این مسائل، از سرگیری سریع استفاده از پروتکل الحاقی برجام درباره تضمین‌های آژانس از جانب ایران، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.»  

این دیپلمات بلندپایه روس با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه هسته‌ای ایران با آهنگ سریعی در حال توسعه بوده و امکانات بازرسی آژانس بسیار محدود شده و این شرایط کمکی به تقویت امنیت در منطقه خاورمیانه نکرده است، تأکید کرد: «در صورتی که احیای توافق هسته‌ای ممکن نشود، این وضعیت ادامه یافته و تعمیق خواهد شد. ضمن اینکه، فعلاً آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توانسته سطح قابل قبول شفافیت در برنامه هسته‌ای ایران را تأمین کرده و از چارچوب قانونی فعالیت‌های این کشور اطمینان حاصل کند. بدین ترتیب، تا به امروز می‌توان چنین قضاوت کرد که به‌رغم برخی تصمیمات خاص، مقامات تهران حاضر به همکاری با آژانس بوده و مانعی برای بازرسی‌ها ایجاد نکرده‌اند.»

نماینده روسیه نتیجه گیری کرد که بدین ترتیب، توافق هسته‌ای مکانیزم بسیار موثری برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و ایجاد شرایط لازم برای از سر گیری همکاری‌های تجاری-اقتصادی با این کشور و همچنین تقویت امنیت در منطقه خاورمیانه است و همه طرفین برنده چنین وضعیتی خواهند بود.

اولیانوف که ریاست هیئت روسی در مذاکرات وین درباره احیای برجام را برعهده دارد، افزود: «به همین دلیل، کشورهای عضو شورای حکام آژانس و تمامی کشورهایی که دارای عقل سلیم بوده و واقعاً نگران سرنوشت رژیم عدم گسترش هسته‌ای و امنیت بین‌المللی هستند، باید از روند مذاکرات کنونی در وین حمایت کرده و تلاش کنند تا برنامه جامع اقدام مشترک به شکل اولیه خود تحقق یابد.»

اولیانوف: مذاکرات وین با موفقیت پیش می‌رود/ طرح کلی اقدامات مشخص استاولیانوف: به زمان بیشتری برای توافق نهایی درباره برجام نیاز داریماولیانوف: روسیه مخالف نظریه گسترش برجام است/ نمی‌توان زمانی برای پایان مذاکرات تعیین کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام اخبار روسیه برجام اخبار روسیه آژانس بین المللی انرژی اتمی برنامه هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است

سی‌اُمین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

جواد کریمی ثابت گفت: ایده برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲ سال گذشته توسط انجمن هسته‌ای ایران و سازمان انرژی اتمی کشورمان در نشستی مطرح شد و مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای همکاری در برگزاری آن قول مساعد داد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حمایت از چنین رویدادهای بین‌المللی برای توسعه دانش و فناوری هسته‌ای برای همه اعضای آن است، ادامه داد: بر این اساس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در کشورمان بسیار استقبال کرد.

رییس کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای تاکید کرد: همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در برگزاری این رویداد علمی قابل تقدیر است و مدیر کل آژانس نیز در مراسم افتتاحیه کنفرانس حضور خواهد یافت.

کریمی ثابت با تاکید بر اینکه این همکاری‌ها قطعا گسترش می‌یابد، تصریح کرد: مشکلات کنونی جهانی با همکاری بین‌المللی حل خواهد شد که یکی از مسیرهای آن، کنفرانس‌های علمی است و در آن اندیشمندان درباره چالش‌ها باهم تبادل نظر و تجربه می‌کنند.

وی با بیان اینکه سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به مدت سه روز در اصفهان برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این رویداد، نشانه بلوغ فناوری هسته‌ای در کشورمان است.

رییس انجمن هسته‌ای ایران با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فناوری هسته‌ای، افزود: این موضوع یکی از هدفگذاری‌های اصلی و مهم انجمن هسته‌ای ایران و سازمان انرژی اتمی است.

کریمی ثابت با بیان اینکه جامعه هسته ای کشورمان پس از ۵۰ سال به بلوغ خوبی رسیده است، گفت: انجمن هسته ای ایران پس از ۲۹ دوره برگزاری کنفرانس ملی، فضا و ظرفیت موجود برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی در زمینه علوم و فنون هسته‌ای را مناسب دید.

شرکت ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی در کنفرانس هسته‌ای ایران

رییس انجمن هسته‌ای ایران همچنین با اشاره به حضور ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی از کشورهای مختلف در کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای، گفت: استقبال از داخل و خارج کشور برای مشارکت در این رویداد بسیار فراتر از حد انتظار برگزارکنندگان بود.

کریمی ثابت با اشاره به ارسال ۵۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه این رویداد، افزود: استادان ۵۰ دانشگاه کشورمان در فرایند داوری این مقاله ها مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه از بین مقاله ها، ۴۲۰ مقاله پذیرفته شد، خاطرنشان کرد: یکصد سخنرانی علمی، ۱۶ میزگرد فنی و نشست‌های تخصصی در این رویداد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن چهار بخش اصلی در این رویداد، آنها را سخنرانی علمی، میزگردهای تخصصی، نشست هایی با موضوع همکاری های علمی با موسسه های بین‌المللی و نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناوری هسته‌ای برشمرد و اظهار کرد: بیش از ۸۰ سخنران علمی در میزگردها حضور خواهند داشت.

رییس انجمن هسته‌ای ایران، برخی از محورهای این کنفرانس را تغییرات اقلیمی و نقش موثر فناوری هسته‌ای برای رفع چالش های مرتبط با آن دانست و گفت: یکی از محورهایی که مورد استقبال پژوهشگران برای ارسال مقاله به کنفرانس قرار گرفت، کاربرد پرتوها بویژه در زمینه رادیو داروها بود که کشورمان نیز در این زمینه موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به تجربه های کشورمان در زمینه رادیو داروها، کشاورزی هسته ای و تامین امنیت غذایی، افزود: برگزاری این کنفرانس فرصت خوبی برای به اشتراک گذاری این تجربه هاست.

  کاربرد پرتوها (صنعت، پزشکی و محیط زیست)، راکتورهای هسته ای، فیزیک هسته ای، اندازه گیری تشعشعات، ایمنی و امنیت هسته ای، تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته ای و حکمرانی هسته ای از جمله محورهای سی امین کنفرانس ملی هسته ای ایران و نخستین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟