Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز چهارشنبه در هشتمین نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان از تلاش ها و حساسیت های اعمال شده به منظور تامین سلامت انتخابات قدردانی کرد و افزود: با ورود به ایام اوج تبلیغات انتخاباتی، هفته سخت و پرکاری را در پیش رو داریم و باید تلاش، هوشیاری و پیگیری های خود را دوچندان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه حجم بالای تبلیغات درباره تحریم انتخابات بسیاری از موارد را تحت تاثیر قرار داده است، تاکید کرد: هر فرد و هر رسانه ای که در این زمینه با دشمنان این نظام همراهی کند، باید مورد برخورد کیفری و قانونی قرار گیرد و در این رابطه افرادی که به دلیل ناآگاهی به این عرصه ورود کرده اند تذکر داده خواهد شد و با افرادی که مغرضانه و با آگاهی اقدام کنند، برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهارداشت: نهادهای امنیتی، انتظامی و سایر دست اندرکاران مربوطه در کشف و تعقیب جرایم انتخاباتی باید مساله پیشگیری از فعالیت های دلسرد کننده برای حضور مردم در انتخابات را در اولویت خود قرار دهند تا افراد مغرض نتوانند در فضایی امن به بیان مطالب مغرضانه خود بپردازند.
موحد ضمن بیان این مطلب که نارضایتی های عمومی پی در پی در حال شکل گیری است و آثار منفی آن گریبانگیر انتخابات می شود، ادامه داد: سازمان های مربوطه باید تمام تلاش خود را برای پیشگیری از بروز این نارضایتی ها و تجمعات به کار گیرند زیرا برخی از این تجمعات به مسائلی بر می گردد که شاید ۱۰ سال قبل مطرح شده اند و عده ای بر این باورند که بیان درخواست ها و اعتراضات خود در آستانه انتخابات تاثیرگذاری بیشتری دارد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه بداخلاقی های انتخاباتی در تمامی سطوح قابل مشاهده است و اصل تبلیغات بر تخریب رقبا شکل گرفته است، تاکید کرد: باید از ترویج و عمق یابی این رویه جلوگیری کرد زیرا بسیار خطرناک بوده و تاثیرات دراز مدت و ماندگاری را در فرهنگ جامعه بر جای می گذارد.
رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که بداخلاقی های انتخاباتی در فضای مجازی پررنگ شده است، تاکید کرد: بولتن های انتخابات به صورت مستمر ارسال می شود و دبیرخانه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی باید این تخلفات را در سریع ترین زمان ممکن به قضات و دادستان های شهرستان ها اعلام کند تا قضات ویژه و دادستان ها به موقع حضور یافته و مسائل را حل کنند.
موحد  با تاکید بر این مطلب که برخورد با تخلفات و جرایم انتخاباتی جدی گرفته شود، ادامه داد: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی باید از بروز جرایم پیشگیری کرده و اگر موردی از تخلفات انتخاباتی مشاهده شد، سریع عکس العمل نشان داده و تعقیب کیفری لازم را انجام دهد.
برگزاری هشت جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در  مرکز استان کرمان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز با اشاره به این مطلب که تاکنون هشت جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در مرکز  استان کرمان برگزار شده است، گفت: بولتن های مربوط به انتخابات به صورت مستمر دریافت و تحلیل شده و موارد مربوطه به شهرستان ها نیز اعلام شده است.
سید مهدی قویدل افزود: ستادهای متناظر پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در شهرستان ها نیز تشکیل شده و در حال پیگیری امورات مربوطه هستند.
وی با اشاره به فعالیت مستمر کمیته های ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در سطح استان کرمان، اظهارداشت: چالش های احتمالی که در سراسر استان احتمال وقوع جرم دارند نیز رصد و برنامه ریزی های لازم برای رفع آنها انجام شده است.
دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان با اشاره به این مطلب که پیش بینی می شود  شیوع بیماری کرونا در میزان مشارکت در انتخابات تاثیر داشته باشد، گفت: موضوعات اقتصادی ، گرانی و تورم، قطعی مکرر برق و آب، مسائل و مشکلات کارگری و مطالبات و اعتراضات احتمالی آنها در آستانه انتخابات، اختلافات احتمالی قومی و قبیله ای، تبلیغات زودهنگام و انتشار کلیپ های تخریبی و کلیپ های که سیاه نمایی می کنند از چالش ها و مشکلات پیش رو در زمینه انتخابات است.

 آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برقراری امنیت انتخابات در استان کرمان
فرمانده انتظامی استان کرمان در این نشست با اشاره به این مطلب که اطلس امنیتی انتخابات استان تدوین شده است، گفت: شعب استان در حوزه های انتخاباتی به صورت کامل رصد و نیروهای تمامی شعب مشخص شده است. 
سردار سرتیپ دوم عبدالرضا ناظری با تاکید بر این مطلب که سناریوهای مختلف در رابطه با انتخابات پیش بینی شده است، تاکید کرد: اقدامات لازم در رابطه با رصد اخبار و تخلفات انتخاباتی از سوی رده های تخصصی مربوطه انجام شده و به صورت مستمر ادامه دارد که در این راستا بالغ بر ۲۰۵ خبر رصد، تحلیل و ارزیابی شده است.
وی با تاکید بر این مطلب که نیروی انتظامی استان کرمان آمادگی لازم و کافی برای برگزاری انتخابات سالم و امن را دارد، گفت: نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت انتخابات از همکاری نیروهای بسیج نیز استفاده کرده است.
سردار ناظری تصریح کرد: در مجموعه نیروی انتظامی استان کرمان ۱۱ قرارگاه در سطح پلیس های تخصصی استان فعال شده است.

انتخابات ریاست جمهوری و شورا های اسلامی شهر و روستا بطور همزمان روز ۲۸خردادماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ کرمان دادگستری کل استان کرمان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ کرمان دادگستری کل استان کرمان انتخابات ۱۴۰۰ کرمان دادگستری کل استان کرمان ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیروی انتظامی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالحسین روح‌الامینی معاون استان های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخشی از مصاحبه خود در برنامه سپهر سیاست خبرگزاری فارس درباره انتخابات در شهر ری گفت: ماجرای ری تلخ بود. در شهر ری اقبال مجمع با آقای یزدی خواه بود که عملکردی مثبتی داشت.

وی ادامه داد: ما یک تصمیم جمعی داشتیم که عده ای موافق بودند و عده ای هم مخالف، اما به هرحال تصمیم جمع بود و آن اشتراک صفر بود. یعنی اگر کسی به این لیست آمد، به لیست های دیگر نرود. این بحثی بود که در انتخابات سال ۱۳۹۸ به صورت جدی پای آن وایستادیم. در انتخابات شوراها هم بحث بده و بستان و لیست مشترک با شورای وحدت بود که دوباره اشتراک صفر شد و لیست انتلاف برنده شد.

روح الامینی تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم لیست شورای ائتلاف ۱۶ نفره است و منعی ندارد که افراد وارد لیست های دیگر شوند. اما در دور اول انتخابات که تنوع لیست بود و چند هزار کاندیدا وجود داشت، تصمیم جمع این بود که فرد باید اردوگاهش را مشخص کند.

وی افزود: آقای یزدی خواه به این تصمیم احترام گذاشت. من خودم واسطه بودم و شهادت می دهم که وی با سربرگ و مهر و امضای خود نوشت که من متعلق به لیست ائتلاف هستم و با بقیه کاری ندارم. اما متاسفانه در ائتلاف این پذیرفته نشد که این اشتباه ائتلاف بود و مردم ری به آن واکنش نشان داده و یزدی خواه را انتخاب کردند و نام وی در لیست های دیگر رفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900133

دیگر خبرها

  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود