Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در افتتاح آکادمی بین‌المللی IFBB اعلام کرد که این فدراسیون از نظر سرانه ورزشی بسیار فقیر است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مراسم افتتاح آکادمی بین‌المللی IFBB صبح امروز (چهارشنبه) با حضور مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو، صفری، نماینده مجلس، هادی بشیریان، رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و جمعی از پیشکسوتان ورزش بدنسازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیرزاده در مراسم افتتاح آکادمی IFBB در ایران گفت: فدراسیون بین‌المللی و تناسب اندام در سال 1946 پایه‌‌گذاری شده است و بیش از 75 سال از افتتاح آن می‌گذرد. 202 کشور عضو این فدراسیون جهانی هستند. در سال 1975 این فدراسیون به عنوان یکی از 6 فدراسیون برتر جهانی انتخاب شد. اگر این فدراسیون در حال حاضر یکی از بزرگترین فدراسیون‌های جهانی نباشد، قطعاً یکی از فدراسیون‌هایی محسوب می‌شود که از جمعیت آماری بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: فدراسیون بین‌المللی برای ایجاد آکادمی در هر کشوری یکسری شاخص‌ها مدنظرش است. از زمانی که خدا توفیق خدمت در این فدراسیون را به من داد، تمام دغدغه من استفاده از علم ایرانی برای ایجاد ثروت‌آفرینی در ورزش ایران بود. متاسفانه علی‌رغم وجود بیش از 23 هزار باشگاه بدنسازی در کشور، یکی از فقیرترین فدراسیون‌های ورزشی هستیم و ما یک متر مربع سرانه ورزشی برای خودمان نداریم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خاطرنشان کرد: با دعوت رافائل رئیس فدراسیون جهانی به ایران و دیدن زیر ساخت‌ها باشگاه‌های شاهین  توانستیم برای افتتاح این مرکز مجوز دریافت کنیم. دومین عامل موثر حضور رافائل در ایران و مهمان‌نوازی صالحی‌امیری و سلطانی‌فر و استفاده از تجربه علی‌نژاد در مسیر بین‌المللی بود تا این فرصت در اختیار کشور قرار بگیرد.

«برای افتتاح مرکز بین‌المللی فدراسیون جهانی حق امتیاز 50 هزار دلاری نیاز بود که بخشی را پرداخت کردیم و 23 هزار دلار دیگر مانده که هنوز نداده‌ایم». وی با بیان این جمله یادآور شد: قهرمانی جوانان ایرانی در میادین جهانی و آسیایی بین‌المللی یکی دیگر از دلایل برای اعطای افتتاح این مرکز در ایران بود. نام ایران در کنار کشورهای صاحب‌نام ورزش در دنیا همچون کشور برزیل، استرالیا، لیتوانی، امارات، آرژانتین، پرتغال و رومانی قرار گرفته است. در پی این فرصت که فراهم شد، رایزنی‌هایی کردیم که هزینه‌ برپایی دوره‌های بین‌المللی برای ما افزایش پیدا نکند و در همین راستا در وهله اول چهار مدرس ایرانی برای تدریس دوره‌های بین‌المللی پذیرفته شدند و قطعاً در آینده مدرسان دیگری نیز به عنوان اساتید دیگر پذیرفته خواهند شد. همه 9 مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی را فدراسیون جهانی به ما داد تا بتوانیم آنها را در ایران برگزار کنیم. از امیر عظیمی، مدیریت باشگاه شاهین  تشکر می‌کنم که اگر نبودند، افتتاح این آکادمی امکان‌پذیر نبود. بیش از 40 میلیارد برای ساخت این مجموعه سرمایه‌گذاری شده است و این به غیر از زمین است که مربوط به کشتیراتی می‌شود و به صورت 12 ساله در اختیار عظیمی قرار دارد.

وی افزود: عظیمی برای در اختیار گذاشتن این مرکز حتی یک ریال هم از ما نگرفته است که باید به این دلیل از او تشکر کنم. کسانی که در این شرایط سخت اقتصادی در ورزش سرمایه‌گذاری می‌کنند، چیزی جز عاشق بودن دلیل کار آنها نمی‌تواند باشد. البته با لطف آقای سلطانی‌فر سه هزار متر مربع زمین در مجموعه آزادی در اختیار ما قرار گرفته و نقشه اولیه ایجاد آکادمی کشیده شده است و در حال حاضر در مرحله گودبرداری هستیم و تلاش می‌کنیم هر چه زودتر بار ما از روی دوش آقای عظیمی برداشته شود و این مرکز به مجموعه آزادی برود.

مهدی علی‌نژاد در این مراسم گفت: امروز روز بسیار مهمی است؛ روزی که برای آموزش دور هم جمع شدیم. در حوزه ورزش مهمترین و زیربنایی‌ترین کار در حوزه آموزش است. اینکه توانستیم با یک فرایند درست و دیپلماسی موفق، شاهد دریافت مجوز افتتاح آکادمی بین‌المللی فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام باشیم، اقدام ارزشمندی است. با افتتاح این آکادمی می‌توانیم در حوزه آموزش سرمایه‌گذاری کنیم و در آینده محصول آن را برداشت کنیم. اخذ این گواهی و لایسنس برای افتتاح مرکز بین‌المللی آموزشی دشوار بود و خوشحالم مدرسین خوبی در ایران داریم که قرار است تدریس  را به عهده خود ایرانی‌ها بگذارد. اتفاقی که بسیار میمون و مبارک است. انصافاً نصیرزاده از زمان حضور در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام سر منشأ اقدامات خوبی بوده است. روابط نزدیک با فدراسیون بین‌المللی می‌‌تواند در آینده تضمین کننده موفقیت‌های ورزشکاران در ایران باشد.

وی افزود: جا دارد از پورعلی‌فرد، رئیس سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز تشکر کنم که توفیقات ما در عرصه ورزشی در سال‌های گذشته حاصل تلاش ایشان است و اگر خواستار تداوم هستین باید کار علمی انجام بدهیم و گلخانه‌ای کار نکنیم. این مرکز می‌تواند زمینه توفیقات بیشتر برای ما باشد. مرکزی که در منطقه خاورمیانه، دومین مرکز بین‌المللی فدراسیون جهانی و فرصت خواهد بود تا کشورهای همسایه را به ایران بیا‌ریم و توریسم ورزشی را رواج بدهیم. از مدیریت باشگاه شاهین نیز برای همکاری با فدراسیون تشکر می‌کنم و اینکه این مرکز آموزشی در بخش خصوصی صورت می‌گیرد اتفاق خوبی است و جای تقدیر دارد. در دیدار به رافائل رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام او را علاقمند به ورزش ایران دیدم و خدا را شکر ایشان سفر خوبی در ایران داشتند. در این دیدارها گفت‌وگو و نقشه راه همکاری‌های فی‌مابین انجام شد و یکی از این برکات این دیدار افتتاح آکادمی بین‌المللی پرورش اندام در ایران است.

رافائل رئیس فدراسیون بین‌المللی بدنسازی و پرورش اندام نیز در افتتاح مرکز بین‌المللی IFBB در ارتباط تصویری آنلاین عنوان کرد: افتخار بزرگی است که با ایران در ارتباط هستم و خاطرات خوشی از سفرهای خود به ایران دارم. ایران کشوری است که ورزش را دوست دارد و ورزش نیز ایران را دوست دارد. خیلی خوب است ایران بتوانند در زمینه‌های علمی فعالیت‌های بزرگتر و محصولی برای آینده ورزشی داشته باشد. در ورزش پرورش اندام علاوه بر رویکرد قهرمانی و حرفه‌ای  به دنبال سلامت برای جامعه هستیم و نیازمند آموزش است. ورزش پرورش اندام به عنوان ورزش پایه حتی می‌تواند به سایر رشته‌ها در زمینه قدرتی کمک کند.

وی افزود: به عنوان ورزش، پرورش اندام و فیتنس می‌تواند به ورزش قهرمانی و در جهت همگانی به سلامتی آحاد جامعه کمک کند. مفتخر هستیم حدود 200 کشور زیر مجموعه ما هستند و ایران با ورزشکاران و قهرمان خوب یکی از این کشورهاست. افتخار بزرگی است که برای افتتاح این آکادمی به شما ملحق شدم. افرادی که در نمایندگی ایران بتوانند موفق به دریافت مدرک شوند، می‌توانند در سراسر دنیا مربیگری و به این رشته کمک کند. این نمایندگی به دلیل تجربه خوب همکاری آموزشی و روند بسیار خوب مسئولان ایرانی به آنها داده شد. مطمئن آکادمی فدراسیون بین‌المللی در ایران خدمات ارزشمندی به ورزش خواهد داد.

علی‌نژاد: توجه به آموزش یک مسئله زیرساختی در هر فدراسیون است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بدنسازی و پرورش اندام بدنسازی و پرورش اندام رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام افتتاح آکادمی بین المللی فدراسیون بین المللی مرکز بین المللی فدراسیون جهانی بین المللی IFBB برای افتتاح علی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است

رئیس فدراسیون ورزش همگانی گفت: رویکرد ما در سال‌جاری همگانی کردن ورزش در محلات شهری است. امیدواریم با کیفی ساختن برنامه‌ها بتوانیم سطح کم‌تحرکی و فقر حرکتی را در سطح جامعه کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی خلیلی به رقابت‌های جام هواداری اشاره و اظهار کرد: از مهمترین رویکرد این فدراسیون، آشتی مردم با ورزش است و در این خصوص با فراهم کردن برخی زیر ساخت‌ها و فعالیت‌های همگانی در مجتمع‌های مسکونی، فضای خیابانی، پارکی و عمومی، توانستیم رویدادهایی بزرگی از جمله مینی فوتبال، مترو اسپرت، گل‌کوچک، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی بوستانی را میزبانی کنیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی گفت: از برنامه‌های مهمی که در سال گذشته در دستور کار خود قرار دادیم، محلاتی و خیابانی کردن ورزش همگانی بود. هدف مهم ما از این رویکرد، آشتی مردم با ورزش همگانی بود، چرا که با توجه به نبود زیر ساخت‌ها، سالیان متمادی مردم استقبال کمتری از ورزش داشتند. رویکرد و توسعه ورزش همگانی به طور قطع می‌تواند سلامت جسمانی و روحی را برای شهروندان و شهرنشینان به ارمغان آورد. مهمترین رویکرد ما برای سال‌جاری نیز همگانی کردن ورزش در سطح محلات شهری است که در این راستا، برنامه‌های خوبی با سایر نهادهای ورزشی داشتیم. امیدواریم با کیفی ساختن برنامه‌ها بتوانیم سطح کم تحرکی و فقر حرکتی را در سطح جامعه کاهش دهیم.

خلیلی همچنین به مسابقات جام هواداری نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال علاقه‌مندان مناطق مختلف کشور و هواداران تیم‌های لیگ برتری فوتبال، ثبت نام‌ها این رویداد از اواخر سال گذشته آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد. حدود ۸۰۰ تیم حضورشان را در این جام نهایی کردند که نیمی از آن مربوط به طرفداران تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتور و استقلال خوزستان است. به محض اتمام مهلت ثبت نام‌ها، این رویداد از خردادماه به صورت رسمی آغاز و تا پایان فصل تابستان این جام ادامه خواهد یافت.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی گفت: لیگ مینی فوتبال محلات برای نخستین بار در سطح کشور در قالب دسته یک و دو از اردیبهشت کارش را به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد کرد. لیگ دسته یک و دو به ترتیب با شرکت ۱۶ تیم برگزار خواهد شد که در نهایت تا پایان امسال تکلیف تیم‌های برتر دستجات مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: رویدادهای بزرگ دیگر ما برگزاری همایش سراسری و خانواده محور در سطح کشور است که ۲۸ اردیبهشت همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و دهه کرامت در تمامی شهرها و مراکز استان‌ها انجام خواهد شد. همچنین برای نخستین بار مسابقات ماجراجویی گذر از جنگل‌های هیرکانی به مسافت ۱۵ کیلومتر در بخش مردان و بانوان به میزبانی استان مازندران از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت در شهرستان سوادکوه برگزار خواهد شد.

خلیلی خاطرنشان کرد: در راستای سلامت شهروندان تفاهم‌نامه‌ای از سوی این فدراسیون با دفتر آموزش و سلامت وزارت بهداشت به امضا رسید تا ترویج و گسترش فعالیت بدنی میان اقشار مختلف جامعه مد نظر قرار گیرد. در قدم نخست پنج هزار مربی آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت تا بتوانند در فضاهای پارکی و اماکن ورزشی، آموزش‌هایی را در نوبت صبح و عصر به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 748607

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام