Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@18:34:04 GMT

فراخوان ارسال نشریات به کتابخانه ملی ایران منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۲۸۲۵

فراخوان ارسال نشریات به کتابخانه ملی ایران منتشر شد

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راستای جمع آوری، حفظ و ترویج میراث مکتوب و مستند، فراخوان ارسال نشریات به کتابخانه ملی ایران را منتشر کرد.


به گزارش  خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران،‌ براساس این فراخوان صاحبان آثار و ناشران در عرصه نشریات ( روزنامه، هفته نامه و مجلات )، لازم است نسبت به ارسال دو نسخه از نشریات چاپی خود به کتابخانه ملی ایران، اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خواهشمند است ناشران به منظور حفظ تمامی منابع منتشر شده داخل کشور در دراز مدت در کتابخانه ملی، فایل الکترونیکی منابع منتشر شده خود را در قالب PDF به آدرس: « periodicals@nlai.ir» ارسال کنند.


لازم به توضیح است کتابخانه ملی ایران در راستای رسالت ذاتی خود و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظیفه جمع آوری، حفظ و ترویج میراث مکتوب و مستند را دارد. براساس این مصوبه و قانون «واسپاری»، تمامی نهادهای فرهنگی و انتشاراتی ملزم به ارسال و اهدای نسخه آثار منتشر شده خود به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هستند. همچنین کتابخانه ملی ایران خود را ملزم به حفظ حقوق مالکیت معنوی فایل های الکترونیکی منابعِ ارسال شده می داند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتشار فراخوان کتابخانه ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس

به گزارش خبرآنلاین از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهرهایی که پاکزاد برای عکاسی به آن‌ها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز،آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهرهای شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال ۱۳۷۷ خودش را بازنشسته کرد و در سال ۱۳۷۸ عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد.

عکس زیر از ساختمان راه آهن تهران در سال ۱۳۲۵ است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899219

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • موسویان: «فراخوان بزرگ» تبدیل به «فضاحت بزرگ» شد
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس