Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه سی سخت با تقدیر از خدمات مسئولان در منطقه زلزله زده سی سخت گفت: مقدار تسهیلات برای ساخت و ساز مسکن جوابگوی منازل آسیب دیده نیست و میزان تسهیلات تخصیص یافته تنها ۳۰ درصد از ساخت مسکن در این منطقه را پوشش می دهد.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: سی سخت توریستی‌ترین شهر جنوب ایران را 29 بهمن ماه ساعت 22:05 زلزله‌ای به بزرگی 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 ریشتر لرزاند و نزدیک به 4 هزار منزل مسکونی را از صفر تا 100 درصد خسارت وارد کرد و در فصل زمستان با سرمای زیر صفر درجه زندگی چادری را برای بسیاری از خانواده‌ها رقم زد. امروز با گذشت بیش از 3 ماه از این حادثه همچنان مردم این منطقه با مشکلات و مسائل مسکن و سرپناه دست و پنجه نرم می کنند در همین رابطه گفتگویی با حجت‌الاسلام ناصر مصباح نژاد امام جمعه شهر سی‌سخت به شرح زیر ارایه می شود.

پس از وقوع زلزله سی سخت روند خدمت رسانی را چگونه ارزیابی می کنید؟

 پس از وقوع زلزله خوشبختانه همکاری و همیاری خوبی میان دستگاه‌های مسئول و نهادهای مردم در این منطقه رخ داد که جای تقدیر و تشکر دارد. ضمن تقدیر و تشکر از خدمات نظام و مسئولان و مدیران کشوری در خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده به اطلاع مردم می رسانم که  در جریان زلزله این منطقه، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری و برخی ائمه جمعه کشور به سی‌سخت آمدند و از منطقه سرکشی کردند که این بازدیدها در روحیه مردمی بسیار تاثیرگذار بود.

 

روند اهدا کانکس هابه مردم بی سرپناه به چه شکلی صورت گرفت؟

حضور سردار سلامی و اهدای 300 کانکس به مردم زلزله‌زده در شهر سی‌سخت  از دیگر اقدامات بود، افزون بر کمک‌های سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام نیز 100 دستگاه کانکس اهدا کرد، بنیاد مسکن نیز با تلاش شبانه‌روزی خود ساخت و ساز و بستر‌سازی این کار را آغاز کرد و همچنین آقای فتاح رئیس بنیاد مستضعفان نیز فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام داد.

 

مشارکت خیرین در روند خدمت رسانی مردم زلزله زده سی سخت چگونه بود؟

 از نماینده ولی فقیه در استان و گروه‌های جهادی و خیران که مردم را در این چند ماه کمک کردند تشکر و قدردانی می کنم، در این مدت کمک‌های نقدی از خیران به ارزش یک میلیارد تومان جمع آوری شد که کار بسیار ارزشمندی به شمار می‌آید؛ از این‌رو از مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری که در این خصوص همراهی‌ها لازم را داشتند، تقدیر و تشکر فراوان داریم.

 

نقش گروههای جهادی در روند کمک رسانی به مردم زلزله زده سی سخت چگونه است؟

همراهی گروه جهادی طلبه شهید عمادی، بازدید میدانی از منازل تخریب شده در شهرهای سی‌سخت، بازدید میدانی و گفت‌وگو با مردم و بررسی مشکلات آنان را از جمله اقدامات دفتر امام جمعه شهرستان سی سخت است، اخذ مجوز تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 200 میلیون تومان برای 20 خانواده زلزله زده از صندوق امید و معرفی برای اسکان و مشکلات ضروری؛ ارتباط با آستان قدس رضوی و اقدام جهت کمک به مشاغل زلزله زده و تسهیلات نزدیک به 25 میلیارد تومان، رسیدگی به مراجعات مردمی به صورت روزانه و کمک به آنان به وسیله کارت‌های هدیه، اهدا بسته‌های معیشتی و نیازهای زندگی از دیگر فعالیت‌های امام جمعه این منطقه به شمار می‌آید.

 

اقدامات دفتر امام جمعه شهرستان سی سخت را توضیح دهید؟

تشکیل قرارگاه جهادی و ارتباط با گروه‌های جهادی بویژه در ایام ماه مبارک رمضان، حمایت از این گروه‌ها برای فعالیت در منطقه و هماهنگی با مسئولان استانی و کشوری و رفع اختلافات مردم و شهرداری در صدور پروانه‌های ساخت را از دیگر کارهایی دفتر امام جمعه سی سخت است.

 

مشکلات بوجود آمده برای مردم منطقه در زلزله اخیر را توضیح بفرمایید؟

مدیریت بحران با نگاه علمی و دقیق و اطلاع‌رسانی در این باره می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد که متأسفانه یکی از آسیب‌های این زلزله بی توجهی به همین مسئله بوده است. در بحث مدیریت بحران باید به فرهنگ آن منطقه توجه شود، چون مشکلاتی مانند توزیع و نحوه آن، به فرهنگ و درخواست مردم توجه نشده بود که با مداخله دفتر امام جمعه حل شد.

سهمیه روستاها و تعداد و سقف تسهیلات باید افزایش پیدا کند. این مقدار تسهیلات برای ساخت و ساز جوابگو نیست. و تنها 30 درصد از ساخت مسکن در این منطقه انجام شده است.

 

در مورد مسکن مستاجران توضیح دهید؟

150 خانوار مستأجر داریم که باید برای این عزیزان فکری شود؛ اسکان و سرپناه ندارند؛ قوانین و بخشنامه‌های بحران در بحث بانک‌ها، معافیت‌ها، انرژی و دیگر حوزه‌ها باید مهار شود، متأسفانه برخی لحاظ نکرده‌اند.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: تسهیلات مسکن سی سخت زلزله مردم زلزله زده دفتر امام جمعه سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هیئت ویژه مرکب از چند دستگاه اجرایی ظرف مدت یک هفته آینده با هدف نظارت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل هیأت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اظهار کرد: نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیأت ویژه حضور خواهند داشت.

وی افزود: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیأت ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آن ده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطایی ادامه داد: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

عطایی عنوان کرد: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

کد خبر 748499

دیگر خبرها

  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی