Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:25:46 GMT

بحران کم آبی آبادان را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۳۰۷۳

بحران کم آبی آبادان را تهدید می‌کند

مصطفی مهرانفر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر میزان شوری ( EC ) رودخانه بهمنشیر به بالای هفت هزارو ۵۰۰ میکروموس رسیده است افزود: این موضوع باعث شده است تا برای کاهش میزان شوری شبکه آب آشامیدنی آبادان بین ۲ تا سه هزار و ۲۰۰ میکرو موس ، بخشی از آب خط آبرسانی غدیر با آب برداشت شده از رودخانه بهمنشیر ترکیب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با رویه فعلی پیش‌بینی می‌شود روند شوری آب بهمنشیر از رقم هفت هزار ۵۰۰ میکرو موس فراتر رود که این روند علاوه بر افزایش EC ، شرایط توزیع آب در شبکه آبرسانی آبادان را دشوارتر کرده ضمن اینکه به تجهیزات آبرسانی نیز خسارت وارد می‌شود لذا تنها راه جلوگیری از این موضوع کنترل مصرف آب و صرفه جویی در مصرف از سوی مردم است.

مهرانفر با اشاره به فرسودگی شبکه آبرسانی روستاهای آبادان گفت: مشکلات در حوزه آب و در بخش شهر کم است ولی فرسودگی خطوط در بخش روستایی باعث شده آب در مناطق روستایی آبادان با ۵۰ درصد ظرفیت توزیع شود.

مدیر شبکه آبفا آبادان  افزود:شوری آب در رودخانه‌ها و انهار منشعب از رودخانه های اروندرود و بهمنشیر باعث شده کشاورزان و دامداران از شبکه آب خانگی برای مصارف کشاورزی و دام استفاده کنند که این اقدام افت فشار و کمبود آب را در مناطق روستایی آبادان ایجاد کرده است.

وی گفت: برای روزهای بحرانی ناشی از کم آبی در مناطق روستایی آبادان به ۲۰ دستگاه تانکر سیار برای آبرسانی نیاز است لذا از مردم انتظار می رود با مدیریت مصرف آب کمک کنند تا تنش آبی سال ۱۴۰۰ را پشت سر بگذاریم.

مهرانفر انشعاب های غیرمجاز را یکی از دلایلی اصلی اختلال در شبکه آبرسانی آبادان عنوان کرد و گفت: انشعاب های  غیرمجاز باعث افت فشار در شبکه آبرسانی این شهرستان شده‌اند. 

آبادان دارای ۸۵۰ کیلومتر شبکه آبرسانی است که از این میزان ۳۰۰ کیلومتر نیاز به اصلاح دارد ضمن اینکه احداث ۱۴۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در این شهر ضروری است.

برچسب‌ها خشکسالی خوزستان آبرسانی آبادان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خشکسالی خوزستان آبرسانی خشکسالی خوزستان آبرسانی آبادان وزارت نیرو شبکه آبرسانی شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: طرح آبرسانی به روستای کهن دژ در غالب تحقق شعار دولت سیزدهم برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور، اجرا شد.
کریمی افزود: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است.
وی ادامه داد: چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب از دیگر اقداماتی است که در این روستا انجام شد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت:ا ین طرح با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی با بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • «تهدید بی خاصیت»