Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزاده موسوی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با تشریح جزئیات دریافت جایزه اصلی هفتمین دوره از جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ که شامل منشور طلایی کوروش و جایزه نقدی جشنواره است، اظهار داشت: جشنواره فیلم‌های ایرانی در زوریخ که به مدیریت یدالله داج برگزار می‎‌شود، پلی‌ست برای ارتباط فرهنگی با کشور سوئیس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر من آنچه بخش مسابقه این جشنواره را مهم می‌کند داوران کاربلد آن است که همگی از سرشناسان این حرفه هستند. 

وی درباره دریافت این جایزه گفت: از جایزه‌ای که در این جشنواره دریافت کردم، خوشحال هستم به ویژگی وقتی بیانیه هیات داوران را خواندم بسیار هیجان‌زده شدم؛ در آن بیانیه فیلم را اثری باورنکردنی و دستآوردی منحصر به فرد و انسانی دانستند.

موسوی با اشاره به اینکه امکان سفر به زوریخ را نیافت تا حضوری جایزه اش را دریافت کند، ادامه داد: این فیلم تاکنون در بخش مسابقه بیش از ۵۰ فستیوال بین‌المللی حضور موفقی داشته و جوایز مهمی را کسب کرده است ولی متاسفانه به دلیل شرایط کرونا نتوانستم در این فستیوال‌ها شرکت کنم.

وی با بیان اینکه زوریخ هم یکی از جشنواره‌هایی بود که بسیار دوست داشتم در آن حضور داشته باشم و متصدیان آن نیز برای این حضور تلاش بسیاری کردند ولی متاسفانه، نشد، افزود: در هر صورت این ۲ سال کرونایی، شرایط عجیبی بر جهان حاکم شده و یکی از صنایعی که بسیار تحت فشار قرار گرفته، سینما است. امیدوارم بتوان در آینده این ضرر و زیان را جبران کرد.

یکی از کارگردانان مستند تحسین شده در جستجوی فریده در پایان درباره آینده فیلم خود، خاطرنشان کرد: بعد از تمام شدن دوره حضور جشنواره‌ای فیلم «ملاقات» که تا مهرماه ادامه دارد، آن را در VODها به نمایش درمی‌آورم. البته امیدوارم بتوانیم فیلم را در ایران هم به همین ترتیب به نمایش عموم بگذاریم.

در خلاصه داستان ملاقات آمده است: بعد از ۶ ماه بالاخره به الهه اجازه داده می‌شود که همسرش را در زندان ملاقات کند. الهه به همراه دختر کوچکش تارا، خودشان را برای این ملاقات مهم آماده می‌کنند.

برچسب‌ها سینمای ایران زوریخ جشنواره فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران زوریخ جشنواره فیلم سینمای ایران زوریخ جشنواره فیلم جشنواره فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیئت داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم. لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند
  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟
  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری