Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@16:29:27 GMT

کاهش صادرات برق

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۳۴۹۷

کاهش صادرات برق

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: برق موضوع مهم این روزها است، ما امسال علی رغم پیش بینی‌هایی که داشتیم با چند وضعیت غیر متعارف رو به رو شدیم که یکی از آن ها افزایش دمای زود هنگام بود. با کاهش باران و خشکسالی کاهش برق‌آبی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر نیرو ادامه داد: از ۷۳ هزار مگاوات ظرفیت گرمایی ما یک کاهش توان خروجی داشتیم، گرمای زودرس، کاهش در برق آبی ها و رمز ارزها باعث مشکلاتی شد. ما ماینرهای داشتیم که انرژی مصرفی آن را ۳۰۰ مگاوات بود اما با بررسی‌های جهانی مشخص شد ۱۰ درصد مصرف جهانی برق  برای رمز ارزها برای ایران است.

وی افزود: بیش از ۳۰۰هزار توافقنامه با مصرف کنندگان برق به امضا رساندیم تا از برق ارزان و رایگان در زمان اوج مصرف استفاده کنند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تلاش‌های شبانه روزی در حال انجام است و صادرات را کاهش دادیم و حتی سعی داریم بر اساس قراردادها به صفر برسانیم و واردات را انجام دهیم. 

وی ادامه داد: خدایی نکرده اگر شبکه عمومی برق کشور در معرض فروپاشی قرار بگیرد ناچار به خاموشی هستیم و این  اتفاق هر ۱۲ الی ۱۳ سال در کشورهای دنیا اتفاق می افتد اما به الحمدلله امسال در کشور ۱۷ سال بعد از سال ۸۳ این اتفاق نیفتاده بود. 

اردکانیان گفت: هر سال تعمیرات اورهال صورت می‌گیرد و برنامه ها رو مشاهده کنید خواهید دید که از مهر ماه آغاز می شود و در خرداد نیروگاه ها باز می‌گردند، اتفاقی که سال گذشته  افتاد مربوط به کمبود گاز بود که گفتیم نیرو‌گاه‌های که با گاز کار نمی‌کنند به تعمیرات نروند.

وزیر نیرو تاکید کرد: عمده نیرو‌گاه‌های به مدار بازگشته اند همچین نیرو بوشهر هم پس از رفع مشکلات به مدار برگشت.

پربیننده ترین چرا وضعیت برق در بهار۱۴۰۰ بحرانی شد؟ احتمال خاموشی در هفته آینده زیاد است ایران به حقآبه کشور از آب هیرمند معترض شد سالیانه ۳۵میلیارد دلار یارانه گاز به مردم داده می‌ شود / صادرات گاز در دولت فعلی ۲برابر شد اوپک یک تریلیون دلار ضرر کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرات برق انتخابات ۱۴۰۰ وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر

وزیر نیرو با حضور در استان البرز از پروژه‌های این وزارتخانه در استان بازدید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز با حضور در شهرستان‌های کرج و چهارباغ از پروژه های مهم این استان در شهرستان چهارباغ بازدید کرد.

بازدید از وضعیت روشنایی و زیرساخت های توزیع برق شهرک مسکونی ابریشم در شهرستان چهارباغ اولین مقصد سفر وزیر نیرو بود و با حضور در این شهرستان از نزدیک با مشکلات برقی شهرستان بازدید و در دستورات لازم جهت تسریع این پروژه را صادر کرد.

شهرک ابریشم از محله های هدف قرارگاه اجتماعی استان بوده و ارتقا زیرساخت های آن مورد توجه ویژه قرار دارد.

بازدید از پروژه پست 400 کیلوولت برق در شهرستان چهارباغ نیز از دیگر پروژه های مهم وزیر در این بازدید بود.

ایجاد این پست سال گذشته در سفر پیشین وزیر نیرو به استان مصوب شده و عملیات اجرایی آن آغاز گردید که بر اساس زمان بندی صورت گرفته این پست تا آخر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

تامین اعتبار لازم و رفع موانع جهت تسریع در تکمیل پست، از جمله موضوعات مورد بررسی در این بازدید بود.

  آخرین مقصد محرابیان وزیر نیرو که استاندار البرز نیز وی را همراهی می کرد، بازدید از پست 400 کیلوولت برق در باغستان کرج است.

احداث این پست نیز سال گذشته بعنوان اولین پست 400 کیلوولت استان البرز با حضور وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار گرفت.

بررسی اعتبارات و پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز از جمله موضوعاتی بود که در این بازدید مد نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • بازدید وزیر نیرو از پست‌های ۴۰۰ کیلوولت برق باغستان کرج و چهارباغ
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد