Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@22:12:13 GMT

جنگ با زامبی‌های گوشی‌های هوشمند از طریق چشم سوم!

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۳۵۴۹

جنگ با زامبی‌های گوشی‌های هوشمند از طریق چشم سوم!

یک طراح کره‌ای نوعی چشم سوم را برای جلوگیری از برخورد «زامبی‌های گوشی‌های هوشمند» با موانع محیطی اختراع کرده است. این سازنده می‌گوید: «چشم سوم، یک راه حل برای این است که مردم شدت اعتیاد به تلفن‌های هوشمند خود را تشخیص دهند.»

بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای فناوری، با اصطلاح «زامبی دنیای فناوری» ناآشنا هستند، این اصطلاح درباره افرادی به کار می‌رود که به شدت به گوشی، تبلت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. وابسته هستند و بی توجه به دنیای اطراف خود و سر در گوشی راه می‌روند.

پائنگ مین ووک، نام طراح این چشم سوم هوشمند است و می‌گوید چشم رباتیک می‌تواند به پیشانی فرد بسته شود و به او اجازه می‌دهد بدون آسیب دیدگی پیاده روی کند.

دستگاهی که چشم سوم نامیده می‌شود هنگامی که سر کاربر برای دیدن تلفن همراه پایین می‌آید، حس می‌کند و سپس پلک شفاف خود را باز می‌کند. هنگامی که فرد در فاصله یک یا دو متری مانع قرار می‌گیرد، چشم سوم بوق می‌زند تا خطر را به او گوشزد کند.

پائنگ گفت: «این ایده درواقع، نمادی از انسان آینده با سه چشم است. از آنجا که نمی‌توانیم چشم خود را از تلفن‌های هوشمند برداریم، در آینده به چشم اضافی نیاز خواهیم داشت.» وی که دانشجوی کارشناسی ارشد در زمینه طراحی نوآوری در کالج سلطنتی هنر و کالج امپریال لندن است، این دستگاه را در اطراف سئول آزمایش کرده است.

چشم سوم از سنسور ژیروسکوپ برای اندازه گیری زاویه گردن کاربر و حسگر اولتراسونیک برای محاسبه فاصله بین چشم رباتیک و موانع استفاده می‌کند. این سنسور‌ها هر دو به یک میکروکنترلر تک برد منبع باز با یک باتری متصل هستند.

منبع: انتخاب

منبع: فرارو

کلیدواژه: اعتیاد مجازی تکنولوژی جدید چشم سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری ظهر یکشنبه در نشست شناسایی و رفع مشکلات بستر اینترنت تلفن همراه در سطح شهرستان رشت با گرامیداشت روز شوراها اظهار کرد: شوراهای اسلامی پل ارتباطی بین نظام، دولت و حاکمیت با مردم هستند و نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت ایفا می‌کنند.

فرماندار رشت با اشاره به چالش‌های ارتباطی در این شهرستان بیان کرد: قطعی‌های مکرر تلفن و اینترنت به دلیل سرقت‌های گاه بی گاه اتفاق می‌افتد.

عاشوری با اشاره به دست درازی سارقان به زیرساخت‌های ارتباطی گیلان و رشت اضافه کرد: با توجه به ارزشمند بودن سیم‌های مسی در شبکه ارتباطی مورد توجه سارقان قرار می‌گیرد.

وی، برخورداری از تلفن ثابت را جزو ملزومات خانوارها برشمرد و افزود: اگرچه ورود تلفن همراه در عرصه ارتباط طیف گسترده‌ای از نیازها را پاسخ داده است اما بهره مندی از تلفن ثابت از ضروریات خانوارها به شمار می‌رود.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در این شهرستان بیان کرد: تمام نقاط رشت دارای دسترسی‌های مکالمه‌ای است که این مهم باید تقویت شود.

عاشوری با اشاره به خسارت‌های جبران ناپذیر سرقت به شبکه ارتباطی اضافه کرد: تلفن ثابت برخی روستاهای رشت به دلیل سرقت‌های مکرر قطع است.

وی با تاکید بر لزوم گسترش فیبر نوری در رشت افزود: برای جلوگیری از دست درازی سارقان نیاز است که فیبر نوری جایگزین کابل‌های مسی شود.

فرماندار رشت از راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این روستاها دارای بالای ۱۰۰ خانوار جمعیت هستند و با نصب فیبر نوری نیازهای های ارتباطی شأن برطرف می‌شود.

عاشوری با اشاره به تقویت تجارت الکترونیک در رشت بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های ارتباطی تجارت الکترونیکی در روستاها را به همراه دارد.

کد خبر 6091035

دیگر خبرها

  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو