Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نظارت فنی و ایمنی بر سکوهای ثابت و متحرک در خلیج فارس، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس‌نژاد با اشاره به نظارت فنی و ایمنی بر سکوهای ثابت و متحرک، افزود: مطابق سنوات گذشته و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، اولین دوره بازرسی ایمنی و فنی از سکوهای نفتی منطقه عسلویه، خرداد ماه امسال انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، براساس برنامه، تا انتهای سال‌ جاری سایر تاسیسات فراساحلی در مناطق نفتی لاوان، سیری، خارک، پارس‌جنوبی و بهرگان مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: این سازمان در راستای اجرای تعهدات منطقه‌ای و بین‌المللی و با استناد به اختیارات اعطا شده در بند ۲۲ ماده ۳ آیین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی، خود را متعهد به اعمال نظارت حاکمیتی بر بهره‌برداری از کلیه سازه‌ها و تاسیسات دریایی در جهت حفظ استانداردهای ایمنی و محیط‌زیستی می‌داند.

عباس‌نژاد گفت: هدف از نظارت فنی و ایمنی بر سکوهای ثابت و متحرک علاوه بر ارتقای استانداردهای عملیات و بهره‌برداری آنها، کمک به حفظ محیط‌ زیست منطقه حساس دریایی خلیج فارس و پیشگیری از آلودگی آن است.

وی درباره فرآیند اجرای این بازرسی‌ها توضیح داد: در ابتدا سکوهای فراساحلی بر اساس میزان ریسک آنها و با شاخص‌هایی همچون حجم تولید سکو، تعداد نفرات مستقر و سوابق بازرسی‌های قبلی سنجیده و انتخاب می‌شود.

به گفته وی، در ادامه این فرآیند، برنامه بازرسی‌ها طی یک جدول زمان‌بندی به مالک یا بهره‌بردار و بازرسان بنادر تابعه ارسال شده و در موعد مقرر تیم بازرسی با رعایت کلیه پروتکل‌های حفاظتی و بهداشتی به تاسیسات فراساحلی اعزام می‌شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: در بازرسی فنی و ایمنی از سکوها و تاسیسات فراساحل مواردی همچون الزامات کنوانسیون سولاس، آیین‌نامه تاسیسات فراساحلی، مقررات مربوط به کنوانسیون مارپل و الزامات قانون جلوگیری از آلودگی نفتی دریاها و رودخانه‌های کشتیرانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با اعلام اینکه چرخه این بازرسی‌ها با اعلام نتایج به ذی‌نفعان تکمیل می‌شود، افزود: پس از بازرسی، گزارش نواقص احتمالی به صورت کتبی به مالک یا بهره‌بردار، جهت رفع نواقص در بازه زمانی تعیین شده ارسال می‌شود و بازخورد رفع نواقص در بازدیدهای بعدی مورد تدقیق قرار خواهد گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاسیسات فراساحلی سازمان بنادر و دریانوردی بازرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سازمان ملل : آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد

 یک مقام ارشد سازمان ملل متحد می‌گوید حدود ۳۷ میلیون تن آوار از جنگ غزه به جا مانده که ممکن است فرایند آواربرداری ۱۴ سال طول بکشد.

به گزارش فارس؛ حملات اسرائیل به نوار غزه باعث شده است بخش عظیمی از این منطقه باریک با ۲.۳ میلیون جمعیت، به آوار تبدیل شود و بسیاری از غیرنظامیان آواره شوند و با خطر گرسنگی و ابتلا به انواع بیماری‌ها دست و پنجه نرم کنند.

براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، لودهامار می‌گوید جنگ در غزه حدود ۳۷ میلیون تن آوار در منطقه پرجمعیت غزه به جا گذاشته است.

او اضافه کرد با آنکه مشخص کردن میزان دقیق مهماتی که در غزه منفجر نشده‌اند، ممکن نیست؛ اما پیش‌بینی می‌شود آواربرداری در غزه از جمله ساختمان‌های ویران‌شده حدود ۱۴ سال طول بکشد.

این مقام سازمان ملل در پایان اشاره کرد: «ما می‌دانیم که معمولا حداقل ۱۰ درصد مهماتی که پرتاب شده، عمل ناموفق بوده و عمل نکرده است. ما از ۱۴ سال کار با ۱۰۰ کامیون صحبت می‌کنیم.»

ارتش رژیم اسرائیل با حملات گسترده به نوار غزه بسیاری از تاسیسات این منطقه از جمله تاسیسات درمانی، آموزشی و عبادتگاه‌ها را ویران کرده است.

مردم غزه تحت محاصره نیرو‌های اسرائیلی هستند و نیاز مبرمی به دارو و مواد غذایی دارند.

نظامیان اسرائیلی به کامیون‌های حاوی کمک‌های بشردوستانه به‌سختی اجازه ورود به غزه را می‌دهند و این کامیون‌ها بعد از بازرسی‌های سختگیرانه به صورت محدود وارد غزه می‌شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • مقام سازمان ملل : آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد