Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه نشان می دهد: تزریق واکسن آنفلوآنزا در زنان باردار خطر ابتلا به آسم و بیماریهای عفونی را در نوزادان آنان افزایش نمی دهد.

به گزارش ایسنا، محققان کانادایی بر اساس بررسی های جدید خود دریافتند: زنان بارداری که در برابر بیماری آنفلوآنزا واکسینه می شوند خطر ابتلای نوزاد خود به برخی بیماریها از جمله آسم، عفونتها، از دست دادن قدرت بینایی و شنوایی را به واسطه تزریق این واکسن افزایش نمی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارها نشان می دهد: میزان ابتلا به آسم، اختلال حسی یا رشد سلولهای سرطانی در میان کودکانی که مادران آنان در دوران بارداری واکسن آنفلوآنزا تزریق کرده اند و مادرانی که این واکسن را دریافت نکرده اند، برابر است.

به گفته محققان این موضوع از دوران نوزادی تا حدود چهار سالگی به قوت خود باقیست.

محققان کانادایی اظهار داشتند: مطالعات متعددی در کشورهای مختلف انجام گرفته که نشان می دهد واکسیناسیون آنفلوآنزا در دوران بارداری احتمال بروز مشکلات و پیامدهای بارداری یا زایمان را افزایش نمی دهد.

اگرچه واکسیناسیون علیه بیماری آنفلوآنزا برای زنان باردار توصیه می شود، اما بسیاری از زنان به تزریق این واکسن اقدام نمی کنند زیرا نگران عوارض جانبی این واکسن برای خود و نوزادشان هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان کانادایی تاکید کردند: مطالعات متعددی انجام گرفته که نشان می دهد واکسن آنفلوآنزای فصلی برای زنان باردار و فرزندان آنان ایمن است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واکسن آنفلوآنزا واکسن آنفلوآنزا ایمن انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واکسن آنفلوآنزا زنان باردار نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند

بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان داد بدن زنان، توانایی بیش‌تری در تحمل سرما نسبت به مردان دارد.

به گزارش ایسنا، مدت‌ها تصور می‌شد که زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می‌کنند، اما یک پژوهش جدید با این ایده مخالفت کرده و نشان داده است که مکانیسم‌های حفظ گرما در بدن خانم‌ها در مقایسه با همسالان مرد آن‌ها در دمای پایین‌تری کار می‌کنند.

پژوهشگران «مؤسسه ملی سلامت آمریکا» ۲۸ داوطلب جوان، سالم و لاغر را برای پژوهش خود انتخاب کردند که از این تعداد، ۱۶ نفر زن و ۱۲ نفر مرد بودند.

در حالی که شرکت‌کنندگان در معرض دمای بین ۱۷ تا ۳۱ درجه سلسیوس قرار داشتند، اقدامات گسترده‌ای روی آن‌ها انجام شد. به عنوان بخشی از این پژوهش، دمای بحرانی پایین هر شخص نیز محاسبه شد. دمای بحرانی پایین، حداقل دمایی است که یک شخص پیش از واکنش نشان دادن بدن برای گرم ماندن می‌تواند تحمل کند.

تحلیل‌ها نشان دادند که مردان مصرف انرژی را برای گرم نگه داشتن خود در حدود ۲۳ درجه سلسیوس آغاز کردند، اما این واکنش در زنان نزدیک به ۲۲ درجه سلسیوس رخ داد. همچنین، پژوهشگران دریافتند که زنان با خنک‌تر شدن محیط، بهتر می‌توانند دمای بدن خود را حفظ کنند و عایق بهتری در برابر سرما دارند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که زنان ممکن است محافظت بیشتری در برابر سرما داشته باشند، زیرا چربی بدن آن‌ها بیشتر از مردان است. آن‌ها گفتند: به طور متعارف احساس می‌شود که زنان سرما را بیشتر از مردان احساس می‌کنند، اما مقایسه‌های کنترل‌شده کمیاب هستند. ما متوجه شدیم زنان دمای بحرانی پایین‌تری دارند که عمدتا ناشی از چربی بدن بیشتر در مقایسه با مردان بود.

با وجود این نتایج، تفاوت معنی‌داری بین سردترین دمای قابل تحمل گزارش‌شده برای مردان و زنان این پژوهش وجود نداشت. تفاوت معنی‌داری نیز در میزان لرز یا آسایش گرمایی گزارش‌شده با کاهش دما مشاهده نشد.

این پژوهش در مجله «PNAS» به چاپ رسید.

دیگر خبرها

  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت