Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سومین رویداد ملی استارتاپی کارآفرینی اجتماعی با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و طلاق به میزبانی دانشگاه اصفهان، ۱۲ تا ۱۶ تیرماه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی سومین رویداد ملی استارتاپی کارآفرینی اجتماعی، امروز (چهارشنبه-۱۹ خردادماه) در نشست خبری برگزاری این رویداد در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: سومین رویداد استارتاپی کارآفرینی اجتماعی به میزبانی دانشگاه اصفهان به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم رضایی، محورهای رویداد را شامل مهارت های اجتماعی فرهنگی قبل و بعد از ازدواج، مهارت های کنترل خشم و تاثیر آن بر طلاق، تاثیرات اعتیاد و مواد مخدر صنعتی بر طلاق و تکدی گری، حاشیه نشینی و کودکان کار ماهواره، فضای مجازی و بازی های رایانه ای و طلاق اعلام کرد.

دبیر اجرایی سومین رویداد ملی استارتاپی کارآفرینی اجتماعی با بیان اینکه تاکنون، ۴۰ نفر از صاحبان ایده ثبت نام کرده اند که تا ۱۰ تیر تعداد نفرات نهایی می شود. مهلت ثبت نام تا ۲۱ خرداد و زمان برگزاری ۱۲ الی ۱۶ تیرماه است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ها به دو صوت «ایده‌شو» و «بوم کسب و کار» برگزار می شود و مسابقه ایده شو با معرفی نفرات برگزیده در تاریخ ۱۲ تیرماه انجام می‌شود. جهت ترغیب شرکت کنندگان، جوایزی پیش بینی شده و قرار بر این است که رویداد ابتر رها نشود و ایده های برتر به سرمایه گذاران مرتبط شوند و خلق ایده به ثروت انجا شود.

به گفته رضایی، هفت کارگاه آموزشی تخصصی با موضوعات، «مهارت های زناشویی»، «طلاق و تاثیر آن بر کودک و نوجوان»، «اعتماد اجتماعی، فضای مجازی و خانواده ایرانی»، «فضای مجازی، آسیب های اجتماعی و سبک زندگی اسلامی»، «تاثیرات اعتیاد و مواد مخدر صنعتی بر طلاق»، «مشاوره پیش از ازدواج» و «سازماندهی طلاق و شروط ضمن عقد نکاح»، چهار کارگاه آموزشی استارتاپی و چهار نشست انتقال تجربه برگزار می شود.

دبیر اجرایی سومین رویداد ملی استارتاپی کارآفرینی اجتماعی، وظیفه دانشگاه را بستر سازی برای بهبود شرایط و گذر از مشکلات دانست و افزود: دانشگاه به عنوان بازوی همیار جامعه با کمک شرکت های استارتاپی می تواند دانشجویان را به سمت فعالیت در حوزه های دچار مشکل در جامعه سوق دهد.

وی با اشاره به اوضاع نامساعد و بالارفتن سن ازدواج و افزایش طلاق در کشور، گفت: وضعیت ازدواج و طلاق خوب نیست و با این برنامه ها به عنوان یک بازوی همیار میتوان به بهبود شرایط کمک کرد.

جعفر شانظری- معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه اصفهان نیز بخش عظیمی از رسالت دانشگاه را ارتباط با جامعه و صنعت دانست و اظهار کرد: تولیدات دانشگاه سرمایه جامعه است و دانشگاه برای اینکه بتواند این سرمایه را در جامعه به نحو احسن استفاده کند باید با صنعت ارتباط خوب داشته باشد.

وی افزود: در سال های اخیر در انجام این رسالت، میان جامعه و دانشگاه گام های مثبتی برداشته شده و دانشگاه اصفهان نیز با حمایت از استارتاپ های کارآفرینی در جهت توسعه و همگام سازی با دنیای امروز گام برمی دارد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه اصفهان، طلاق را یکی از مسایل تلخ جامعه به عنوان آسیب اجتماعی دانست و گفت: این همایش با هماهنگی وزارت علوم، وزارت کشور و دانشگاه اصفهان در راستای کمک به این معضل اجتماعی حرکت می کند.

محمد هادی عسکری- مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این نشست، یکی از سیاست های محوری وزارت علوم را توجه به نسل جوان دانشجو به عنوان مدیران فردای کشور معرفی کرد و گفت: تقویت این نیرو در جهت بهبود توسعه ملی خواهد بود و به دنبال توانمندسازی دانشجویان هستیم.

وی افزود: اگر زمینه توانمندسازی دانشجویان را فراهم کنیم ضریب‌اشتغال پذیری و موفقیت دانش آموختگان افزایش می یابد و مشکلات کنترل می شود، همچنین اگر دستیابی به توسعه پایدار را آرمان بدانیم، باید به سمت برنامه هایی برای تقویت کنشگران دانشجویی حرکت کنیم.

عسکری، دانشگاه اصفهان را یکی از دانشگاه های موثر در برنامه های فرهنگی در کشور اعلام کرد و افزود: در این رویداد زمینه های مشارکت دانشجویان دارای ایده را در دستور کار داریم.

وی تاکید کرد: اگر آسیب‎ های اجتماعی در بستر علمی کار شود و مدیریت اجرایی با آن همسو شود، آثار مثبتی به دنبال خواهد داشت. دانشگاه به عنوان مغز فکری جامعه باید رصد و در پی رفع مشکلات باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه اصفهان استارتاپ کارآفرینی دانشگاه اصفهان برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اوبرهاوزن آلمان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رویداد سینمایی ویژه آثار کوتاه میزبان سه فیلم ایرانی است.

به گزارش ایسنا، در این رویداد سینمایی که از تاریخ دوم می (۱۳ اردیبهشت) آغاز شده  و تا ششم می (۱۷ اردیبهشت) در کشور آلمان ادامه خواهد داشت، مستند کوتاه «به قید محرمانگی» به کارگردانی مشترک شروین وحدت و پیام عزیزی و دو فیلم کوتاه داستانی «ریزو» ساخته آزاده ناوی و «کدام خانه، کدام دوست» به کارگردانی عباس طاهری در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته می‌شوند.

جشنواره اوبرهاوزن که امسال هفتادمین دوره خود را برگزار می‌کند، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در دنیاست و برنده جایزه بزرگ این جشنواره به رقابت‌های آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آخرین عکس باورنکردنی که از چالی چاپلین در سال ۱۹۷۷ گرفته شده را ببینید / خیلی پیر و روی ویلچر (عکس) فیلم کوتاه ؛ من تو هستم (فیلم) جشنواره فیلم مسکو میزبان آثار ایرانی می‌شود

دیگر خبرها

  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • مهاباد میزبان رویداد ورزشی کشور
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است