Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:01:01 GMT

آثار انتخاب فرد اصلح در کشور ماندگار است

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۴۰۲۰

آثار انتخاب فرد اصلح در کشور ماندگار است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز چهارشنبه در نشست بصیرتی امنیت و اقتدار در سایه حضور حداکثری با حضور طلاب استان اظهار کرد: آثار و اقدامات مطلوب حاصل از انتخاب صحیح تا سال‌های آینده در کشور باقی خواهد ماند و مردم از آن منفعت خواهند برد.

وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی که جلوه آن مشارکت سیاسی و شرکت در انتخابات است از مولفه‌های بسیار مهم می باشد و هر نظام برای دوام خود نیازمند یک تبادل و ارتباط مطلوب با محیط پیرامون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر نظامی نتواند این رابطه را برقرار کند، مشکلاتی برای سیستم به وجود می آید که خطر آفرین است و از طرفی مردم نیز باید احساس کنند می توانند مطالبات خود را از طریق صندوق‌های رای به دست آورند تا در مشارکت های سیاسی سهیم باشند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به تلاش دشمنان نظام برای کاهش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: مناسبات نظام جمهوری اسلامی در راستای رابطه مردم با حاکمیت و بالعکس بوده، بر مبنای قانون اساسی و برگرفته از کتاب و سنت است و مردم در این چارچوب در انتخابات مشارکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار کرد: جامعه روحانیت لرستان از مدت ها قبل فعالیت های بصیرت و معرفت افزایی را در قالب نشست های مختلف انجام است و به تازگی ۱۰۰ نفر از روحانیون مقیم قم برای رقم زدن مشارکت حداکثری به مناطق دور افتاده روستایی استان سفر کرده اند تا مردم را با منطق به شرکت در انتخابات دعوت کنند.

وی با اشاره به اینکه وحدت و همدلی در سطوح مختلف بین جامعه روحانیت لرستان وجود دارد گفت: همچنین ستادهای انتخاباتی باید برای ایجاد شور و نشاط، فعالیت‌های خود را پررنگ‌تر کنند تا زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی امنیت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لرستان امام جمعه خرم آباد پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی امنیت ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی امنیت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لرستان امام جمعه خرم آباد دوره انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست