Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@11:22:28 GMT

سند آمایش فارس نیازمند رویکرد بلند مدت است

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۴۲۱۵

سند آمایش فارس نیازمند رویکرد بلند مدت است

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه با اشاره به تدوین سند آمایش سرزمین گفت: اهداف متعالی و روشنگرانه این سند چشم انداز مشخصی از وضعیت فعلی و آینده پیش بینی شده، ارائه می‌دهد و مسیرهای دست یابی به اهداف نیز با بهره گیری از روش‌های نوین ترسیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از فناوری‌های نوین در شناسایی و رفع نیاز مندی های توسعه افزود: استفاده از فناوری‌های نوین فرصت ارزشمندی برای دست‌اندرکاران تدوین و اجرای طرح آمایش سرزمین فراهم می‌کند و این امر مستلزم توجه به توسعه همه جانبه است.

نماینده عالی دولت در استان فارس شناسایی توانمندی‌های داخلی و بومی را از دیگر ضرورت‌های کاری در تهیه طرح آمایش سرزمین عنوان کرد و خاطر نشان کرد: توانمندی‌های مختلفی در نیروی انسانی وجود دارد که این ظرفیت عظیم توانایی تحقق اهداف سند را دارد.

وی افزود: آینده توسعه کشور حساب ویژه ای روی نیروی انسانی متفکر و خلاق باز کرده و این مسیر همگام با تحولات جهانی ادامه می‌یابد.

استاندار فارس در ادامه عدم تکیه به منابع طبیعی و کانی را از جمله مباحث مهم در این سند عنوان کرد و گفت: حرکت‌های توسعه‌ای باید با شدت و سرعت بیشتری انجام شود و این روند همگان با توسعه جهانی است.

وی با بیان اینکه سبک تولید و صادرات قدیمی و سبک واردات ما جدید است اظهار داشت: به رویکردی بلند مدت نیاز داریم تا از دانش آمایش برای تأمین نیازهای واردات و صادرات بهره گیری کندو این سیاستی کلان باید مورد توجه همگان باشد.

وی با اشاره به ظرفیت جمعیتی استان فارس در توسعه گفت: استان فارس با دارا بودن هفت و نیم درصد از جمعیت کشور، توانمندی بالای در نیروی انسانی دارد که باید مورد توجه سیاست گذاران امر باشد.

کد خبر 5230952

منبع: مهر

کلیدواژه: عنایت الله رحیمی استانداری فارس صادرات و واردات انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا گرگان مشارکت مردم در انتخابات اردبیل سیدابراهیم رئیسی ایلام خطبه های نماز جمعه عکس استانها قیام 15 خرداد انتخابات شورای شهر و روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حمله جنگنده‌های اسرائیل به دمشق؛ صدای انفجار بلند شد

215 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902259

دیگر خبرها

  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • «تست ژنتیک»، گمشده و چراغ راه ورزش ایران
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • مسوولان از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد شمال فارس نیز استفاده کنند
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • ببینید | حمله جنگنده‌های اسرائیل به دمشق؛ صدای انفجار بلند شد
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ