Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:03:58 GMT

۲ خبر کوتاه از شهرستان یزد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۴۲۵۲

۲ خبر کوتاه از شهرستان یزد

فائزه السادات قریشی نسب یکی از حافظان شرکت کننده  در اولین جشنواره هنر قرآنی یزد است که ۶ سالگی هفت جزء را حفظ و به دلیل علاقه به قرائت سه سالی را هم در این رشته فعالیت کرد و ۱۰سالگی زیر نظر استادان این رشته موفق به حفظ هشت جزء دیگر شد. 

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی جشنواره استانی قرآنی هنر دانش ، وی افزود: در دی‌ماه سال ۹۷ ، موفق به حفظ ۱۱۴ سوره قرآن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی تاکنون موفق به کسب رتبه اول ترتیل، رتبه ممتاز حفظ ۱۰ جزء و رتبه عالی حفظ ۲۰ جزء مسابقات کشوری اوقاف، رتبه نخست قرائت کشوری مدهامتان و رتبه نخست حفظ کل مسابقات ملی دانشجویی شد، گفت: در حال حاضر در رشته صوت و لحن ترتیل تدریس می کند و بیشتر شاگردانش حافظ هستند که در حال حاضر کلاس ها به صورت مجازی زیرنظر یکی از موسسه ها برگزار می شود.

وی در مورد تاثیر حفظ قرآن در موفقیت قاریان اظهارکرد: شکی نیست که خروجی قرائت یک حافظ به دلیل فراگیری مفاهیم قرآنی برای سرعت بخشیدن به حفظ و ارایه بهتر مطالب حفظی و آشنایی با کلمات خروجی بهتری است ضمن اینکه حافظان دغدغه روخوانی و روانخوانی را ندارند و تسلط بیشتری بر روی وقف و ابتدای آیات و تجوید دارند چرا که بسیار نوار گوش می دهند و این موضوع را به مرور در ذهن خود می سپارند، یقینا حافظان قاریان موفق تری می شوند.

 اولین جشنواره هنر قرآنی دانش به همت اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش یزد و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری مرکز استان در حال برگزاری است.

یزد

سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برای سومین سال متوالی جشنواره اجتماعی «نه به اعتیاد» را پنجم تیرماه، به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با همکاری نهادها و دستگاه های مختلف برگزار می کند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این سازمان ،رییس این نهاد در جلسه هم‌اندیشی جشنواره ، گفت: جوانان و نوجوانان، از گروه های در معرض خطر اعتیاد به شمار می‌روند، با استفاده از ظرفیت هنرمندان، انجمن های مرتبط و سازمان‌های مردم نهاد با برقراری ارتباط از طریق هنر و تولید محتواهای ویژه از جمله انیمیشن، موشن گرافیک، فیلم، کلیپ و دوربین مخفی در راستای مبارزه با این آسیب باید گام برداشت.

عباس ملازینلی با بیان اینکه محتواهای تولیدی دوره‌های گذشته نیز مورد استقبال قرار گرفت، افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که ویروس کرونا ایجاد کرد، تولید محتوا  با محوریت توزیع در فضای مجازی انجام می‌شود که این اقدامات در بحث پیشگیری و آموزش اثرگذار است، منحصر به زمان خاص نیست و بتوان جشنواره را در سطح ملی نیز برگزار کرد.

همچنین مدیر بخش اجتماعی جشنواره یادشده اظهارکرد: با توجه به برگزاری موفق 2 دوره جشنواره «نه به اعتیاد» و با توجه به اهمیت پیشگیری و آموزش در مورد آسیب های اجتماعی، امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه ها اجرا می‌شود.

محمد فکر اظهارکرد: امسال‌ در نظر است که با مشارکت حداکثری شهروندان و همکاری نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، ستاد هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر، دادگستری، بهزیستی و دفتر امور اجتماعی استانداری جشنواره برگزار شود.

وی یادآور شد: در این ارتباط برنامه‌هایی نظیر چند مسابقه ورزشی، کتابخوانی و نقاشی در نظر گرفته شد که با همکاری نهادهای مردم نهاد همسو با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

فکر ادامه داد: تعدادی از تابلوهای تبلیغاتی شهر به نصب پیام های پیشگیری از اعتیاد اختصاص یافت ضمن اینکه برنامه‌هایی از جمله برگزاری کارزار رسانه ای در فضای مجازی علیه مصرف مواد مخدر، بهره گیری از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری، بهره گیری از ظرفیت ورزشکاران به عنوان سفیران پیشگیری اولیه از اعتیاد، برگزاری نشست خبری و سایر موارد نیز پیش‌بینی شد.

همچنین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با تشکر از همکاری نهادهای مختلف در مبارزه با موادمخدر اظهاکرد: با توجه به تلاش ‎ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد به عنوان اولویت‌دار ترین آسیب اجتماعی شناخته شده، گفت: در این دوره بخشی از اهداف تحقق پیدا کرد گرچه هنوز تا رسیدن به هدف نهایی راه بسیاری وجود دارد. 

سیدمصطفی کرباسی با بیان اینکه ۹۷ درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال استان یزد طبق تعریف اعتیاد، سالم هستند، تاکید کرد: راهکاری که می‌تواند مردم را برای پیشگیری از این راه پر خطر نجات دهد، آموزش است.

وی بدون اشاره به جمعیت این گروه سنی ادامه داد: بحث کمپ ترک اعتیاد بانوان، شلتر و گرمخانه با همکاری شهرداری در دست اجراست امید می رود نتیجه مطلوب در رابطه با مبارزه با اعتیاد به دست آید.

همچنین نماینده اداره کل آموزش و پرورش یزد با ارایه گزارشی از فعالیت های این نهاد در بحث آموزش‌های پیشگیری اظهارکرد:  سال گذشته از مجموع هزار و ۵۵۲ مدرسه فعال استان، در ۴۵۱ مدرسه و امسال در ۴۹۶ مدرسه این آموزش ها ارایه شد .

حسین صدیقی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و مجازی برای دانش آموزان، خانواده های آنها و فرهنگیان عنوان کرد: این آموزش‌ها به صورت فیلم، کتاب و کلیپ ارایه شود.

معاون مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم با ارایه چند پیشنهاد در حوزه آموزش و پیشگیری عنوان کرد: باید زیرساخت ها را به گونه ای فراهم کرد که این برنامه‌ها به صورت مداوم اجرا شود، به طور مثال می‌توان محتوایی را آماده و به دانش آموزان ارایه کرد تا آموزش‌ها در آنها نهادینه شود همچنین استفاده از ظرفیت سمن‌ها نیز می‌تواند در این زمینه بسیار اثرگذار باشد.

لیدا هاتفی ادامه داد: چهره بد مواد مخدر و اعتیاد برهیچکس پوشیده نیست و باید برای حل این معضل در اجتماع، راه و روش پیشگیری و درمان آن را آموزش داد.

به گفته دبیر فرهنگی شورای هاهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد اگرچه بر اساس تعریف اعتیاد، 97 درصد مردم پاک هستند ولی چون خسارت‌های ناشی از اعتیاد بسیار بد است، آمارهای ابتلا به اعتیاد بسیار بیشتر به نظر می‌رسد.

محبوبه وفاییان با بیان اینکه به دنبال آموزش‌ها، اطلاعات مردم در مورد اعتیاد افزایش پیدا کرد، یادآور شد: هم اکنون پیشگیری باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و باید به افراد کمک کرد تا بتوانند در این زمینه تغییر نگرش ایجاد کرد و آموزش‌ها را در رفتارهای خود پیاده سازی کنند.

همچنین در ادامه معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی یزد اظهار کرد: موضوع اعتیاد سه وجهی است که شامل قبل از ورود، حین و بعد از درمان است، که باید چرایی و چگونگی ورود به این ورطه، خلاها، باورهای غلط، نبود آگاهی که باعث درگیری خانواده‌ها می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد.

سرهنگ محمدرضا مزیدی با اشاره به اینکه پس از درمان اعتیاد افراد مبتلا باید مورد حمایت قرار گیرند، عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم فضایی برای فن آموزی افراد برای ورود به فضای کسب و کار و اشتغال پس از درمان اعتیاد ایجاد و آموزش‌های لازم به آنها داده شود.

یزد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 87 درصد در 24 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

برچسب‌ها یزد قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش یزد قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان پیشگیری از اعتیاد مبارزه با مواد مخدر آموزش و پرورش برنامه ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «با قید محرمانگی» درباره زنان یک روستاست که به نهادهای دولتی نامه‌ای محرمانه نوشته‌اند. شروین وحدت و پیام عزیزی تهیه کنندگی و کارگردانی مشترک این کار را به عهده داشته‌اند. بعد از «فیلم خانه سیاه است»، ساخته فروغ فرخزاد، که دوره یازدهم این جشنواره نمایش داده شد و جایزه اصلی را نیز دریافت کرد، با قید محرمانگی تنها فیلم ایرانی است که به اوبرهاوزن راه یافته است.

گفتنی است که فستیوال اوبرهاوزن یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در دنیاست که هر ساله از یکم تا ششم می ( 12 تا 17 اردیبهشت) برگزار می‌شود و برنده جایزه بزرگ این جشنواره به رقابت‌های آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

عوامل « با قید محرمانگی» عبارتند از:

تهیه کننده و کارگردان: شروین وحدت، پیام عزیزی، تدوین: محسن ظهرابی، فیلمبردار: کیوان ایمانی، موسیقی: احسان آنالویی، صداگذار: سامان شهامت و بهزاد مهدی‌زاده، اصلاح رنگ و نور: رضا تیموری، صدابردار: شروین وحدت،  مدیر روابط‌عمومی: سعید اسلام‌زاده، طراح پوستر: متین خیبلی، دستیارکارگردان: رضا عزیزی، مدیر تولید: مهرسام حق‌جو، عکاس: کیوان ایمانی، پخش بین‌الملل: نشاط باقری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی