Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در پاسخ به حواشی انتشار عکس هایی از یک مکان در روستای وروق شهرستان آوج مبنی بر امامزاده بودن این مکان و تخریب شدن آن، اظهار داشت: این مکان که از آن به عنوان امامزاده کمال الدین منتسب به امام جعفر صادق(ع) یاد شده، در سیستم اطلاعات و آمار استان قزوین وجود ندارد و مردم و سکنه این روستا معتقد به امامزاده بودن این مکان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: چنین امامزاده ایی با مشخصات ذکر شده در سیستم اوقاف ثبت نشده است به همین دلیل باید در خصوص صحت و سقم امامزاده بودن این مکان بررسی شود چرا که ثبت یک امامزاده نیاز به مدت ها تحقیق و پیگیری از منابع و مراجع دارد و به سرعت نمی توان اعلام کرد که چنین مکانی امامزاده بوده و تحت مدیریت اوقاف استان است.
وی افزود: در حال حاضر می توان اعلام کرد این مکان جزو آمار امامزادگان استان قزوین نیست و اطمینان از امامزاده بودن این مکان، زمانبر است اما اگر به اعتقاد مردم روستا این مکان مقدس و مقبره یکی از نوادگان ائمه می باشد، توقع می رود که در حفظ و نگهداری این مکان اهتمام لازم را داشته باشند و حرمت آن را حفظ کنند.
وی گفت: این در حالی است که هنوز برای ما محرز نشده که این مکان مربوط به یکی از امامزادگان است تا تکلیفی برای نگهداری از آن به وجود آید.
این مسوول گفت: قصد اداره کل اوقاف و امور خیریه توهین به محضر شخصی که در این مکان آرمیده، نیست اما اگر چنین امامزاده ای در کتب تاریخی که نام امامزادگان ایران در آن ذکر شده، وجود داشته باشد قطعا اداره کل اوقاف استان با جدیت پیگیر ساماندهی و بازسازی مقبره این امامزاده خواهد بود.
وی افزود: به همین دلیل تا محرز شدن امامزاده بودن این مکان، این اداره کل برای بازسازی این مکان ورود نخواهد یافت و پس از اینکه این مکان ذیل سازمان اوقاف به ثبت رسید، اعتبارات لازم برای بازسازی این مکان با همکاری مردم محترم روستا آغاز خواهد شد.
 روز گذشته عکس هایی از یک آرامگاه منتسب به امامزاده کمال الدین در شهرستان آوج منتشر شد که حکایت از بی توجهی اهالی و دستگاه های ذیربط برای ساماندهی آن داشت.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت:این حادثه عصر امروز در محور صیدون -_امامزاده عبدالله به وقوع پیوست. 

مهدی عظیمی فر افزود:در این حادثه ون حامل ۹ نفر از کارکنان این سازمان که برای زیارت و کوهپیمایی عازم منطقه امامزاده عبدالله بودند به دره سقوط کرد. 

وی ادامه داد:بر اثر این حادثه دو نفر جان باختند و ۷ نفر دیگر مصدوم و به مراکز درمامی اعزام شدند. 

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد:صدریان فر، مدیر عامل سازمان آب و برق با حضور در شهرستان باغملک در بیمارستان ضمن عیادت، پیگیر درمان مصدومان شد.

دیگر خبرها

  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • فال محمدرضا پهلوی هنگام افتتاح آرامگاه جدید سعدی | تصویر
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه