Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:54:15 GMT

اعتراض درمانگران اعتیاد به ابلاغیه سازمان غذا و دارو

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۴۶۶۶

اعتراض درمانگران اعتیاد به ابلاغیه سازمان غذا و دارو

به گزارش خبرگزاری مهر به از کانون سراسری انجمن های صنفی مراکز درمان سوء مصرف مواد، روز سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ تعدادی از درمانگران اعتیاد کشور در اعتراض به اقدام سازمان غذا دارو در صدور ابلاغیه ای مبنی بر توزیع و عرضه داروهای مخدر و تحت کنترل در داروخانه ها در مقابل سازمان غذا و دارو تجمع کردند.

بعد از اینکه سازمان غذا و دارو به دستور رئیس جمهور مبنی بر بازنگری در مصوبه واگذاری داروی مخدر به داروخانه که منجر به صدور مصوبه ممنوعیت مطلق عرضه داروهای مخدر در داروخانه شد و همچنین نامه معاون درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر در توزیع داروهای مخدر بین مراکز درمان اعتیاد توسط دانشگاه ها را در پی داشت توجه نکرد حدود هزار نفر از درمانگران اعتیاد اقدام به تجمع اعتراض آمیز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد شرکت کننده در این تجمع ابلاغیه سازمان غذا و دارو را کاملاً مخالف با مصوبات و ابلاغیه های نهادهای بالادستی از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر و مصوبات هفتاد و پنجمین جلسه کمیته درمان آن ستاد مبنی بر ممنوعیت مطلق عرضه داروهای آگونیست در داروخانه ها دانستند و اعتراض شدید خود را به اقدامات فراقانونی سازمان غذا و دارو اعلام کردند.

در پی این اعتراض و پس از مذاکرات نمایندگان معترضان با مسئولین سازمان غذا و دارو توافق شد درمانگران تا روز یکشنبه آینده منتظر اقدام مسئولین در لغو نامه مذکور باشند.

کد خبر 5230975

منبع: مهر

کلیدواژه: درمان اعتیاد سازمان غذا و دارو مواد مخدر ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا کووید 19 انتخابات 1400 شیوع کرونا واکسیناسیون جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کاهش وزن سازمان نظام پزشکی افسردگی دیابت سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

کد خبر 6090389 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری