Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با ارائه گزارشی از آخرین برخورد قانونی با ناقضین قرنطینه، گفت: تا پانزدهم خرداد ماه، تعداد ۲ میلیون ۸۵ هزار مورد نقض قرنطینه (با احتساب موارد تکراری) صورت پذیرفته که معادل ۲۲ درصد از کل مبتلایان به بیماری کرونا می باشد.

به گزارش ایسنا، بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی با تشریح گزارش آخرین وضعیت برخورد قانونی با ناقضین قرنطینه، اظهار کرد: لیست اسامی تعداد ۲۰۸ هزار و۷۶۰ نفرمبتلاء به ویروس کرونا که موضوع نقض شرایط قرنطینه آنها تا اواسط اردیبهشت ماه، توسط وزارت بهداشت قطعی شناخته شده است، برای اعمال جریمه به ناجا اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اعمال جریمه ۲۰۰ هزارتومانی برای ۷۴۴۵۳ نفراز ناقضین قرنطینه توسط ناجا، برای دارندگان وسائط نقلیه صورت گرفته، افزود: نحوه اعمال جریمه مابقی ۱۳۴ هزار نفر ناقضین قرنطینه که فاقد وسیله نقلیه شخصی می باشند، به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ارجاع شده است.


وی گفت: استعلام از۲ میلیون و۲۷۳ هزار و۵۷۳ نفر از مراجعین به ۱۰۶ دستگاه اجرایی، ازطریق سامانه مدیریت مراجعین که از این تعداد، نتیجه استعلام ۲ میلیون و۲۵۲ هزار و۱۴۵ نفرمنفی(معادل ۹۹ درصد) ونتیجه استعلام ۲۱ هزار و۴۲۸ نفر(معادل یک درصد) مثبت بوده، از ورود آنها به داخل دستگاه های اجرایی ممانعت به عمل آمده است.

دین پرست در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین استعلامات انجام شده از طریق سامانه مدیریت مراجعین به ترتیب مربوط به وزارت کشور، وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، وزارت علوم، تحقیقات وفناوری وبانک ملی می باشد، اظهار کرد: استانهای تهران با بیش از۷۱۲۸۲ مورد نقض قرنطینه،اصفهان با ۲۷۳۰۵ مورد وخوزستان با ۲۳۱۸۶ بیشترین موارد نقض قرنطینه و استان های ایلام با ۱۹۶۶ مورد،خراسان جنوبی با ۲۴۳۶ مورد وسیستان وبلوچستان با ۳۱۸۵ مورد، کمترین موارد نقض قرنطینه توسط مبتلایان به بیماری کرونا را به خود اختصاص داده اند.

دبیر قرادگاه عملیاتی مبارزه با کرونا گفت: با مقایسه تعداد مبتلایان به بیماری کرونا با ناقضین قرنطینه دراستانهای کشور، مشخص گردید که استان های کهگیلویه وبویراحمد با ۴۳ درصد،ایلام با ۳۶ درصد وخراسان رضوی، گیلان وبوشهربا ۳۴ درصد،حائز بیشترین درصد نقض قرنطینه واستان های قم وخوزستان با ۲۴ درصد وسیستان و بلوچستان، همدان وتهران با ۲۵ درصد، در رتبه کمترین میزان نقض قرنطینه توسط مبتلایان به نسبت بیماران قرار دارند.


به گفته وی، تعداد ۲۳۳۶ مورد ازناقضین قرنطینه(معادل یک دهم درصد) بیش از۱۰۰۰ کیلومتر، تعداد ۱۵۱۰۵ مورد (۷ دهم درصد)،بیش از۵۰۰ کیلومتر، ۱۵۰۸۲۴ نفر(۷ درصد) بیش از۱۰۰ کیلومتر، تعداد ۱۷۷۰۹۸ نفر(معادل ۸ درصد) بیش از۵۰ کیلومتر، تعداد ۴۹۵۴۳۹ نفر(معادل ۲۴ درصد)بیشتر از۲۰ کیلومتر ویک میلیون و۲۴۴ هزار و۸۷۲ نفر،کمتر از۲۰ کیلومتر، اقدام به نقض قرنطینه وطی مسیر نموده اند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دین پرست با اعلام کاهش ۲۴ درصدی ترددهای جاده ای، درایام تعطیل نیمه خرداد ماه سال جاری، به نسبت مدت مشابه سال قبل وکاهش۳۱ درصدی به نسبت مدت مشابه سال ۹۸، افزود:  محورهای تهران – کرج، کرج- قزوین – تهران – ساوه، تهران – قم ، جاده چالوس، جاده فیروزکوه و جاده هراز، بعنوان پرتردد ترین محورهای مواصلاتی درایام تعطیلات نیمه خرداد اعلام شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قرارگاه کرونا همه باهم علیه کرونا ناقضین قرنطینه نقض قرنطینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...

به گزارش همشهری آنلاین، بامداد امروز - سه شنبه - «سرویس جهانی بی‌بی‌سی» وابسته به دولت انگلیس با انتشار گزارشی مدعی دستیابی به «سند محرمانه»ای شد که قرار است نشان دهد نیکا شاکرمی - که خبر جان‌باختن او مصادف با ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ به رسانه‌ها راه یافت - چگونه جان خود را از دست داده و چه کسانی مسبب آن بوده‌اند؛ گزارشی که بررسی جزئیاتش ذهن مخاطب را دست‌کم با ابهاماتی جدید مواجه می‌کند و به آشکار شدن تناقض‌هایی در این روایت ختم می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس آنچه «گروه تحقیقاتی خبرگزاری دولتی بی‌بی‌سی» ابتدا به زبان انگلیسی - و سپس ترجمه‌ای از آن به فارسی - منتشر کرده، اسناد ادعایی این «امکان» را به بی‌بی‌سی داده‌ تا بتواند وضعیت نیکا شاکرمی از زمان حضور در تجمعات خیابانی تا «ناپدیدشدنش» را «بازسازی» کند؛ این گزارش با چنین جملاتی آغاز می‌شود تا از ابتدا وعده «پرده‌برداری» از پرونده جان‌باختن نیکا شاکرمی و ارائه «جزئیاتی تازه» از آن را به مخاطب داده باشد، اما چه پیش از آغاز «روایت» خود بر مبنای «اسناد» ادعایی، چه در میانه طرح آن و چه در پایان‌بندی، بارها ناچار به یادآوری این واقعیت می‌شود که نمی‌تواند از آنچه در «اسناد» ادعایی به آن‌ها پرداخته شده، «اطمینان ۱۰۰ درصدی» داشته باشد.

اعتراف شبکه BBC درباره ادعای تجاوز به نیکا شاکرمی + تصاویر | جزئیات ادعای این شبکه؛ تماس بی‌بی‌سی با یکی از افسران اطلاعات سپاه؟

این‌ در حالی است که جمله قبلی همین گزارش از اتکای نویسندگان انگلیسی‌زبان به شیوه‌ای نادر در حصول اطمینان از «واقعی‌» بودن «اسناد» اشاره دارد که طی آن «یک مأمور سابق اطلاعاتی ایران» برگه‌ها را از گزارش‌نویسان بی‌بی‌سی تحویل گرفته و مطابق آنچه در همان گزارش آمده، «با استفاده از یک کد رسمی که روزانه توسط مسئولان اطلاعاتی در ایران صادر می‌شود» از وجود چنین «اسنادی»، «مطمئن» شده است. شیوه‌ای که نه در آغاز و نه در انجامش، هیچ فکتی از وجود - و نه لزوماً افشای هویت - آن «مامور سابق اطلاعاتی» به دست می‌دهد و نه مشخص می‌کند استفاده از آن «کد رسمی روزانه» چگونه به حصول «اطمینان» از «واقعی» بودن «اسناد» ادعایی منجر شده است؟

پاسخ گزارش بی‌بی‌سی، «تماس تلفنی»! همان مامور سابق اطلاعاتی با آرشیو نیروی خود است «تا در مورد وجود چنین گزارشی مطمئن شود.» گزارش ادامه می‌دهد: «در پاسخ تأیید شد چنین گزارشی وجود دارد و بخشی از یک پرونده ۳۲۲ صفحه‌ای» درباره تجمعات خیابانی سال ۱۴۰۱ است. در عین حال عبارت یادشده در روایت بی‌بی‌سی تلویحاً یادآور می‌شود که به فرض وجود آن مامور سابق اطلاعاتی و به فرض پاسخگویی به چنین تماس تلفنی و اشاره به محتوای گزارشی که به گفته بی‌بی‌سی، مُهر «خیلی محرمانه» بر خود دارد، آنچه از آن سوی خط به مامور سابق اطلاعاتی گفته شده، وجود گزارشی در زمینه جان‌باختن نیکا شاکرمی است که خود، بخشی از یک پرونده چندصدصفحه‌ای درباره تجمعات خیابانی سال ۱۴۰۱ است، نه لزوماً محتوای آنچه درباره جان‌باختن نیکا شاکرمی در گزارش بی‌بی‌سی آمده و شاید از همین منظر است که نویسندگان گزارش در عین ادعای دریافت تایید وجود پرونده‌ای درباره حوادث تابستان و پاییز ۴۰۱، نمی‌توانند برخلاف «اطمینان‌دهی» ادعایی مامور اطلاعاتی سابق، از «صحت» این برگه‌ها «۱۰۰ درصد» مطمئن باشند.

در بخش دیگری از گزارش، نویسندگان به برقراری «تماس دیگری» از سوی آن «مامور سابق اطلاعاتی» با این نیرو اشاره می‌کنند که به «افشای هویت» یکی از ماموران انجامیده است! ادعایی که باورپذیری آن بیش از روند «حصول اطمینان» از واقعی‌بودن اسناد ادعایی محل مناقشه است. چطور می‌توان مدعی «افشای هویت» یک مامور اطلاعاتی شد که به ادعای گزارش بی‌بی‌سی در پرونده نیکا شاکرمی هم نقش داشته و چنین کشفی را به صرف تماس یک مامور اطلاعاتی سابق با این نیرو نسبت داد؟!

این پرسش‌ها که وجود توضیح یا پاسخی برای آن‌ها در چنین گزارش حساسیت‌برانگیزی لازم به نظر می‌رسد تا لااقل مخاطبان بی‌بی‌سی هم بتوانند از «واقعی» بودن این گزارش اطمینان حاصل کنند، در حالی مطرح است که نویسندگانش مدعی شده‌اند «برای کسب جزئیات لازم و تایید صحت اسناد چندین ماه‌ را به بررسی دقیق و مقابله و تطبیق جزئیات با منابع متعدد اختصاص» داده‌اند و البته آن‌طور که از متن گزارش پیداست به این نتیجه رسیده‌اند که خوانندگان گزارش صرفاً با کلی‌گویی نویسندگان آن به اطمینان کافی از صحت اسناد ادعایی دست خواهند یافت.

گزارش بی‌بی‌سی، ابهامات دیگری را هم به همراه دارد؛ از جمله اینکه نویسندگانش مدعی وجود «مهر بسیار محرمانه» در اسناد ادعایی شده‌اند اما در تصاویر منتشرشده در همین گزارش، نه چنین مهری بر صفحات دیده می‌شود و نه شیوه طبقه‌بندی آن مطابق با شیوه معمول طبقه‌بندی اسناد در نهادهاست. برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز پس از انتشار این گزارش، به همین ابهامات اشاره کرده‌اند. وحید اشتری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار رشته‌توئیتی، نوشته است: «مستند این مطلب یک نامه است که فاقد ابتدائیات مثل فونت رایج نامه‌های اداری است. نامه مهر خیلی محرمانه ندارد ولی آن بالا (بخش سربرگ) [عبارت] خیلی محرمانه را تایپ کرده‌اند. نکته مهمتر اینکه نمی‌شود نامه خیلی محرمانه باشد ولی تاریخ نداشته باشد. به کاربردن عباراتی مثل فلانی «اشعار داشته» است (ظاهراً به‌جای اظهار داشته است) یا «متهمه» احتمالاً برای متهمان زن که اصلاً در نامه‌های اداری و قضایی رایج نیست نشان‌دهنده همان مدعاست که سازندگان، قبل از این نامه، حداقل دو نامه اداری مشابه که در فضای مجازی پر است را ندیده بودند.» او ایرادات دیگری هم از فرم نامه می‌گیرد و تاکید می‌کند در حالی در سربرگ نامه، شعار سال ۱۴۰۱ دیده می‌شود که ناجا از سال ۱۴۰۰ به فراجا بدل شده و در تمامی سربرگ‌ها و مکاتبات رسمی از عنوان «فراجا» استفاده می‌شود، نه «ناجا».

وجود این ابهامات تا حدی در گزارش «بی‌بی‌سی آی» آشکار است که خود گزارش نیز در پاراگراف‌های پایانی به آن اعتراف کرده و یادآور شده: «در مواردی اسنادی که تحت عنوان سندهای رسمی مربوط به ایران در اینترنت منتشر شده‌اند جعلی از آب درآمدند. البته تشخیص بیشتر این اسناد ساختگی آسان است، با توجه به اینکه شکل ظاهری‌شان به اسناد رسمی شباهتی ندارد، مثلا سربرگ یا فاصله‌های غیرمعمول یا اشتباهات عمده دستورزبانی و املایی در آنها دیده می‌شود.به طور مثال بعضی از این اسناد با توجه به تاریخشان ممکن است حاوی آرم سازمانی یا نام اداره اشتباهی باشند. یکی دیگر از نشانه‌های مدارک جعلی ادبیات به کار گرفته شده در آنهاست که گاهی با شیوه خاص نگارش رسمی در ایران مطابقت ندارد.» و اسناد ادعایی بی‌بی‌سی نیز اغلب همین نشانه‌ها را با خود دارد!

کد خبر 848553 منبع: ایسنا برچسب‌ها اغتشاش تلویزیون بی بی سی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • جلسه بودجه به حدنصاب نرسید و تعطیل شد+اسامی غایبان
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است