Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-03@00:17:48 GMT

راهنمای شکم‌گردی در ستارخان

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۴۷۲۴

سرزنده ترین منطقهٔ غرب تهران، محلهٔ ستارخان است که نام قدیمی آن تاج بوده و جزو منطقهٔ دو شهرداری تهران محسوب می‏‌شود.

سرزنده ترین منطقهٔ غرب تهران، محلهٔ ستارخان است که نام قدیمی آن تاج بوده و جزو منطقهٔ دو شهرداری تهران محسوب می‏‌شود. به دلیل اینکه دسترسی خوبی که ستارخان به مرکز و غرب تهران دارد، مورد توجه متقاضیانی قرار گرفته که به دنبال اجاره و خرید خانه در این محله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این که محلهٔ ستارخان به داشتن دسترسی‏‌های خوب شهرت دارد، از سوی دیگر به نوعی بورس مواد غذایی بوده و پاتوق خوبی برای رستوران‌گردی است.

 مسیر های دسترسی

خیابان ستارخان از ابتدای میدان دوم صادقیه( آریاشهر) شروع می‌شود. با عبور از میدان اول صادقیه به تقاطع خیابان خسرو می‌‏رسیم. محلهٔ ستارخان راه‌های ارتباطی فراوانی دارد که توسط آن‌ها می‌‏توان به مرکز و غرب تهران دسترسی پیدا کرد. با اینکه ستارخان محله‌‏ای پرتردد است، ولی خوشبختانه به دلیل وجود وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند؛ ایستگاه مترو و بی‌آرتی، محدودیت ترافیکی ندارد. نزدیک‏ترین ایستگاه مترو به ستارخان، ایستگاه مترو شادمان است که در تقاطع خطوط ۴ و ۲ تهران قرار گرفته است. اگر مایلید با اتوبوس به ستارخان بروید، به راحتی می‌توانید از طریق خط ۴ اتوبوس‌های بی‌ارتی (پایانهٔ جنوب- پایانه افشار) و همچنین ( پایانهٔ آزادی – تهران‌پارس) که در میدان توحید قرار دارند، مسیر خود را طی کنید. به وسیلهٔ خودروی شخصی‌تان هم می‌توانید از طریق بزرگراه‏‌های یادگار امام، چمران، جلال آل احمد و خیابان آزادی به ستارخان برسید.

 ایستگاه شکم

نام ستارخان هر کسی که یک بار گذرش به آنجا افتاده باشد را به یاد انواع غذاها و رستوران‌ها می‌اندازد. با طی مسیر در خیابان ستارخان، در هر یک قدمی خود انواع و اقسام ستوران‌ها، فست فود‌ها و ویتامینه‌های متنوع و معروفی را می‌بینیم که هرکدام مشتری‌های ثابت خود را دارند. این منطقه به دلیل داشتن رستوران و فست فودهای درجه یک، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. اگر از میدان توحید ستارخان به سمت تقاطع باقرخان بروید، آن قدر غذاها و خوراکی‏‌های رنگارنگ دلبری می‌‏کنند که مطمئنا اگر بار اولتان باشد انتخاب برایتان دشوار بوده و یقینا پاتوق اصلی‌تان برای غذا خوردن ستارخان می‌شود. در امتداد این خیابان ۵۰۰ متری، انواع غذاها از کله‌پاچه و جگر و آش گرفته تا پیتزا و پاستا‌پنه به چشم می‏‌خورد. برخی از پاتوق‌های غذایی مشهور و معروف این منطقه، عبارتند از: بستنی فروشی نشاط، ساندویچی زاپاتا، شیلا و کلیز، رستوران نشاط، پیتزا گل سرخ و بستنی فروشی بابا رحیم  که قدیمی‌ترین بستنی‌فروشی این منطقه است.

 بافت پویای محله ستارخان

نکته قابل توجه در مورد محله ستارخان این است که این محله به دلیل مزیت‌های فراوانی که دارد، همواره سرزنده و با نشاط بوده و در طول شبانه‌روز افراد زیادی برای تفریح و سرگرمی یا کار و فعالیت در این منطقه رفت‌وآمد می‌کنند. همین موضوع هم موجب شلوغی برخی خیابان‌های ستارخان شده است. این محله علاوه بر داشتن خیابان‌های شلوغ، دارای خیابان‌های خلوتی و آرامی مانند، دریان‌نو نیز هست. شما می‌توانید در محلهٔ ستارخان، ترکیبی از بافت مدرن و سنتی خانه‌ها را ببینید و بنا بر سلیقهٔ شخصی‌تان برج‌ها و آپارتمان‌های نوساز و مدرن را انتخاب کنید. یا اگر خانه‌های سنتی را می‌پسندید، خانه‌های ویلایی و حیاط دار را برای خرید با اجاره در نظر بگیرید.

 قیمت خانه و آپارتمان در ستارخان

 محدودهٔ ستارخان به دلیل اینکه امکانات رفاهی فراوان و دسترسی مناسبی به غرب و شرق تهران دارد، محلهٔ خوبی برای خرید و فروش خانه است. شما می‏‌توانید به وسیلهٔ اپلیکیشن‌های آنلاین مثل دیوار، شیپور، کیلید، شابش و.. خانه‌هایی با قیمت مناسب پیدا کنید. مظنهٔ خرید خانه در ستارخان از متری ۳۷میلیون تومان تا متری ۵۵میلیون تومان متغیر است که با توجه به کیفیت مصالح خانه، قدمت بنا و متراژ و کاربری ملک ( آپارتمانی، ویلایی) تخمین زده می‌‏شود. اما در مورد  خرید خانه و آپارتمان در ستارخان باید گفت برای خرید خانهٔ ۱۲۲ متری، دو خوابه که قیمت هر متر آن ۳۹ میلیون تومان است، چیزی در حدود ۴.۷ میلیارد تومان باید هزینه کرد. خرید خانهٔ ۸۲ متری، ۲خوابه، تک واحدی، ۴ سال ساخت، ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. برای خرید خانهٔ ۵۷ متری، یک خوابه، ۲۵ سال ساخت، که قیمت هر مترمربع آن ۳۵ میلیون تومان است، باید ۲ میلیارد تومان پرداخت کنید.

اجاره خانه در محلهٔ ستارخان

برای  اجاره آپارتمان در محله ستارخان  باید دستتان پر باشد. برای نمونه اگر بخواهید، آپارتمانی ۱۰۰ متری،۲ خوابه،  ۲ سال ساخت، اجاره کنید باید ۳۲۰ میلیون رهن و ۷ میلیون تومان ماهیانه اجاره پرداخت کنید. برای اجارهٔ آپارتمان ۱۱۳ متری، ۳ خوابه، باید ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان رهن و ۵ میلیون تومان اجاره بپردازید.

 کلام آخر

با اینکه محله ستارخان به شلوغ‌‏ترین و پر رفت‌وآمدترین منطقهٔ غرب تهران معروف است، اما دسترسی عالی به وسایل حمل‌ونقل عمومی دارد که همواره مورد توجه مسافران و ساکنان این منطقه قرار گرفته است. از همه مهم‌‏تر شهرت ستارخان به غذاهای دلچسب و لذیذش است که زبان‌زد مردم تهران و پاتوقی برای خوش خوراکان است. علاوه بر این مزایا با توجه به امکانات رفاهی که منطقهٔ ستارخان دارد، نرخ ملک و مسکن افزایش چندانی نداشته و قیمت خانه‏‌ها مناسب است.

برچسب ها: غذا ، رستوران ، شکم گردی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OOk

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: غذا رستوران شکم گردی محله ستارخان میلیون تومان برای خرید خرید خانه غرب تهران خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: محله حصه کم‌برخوردار است که برای پیشرفت و آبادانی آن خیابان شهید رئیسی، میدان شهید مدرس و میدان عروج (شش راه) در حال راه‌اندازی است تا این محله در مسیر توسعه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در نشست صمیمانه فرماندار با شهرداران مناطق ۷، ۱۰ و ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه لزوم توجه مسئولان به افزایش سرانه فضای سبز در مناطق از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: مدیران ارشد شهری همواره برای رفاه شهروندان توجه به اجرای سریع پروژه‌های عمرانی را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: تراکم جمعیت محله حصه نسبت به منطقه ۱۰ زیاد است و نسبت به سایر محله‌های منطقه به فضای سبز بیشتری نیاز دارد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز مؤثر در اشکال گوناگون آن قابل مقایسه نیست.

صیرفی‌نژاد ادامه داد: شهرها به عنوان کانون‌های تمرکز فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تنظیم کنند چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متأثر از سیستم‌های طبیعی ندارند؛ در این میان فضاهای سبز شهری جز ضروری و لاینفک پیکره یگانه شهرها نقش اساسی دارد و کمبود آن می‌تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به‌وجود آورد.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال پیشرفت و آبادانی خیابان شهید رئیسی و میدان عروج (شش راه) و ایجاد فضای سبز برای این دو خیابان، ضلع جنوبی محله حصه تبدیل به پارک جنگلی ۲۶ هزار متری خواهد شد که امیدوارم این فضای سبز تأثیری مناسب روی کیفیت زندگی در این محل داشته باشد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: محله حصه کم‌برخوردار است که برای پیشرفت و آبادانی آن خیابان شهید رئیسی، میدان شهید مدرس و میدان عروج (شش راه) در حال راه‌اندازی است تا این محله در مسیر توسعه قرار گیرد.

صیرفی‌نژاد ادامه داد: پارک‌ها و توسعه فضای سبز یکی از عوامل مقابله با آلودگی‌های زیست‌محیطی و ایجاد شرایط آب و هوای مناسب و سالم است که به‌منظور توسعه فضای سبز و به علت مشکل آب تاکنون اقدامی انجام نشده بوده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: حمایت مسئولان در ایجاد فضای سبز مناطق محروم یکی از رویکردهای مدبرانه است که امیدواریم بتوانیم در این مناطق گام مؤثری برای توسعه فضای سبز و ایجاد امکانات رفاهی برداریم.

وی با تشریح مشکلات منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: در دوره ششم توجه به محله محوری در راستای رفع معضلات شهروندان در دستور کار قرار گرفت و توانستم خدمات عمرانی و فرهنگی قابل توجهی به شهروندان ارائه دهیم؛ امیدوارم با حضور فرماندار و عضو شورای اسلامی معضلات منطقه رفع شود.

به گزارش ایمنا، علی احمدی فرماندار اصفهان و محمدرضا فلاح عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن بازدید از پارک ۲۶ هزار متری حصه در نشست هم اندیشی معتمدین و مؤثرین محلات مناطق ۱۰، ۷ و ۱۴ شهرداری اصفهان در مهمانسرای منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان حضور یافتند

در ادامه این نشست معتمدان و موثرین منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان مشکلات خود را بیان کردند و فرماندار قول داد با حضور بیشتر در منطقه در جریان معضلات قرار گیرد.

کد خبر 750071

دیگر خبرها

  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان