Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@20:46:49 GMT

هشدار هواشناسی درباره رگبار و رعدوبرق در کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۴۸۱۴

هشدار هواشناسی درباره رگبار و رعدوبرق در کشور

 

به گزارش تابناک ، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با گرد و خاک و با احتمال تگرگ در مناطق مستعد امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ خردادماه) برای جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان، شرق هرمزگان و جمعه (۲۱ خردادماه) برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط جوی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌های و معابر، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقتی توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سازمان هواشناسی رگبار و رعد و برق تمهیدات انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این اطلاعیه آمده است پیرو هشدارسطح زرد شماره6و با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبارباران و رعد و برق همراه باوزش بادشدیدموقت(با احتمال گردوخاک)پیش بینی می شود .

فعالیت این سامانه از فردا در کلیه مناطق استان دوشنبه مورخ (۱۷/۰۲/۱۴۰۳) آغاز می‌شود و تا اواخرهفته جاری ادامه دارد.

در این شرایط  احتمال آبگرفتگی معابروسیلابی شدن رودخانه ها،احتمال برخورد صاعقه وخسارت به سازه های موقت در اثر تندباد لحظه ای وجود دارد.

آمادگی دستگاه های اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل ها-خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها،مسیل ها واجتناب ازفعالیتهای کوهنوردی -خودداری از چرایدام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع-محکم سازی سازه های سبک، گلخانه ها و بنرهای تبلیغاتی وتوجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی ضروری است.

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری/ رگبار و تگرگ در ۱۸ استان تا ساعاتی دیگر
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کرمانشاه
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • رگبار و رعدوبرق تهران را دربرمی‌گیرد / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی