Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حمیدرضا ترقی» فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ایسکانیوز؛ درباره تأثیر فرآیند احراز صلاحیت‌ها بر میزان مشارکت در انتخابات گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود پاسخ این برداشت اشتباه درباره کاهش مشارکت به دلیل ردصلاحیت‌ها را داده‌ و تأکید کرده‌اند که مشارکت مردم ربطی به افراد ندارد که حضور یا عدم حضور شخصی بر میزان مشارکت تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمارهای مشارکت مردم در انتخابات گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته بیش از 40 درصد افراد به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی که موجب نارضایتی آنها و عدم تمایل به رأی دادن شده است در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

ترقی ادامه داد: باتوجه به این نظرسنجی‌ها حداکثر 12 درصد از مردم انگیزه اصلی مشارکت در انتخابات را صرفا حضور نامزدهای مورد نظر خود اعلام کرده‌اند. سایر افراد به موضوعات دیگری اشاره کرده‌اند که هیچ ارتباطی به اشخاص و نامزدها ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه با توجه به موارد مذکور شورای نگهبان به هیچ وجه در این زمینه نقشی نداشته است افزود: از طرف دیگر قانون وظیفه‌ای برای شورای نگهبان قائل نشده است که برای افزایش مشارکت، نامزدها را کم یا زیاد کند.

ترقی با بیان اینکه ملاک و معیار برای احراز صلاحیت‌ها در شورای نگهبان همان ضوابطی است که در قانون مشخص شده است اظهار کرد: این شورا حق ندارد خارج از چاچوب قانون و با توجه به مصالح نامزدی را تأیید یا رد صلاحیت کند زیرا وظیفه شورای نگهبان عمل به قانون است. افزایش مشارکت وظیفه شورای نگهبان نبوده و تحقق مشارکت حداکثری وظیفه احزاب، مردم و مجموعه دستگاه‌های رسانه‌ای کشور است.

عامل اصلی بی‌اخلاقی کاندیداها ناتوانی در اثبات خود است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به بی‌اخلاقی‌های برخی نامزدها در مناظرات انتخاباتی گفت: این بی‌اخلاقی‌ها ناشی از عواملی چون فقدان تقوای سیاسی و عدم پایپندی و التزام عملی به مبانی اسلامی است که متأسفانه با وجود آنکه شورای نگهبان این افراد را تأیید صلاحیت کرده است اما به نظر من این افراد با پایبند نبودن به اخلاق اسلامی و دروغ گفتن، تهمت زدن و زیر سؤال بردن شخصیت دیگران نشان دادند که التزام عملی به اسلام نداشته و نمی‌توانند رجال سیاسی-مذهبی تلقی شوند.

وی با بیان اینکه عامل اصلی این بی‌اخلاقی‌ها ناتوانی در اثبات خود است ادامه داد: فردی که نمی‌تواند توانمندی خود را اثبات کند از راه تخریب دیگران وارد می‌شود و تلاش می‌کند خود را برجسته‌تر و بهتر از سایرین جلوه دهد.

ترقی پشت پرده این بی‌اخلاقی‌ها را جریان‌های سیاسی دانست و افزود: این جریان‌ها به دنبال رقیب بوده و به هر قیمتی نمی‌خواهند کشور به دست کسانی اداره شود که از نظر مبانی فکری و عملی مغایر با دیدگاه‌های آن‌ها هستند. سیاست این افراد با دیانتشان تطبیق پیدا نمی‌کند و می‌خواهند کشور را بدون هیچ توجهی به مبانی ارزشی و دینی، اداره کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره تأثیر برنامه‌های کاندیداها بر میزان مشارکت گفت: اینکه تعدادی از نامزدها راهکارها و برنامه‌های مختلفی برای حل مشکلات کشور به مردم نشان دادند، قدری به مردم اثبات می‌شود که ما برای حل مشکلات کشور در بن‌بست قرار نداریم و می‌توان با امید به رأی آوردن برخی از این افراد مشکلات کشور را حل کرد و همین موضوع بر میزان مشارکت مردم در انتخابات تأثیر مثبت می‌گذارد و موجب امیدواری مردم به آینده و حل مشکلاتشان و در نتیجه رأی دادن آن‌ها می‌شود.

تشکیل دولت کارآمد راه‌حل مشکلات کشور است

وی درباره شاخصه‌های دولت کارآمد گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به این موضوع پرداخته و این شاخصه‌ها را تبیین کرده‌اند. اگر مردم به این شاخصه‌ها که رهبری برای این مقطع از نظام و انقلاب مطرح کرده‌اند توجه کنند و با نامزدها تطبیق دهند بسیاری از مشکلات کشور و مردم حل خواهد شد.

ترقی با بیان اینکه کارآمدی نیاز اصلی کشور است افزود: برخی از شاخصه‌های کارآمدی عبارت از صداقت، خستگی‌ناپذیری، شجاعت و شهامت و روحیه جهادی، توجه و اهمیت دادن به نظرات کارشناسی و مشاوره‌ها و همچنین نظرات مردم، توجه ویژه و جدی به اقشار ضعیف جامعه، عدالتخواهی و حرکت در جهت حمایت از محرومان و مستضعفین و تبعیت از سیاست‌های کلان کشور که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌شود در پیشبرد سیاست خارجی و برنامه‌های کشور بوده و در کنار تمام این موارد، داشتن تقوا و ایمان، انس با قرآن و تکیه به مبانی ارزشی از شاخصه‌های کارآمدی است.

انتهای پیام/

فریده طهماسبی کد خبر: 1098738 برچسب‌ها مشارکت در انتخابات دولت کارآمد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مشارکت در انتخابات دولت کارآمد عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بر میزان مشارکت شورای نگهبان بی اخلاقی ها مشکلات کشور حل مشکلات شاخصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است

وزیر کشور گفت: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات نیز مهم است و همه اقشار و نخبگان و گروه ها از جمله دانشگاه ها، مدارس، صنایع باید در این راستا مردم را برای حضور در روز رای گیری تشویق کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ احمد وحیدی در شورای اداری استان تهران درباره مسایل مهم از جمله مناسبت های روزهای کارگر و معلم، اهمیت جایگاه پایتخت، شعار سال، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اهمیت زنجیره ارزش راهبردی، مسایل فرهنگی، اتباع و تقسیمات کشور سخن گفت.

‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد

وحیدی در ابتدای سخنانش ضمن تبریک مناسبت های روزکارگر و روز معلم گفت: معلمان و کارگران تجلی حرکت، حیات و تعالی انسان هستند و ما قدرشناس این قشر بزرگ جامعه هستیم.

وی ضمن با اهمیت دانستن شورای اداره تهران گفت: جایگاه شورای اداری تهران یک اهمیت فوق العاده دارد؛ زیرا تهران ام‌القرای سیاسی کشور است و پرداختن به مسایل آن و داشتن قوانینی قوی و گفت وگو درباره آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت ایران و یک چهارم نرخ رشد کشور مربوط به تهران است، اظهار کرد: مسئولیت های سنگینی در این جغرافیا وجود دارد و از تلاش های مستمر و موثر همه عزیزان از جمله استاندار، فرمانداران ، نیروهای نظامی و انتظامی و همه دستگاه ها و همچنین دستگاه قضاییه برای توسعه تهران قدردانی می کنم.

اهمیت دور دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چارچوب چهار راهبرد مد نظر رهبر معظم انقلاب را گوشزد کرد و گفت: سال گذشته (11 اسفند) یک انتخابات خیلی خوب و بسیار ارزشمند و در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب بحمدالله رقم خورد.

وی افزود : اکنون نیز در آستانه برگزاری مرحله دوم این انتخابات مهم در 21 اردیبهشت ماه هستیم و همه مسوولان موظف هستند این رویداد مهم با سلامت، امنیت و رقابت و مشارکت بالای مردم برگزار شود.

وی با اشاره به رقابت 16 نامزد در تهران گفت: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات نیز مهم است و همه اقشار و نخبگان و گروه ها از جمله دانشگاه ها، مدارس، صنایع باید در این راستا مردم را برای حضور در روز رای گیری تشویق کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم