Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جایزه مصطفی(ص) در زمره جوایز مهم و کلیدی جهانی است و دبیرخانه جایزه در کشف و شناسایی چهره‌های شاخص علمی جهانی موفق عمل کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، یازدهمین نشست شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص)، با حضور آقایان دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و جمعی از اعضای این شورا برگزار و گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته برای برگزاری چهارمین دوره آن ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای دکتر عاملی در این نشست ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جایزه گفت: در چند سال اخیر جایزه مصطفی (ص) در زمره جوایز مهم و کلیدی جهانی محسوب می‌شود که کار دشواری بوده و دبیرخانه جایزه در کشف و شناسایی چهره‌های شاخص علمی جهانی موفق عمل کرده است.
آقای دکتر عاملی، رعایت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص جایزه جهانی پیامبر اعظم(ص) را لازم دانست.
وی افزود: ایرانیان به دلیل فرهنگ میزبانی خوبی که دارند، برخی مواقع خودشان را فراموش کرده و دیگران را مرجح می‌دانند. نمی‌توان رتبه جهانی ایران که در سال 2020 تولید علم آن از لحاظ کمی رتبه 15 و از لحاظ رتبه کیفی 12 و در نانو رتبه چهارم پیدا کرده را نادیده گرفت و در اهدای جوایز دانشمندان ایرانی را لحاظ نکرد؛ البته نباید جانبداری در این زمینه کرد، ولی نباید دانشمندان داخلی را فراموش کنیم و باید نگاه واقع‌بینانه داشته باشیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دانشمندان ما با محدودیت امکانات و منابع خلاقیت‌های بسیار بالایی داشتند، بالاترین امکانات پژوهشی در امریکا است، ولی اگر کسی با امکانات کمتر بتواند خلق اثر علمی کند، خود این شاخص است.
وی در این جلسه پس از استماع گزارش دبیرخانه و هیأت داوران درباره نامزدهای این دوره گفت: باید به رأی داوران اعتماد کرد و جزییاتی که راجع به افراد گفته شد، نشان دهنده این است که افراد وزین و قابل اعتمادی انتخاب شده‌اند؛ هرچند برخی ابهامات و مشکلات در بسط و ارتقای جایزه مطرح است که می‌توان برای دوره‌های بعدی جایزه نسبت به بازبینی و اصلاح اساسنامه اقدام کرد.
اساسنامه جایزه علمی ـ فناوری پیامبر اعظم (ص) معروف به جایزه مصطفی (ص) در جلسه 714 مورخ 30/3/1391 شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان جایزه عالی علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسیده و محوریت اصلی جایزه، شناسایی و معرفی برترین‌های علم و فناوری جهان اسلام است. این امر از طریق ارزیابی طرح‌های علمی و فناورانه و اعطای جایزه به دانشمندان و متخصصین برتر در سطح جهان اسلام صورت می‌گیرد.
این جایزه به دنبال ایجاد فضایی است که در آن صاحبان و متقاضیان فناوری در کشورهای اسلامی حضور یابند و ضمن ارائه دستاوردها و نیازهای خود، زمینه برای تعامل و همکاری بیشتر آنها فراهم شود. جایزه مصطفی (ص) هر دو سال یک بار به دانشمندان برتر جهان اسلام در حوزه های علوم و فناوری نانو، علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، علوم و فناوری زیستی و پزشکی و طرح برتر در دیگر رشته ها اعطا می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جایزه مصطفی شورای عالی انقلاب فرهنگی جایزه مصطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳ مصوبه اخیر این شورا در خصوص «شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی»، «اعضای جدید هیئت عالی جذب دانشگاه فرهنگیان» و «اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت تجدید نظر» را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را به شورای عالی حوزه‌های علمیه، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرد.

اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی

بر اساس این گزارش، نخستین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده اصلاح ماده ۴ آئین نامه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که در جلسه ۸ اسفند ۱۴۰۲ این شورا به تصویب رسیده بود.

مطابق این مصوبه، اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شدند که به شرح زیر است:

سه نماینده از شورای عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة المصطفی العالمیة یا نماینده وی

مدیران حوزه‌های علمیه خراسان، اصفهان، خواهران، جامعة الزهراء

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

۷ تن از فضلای صاحب نظر حوزوی

افراد فوق‌الذکر به مدت ۳ سال به عضویت در شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می‌شوند.

اعضای کمیته جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان

مصوبه دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در ۸ اسفند ۱۴۰۲ مصوب شده و رئیس جمهور آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش و هیأت عالی جذب اساتید دانشگاه‌ها ابلاغ کرد، «ماده واحده تعیین اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» بود.

وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس هیأت مرکزی جذب، رئیس دانشگاه فرهنگیان به عنوان دبیر هیأت مرکزی جذب، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دبیر ستاد نظارت تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان اعضای حقوقی و اسدالله اسدی گرمارودی، سعید غیاثی ندوشن، سید نقی موسوی، فهیمه فرهمندپور و فخرالسادات نصیری به عنوان اعضای حقیقی برای مدت ۴ سال انتخاب شدند.

اعضای هیأت عالی تجدید نظر وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد

مصوبه سوم این شورا در ۸ اسفند ۱۴۰۲ که ۱۱ اردیبهشت امسال از سوی رئیس جمهور به وزرات خانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد ابلاغ شد، «ماده واحده انتخاب نمایندگان شورای انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدید نظر وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد» بود.

طبق این مصوبه، محمدرضا مخبر دزفولی در کسوت نمایندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدید نظر وزارت علوم و دانشگاه آزاد ابقاء و سید سعیدرضا عاملی به عضویت نمایندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت تجدیدنظر وزارت بهداشت انتخاب شد.

کد خبر 750761

دیگر خبرها

  • ضرورت شناسایی و تعریف فناوری نرم حلال
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور