Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات ۱۴۰۰/ مذاکرات وین/ واکسن کرونا از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، اظهارات رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت درباره جفاهایی که در جریان انتخابات شده است، از جمله موضوع بررسی صلاحیت‌ها، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان این که در این انتخابات جفاها و ظلم های بسیار بدی شد که یک مورد آن را مقام معظم رهبری درباره احراز نشدن صلاحیت ها اشاره فرمودند،‌ گفت:یکی از بدترین جفاها، جفای به خود نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بناست تمام ۴۲ سال گذشته زیر سوال برود و همش بگوییم نقض قانون، فساد ، زیر پا گذاشتن حقوق، اجرا نکردن مصالح مردم، و اقدامات بر خلاف مصلحت کشور و جامعه صورت گرفته پس چرا اصلا انقلاب کرده ایم.

مباحث مطرح شده در مناظرات انتخاباتی مورد انتقاد رییس دفتر رییس جمهوری هم قرار گرفت و با بیان اینکه به نظر هدف اصلی در مناظرات زدن دولت است، یادآورشد که روحانی یک دهم نامزدهای فعلی ریاست جمهوری وعده نداد.

رییس مجلس نیز دلسرد کردن مردم از انتخابات را از گناهان بزرگ دانست و خاطر نشان کرد که نباید با دشمنان درباره‌ی موضوع انتخابات هم صدا شویم، حتما کسانی که  در انتخابات مشارکت می‌کنند هم نقدها و اعتراض‌های به‌جایی دارند اما آنها علیرغم این نقدها، انتخابات را مهم‌ترین پنجره تنفس مدیریتی برای کشور می‌دانند، مردم از طریق انتخابات این فرصت را دارند که نگاه کلان حاکم بر مدیریت کشور، مجریان و مهم‌ترین برنامه‌های کشور را خودشان مشخص کنند.

پیامدهای عدم مشارکت در انتخابات از جمله موضوعات مهم و چالش برانگیز این روزهاست که دیاکو حسینی مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در تحلیلی به بررسی ابعاد مختلف آن به لحاظ داخلی و بین المللی پرداخته و معتقد است: از آنجایی که ایران جزو معدود کشورهایی در منطقه است که دارای نظام دموکراتیک می باشد طبعا ارزیابی هایی که در رابطه با ایران در سایر کشورها انجام می گیرد در احترام به دموکراسی و رأی مردم بسیار تاثیرگذار است.

وزیر کشور هم توضیحاتی کاملی از نحوه برگزاری انتخابات در ایام کرونا ارائه و خاطرنشان کرد که از همه عوامل اجرایی ما در شعبه‌ها تست PCR خواهند گرفت که مطمئن شویم همه سالم هستند.

برخی اخبار دیگر درباره انتخابات و نامزدها را در لینک های زیر دنبال کنید.

دستور رییسی برای جمع آوری عکس هایش از سطح شهرها

سید احمد موسوی رئیس ستاد محسن رضایی شد

دولت ما قطار انقلاب را بزرگ خواهد کرد

مخالف مذاکره نیستم

مناظره یعنی نظرگاه گفتمانی نه مجادله رای طلبانه

فرمانداری ها می توانند برای صدور مجوز تجمعات تبلیغاتی اقدام کنند

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در مسکو، سنت پترزبورگ، کازان و آستراخان روسیه

***

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تعلیق حق رای جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل،‌ طی نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، تحریم های شدید و یک جانبه بانکی ایالات متحده امریکا را دلیل عدم پرداخت سهم ایران به سازمان ملل دانست.

اخیرا دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که ایران و چهار کشور دیگر به دلیل بدهی بابت پرداخت سهم خود به بودجه عملیاتی سازمان ملل، حق رای خود را در مجمع عمومی از دست می‌دهند.

نماینده آمریکا هم در بیانیه‌ای که در جلسه شورای حکام قرائت کرد در اظهاراتی مداخله‌جویانه از ایران خواست مانع نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تاسیسات هسته‌ای‌اش و جمع آوری اطلاعات از آن‌ها نشود.

در آستانه آغاز دور ششم مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین نیز خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از مقامات، دیپلمات‌ها و تحلیلگران ایرانی و غربی چگونگی پیشبرد مذاکرات احیای توافق هسته‌ای و احتمال رسیدن به توافقی در دور جدید مذاکرات را بررسی کرد.

در بخشی از این گزارش درباره وضع کنونی مذاکرات آمده است که بخشی از موانع بر سر راه احیای توافق هسته ای هنوز پیش روی مذاکراتی هستند که قرار است این هفته میان تهران و قدرت های جهانی از سر گرفته شود و این یعنی هنوز باید مسیر بیشتری برای بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای طی کرد. 

در آستانه این مذاکرت همچنین شبکه خبری آمریکایی فاکس نیوز در گزارشی ادعاهای جدیدی مبنی بر وجود فعالیت عای غیرعادی در اطراف یک سایت در نزدیکی شهر جاجرود مطرح کرد و مدعی شد که به تازگی به تصاویر جدید ماهواره‌ای دست پیدا کرده که نشان می‌دهد فعالیت‌های مشکوک و غیرعادی در اطراف سایت سنجریان در نزدیکی جاجرود در حال انجام است.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

در همکاری با جامعه بین‌المللی برای حفظ برجام مصمم هستیم۱۷۰

مخالفان برجام وقایع عینی را به خاطر مقاصد سیاسی‌شان نادیده می‌گیرند

حتی منتقدان دیرینه برجام هم حالا ارزش آن را بهتر درک می‌کنند

احتمالا دور ششم مذاکرات وین تا قبل از روز شنبه برگزار نمی‌شود

***

واکسیناسیون سراسری کرونا در کشور و تلاش های برای تولید واکسن داخلی و واردات واکسن های خارجی هم از دیگر موضوعات مورد توجه مخاطبان بود.

سخنگوی طرح کارآزمایی بالینی واکسن کرونای فخرا با بیان این‌که فاز اول تست انسانی این واکسن عوارض جانبی جدی نداشته است، از آغاز تزریق واکسن "فخرا" به ۵۰۰ داوطلب در فاز دوم خبر داد و درباره شرایط شرکت در مطالعه کارآزمایی بالینی این واکسن توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا با اشاره به اینکه تولید این محصول در زیر ساختی با ظرفیت دو میلیون دوز در سال آغاز گردید که با بهینه سازی فرایندها به ۱۰ میلیون دوز در سال ارتقاء یافته است، افزود: امیدواریم با توسعه کارخانه تولید صنعتی واکسن تا پایان تابستان این ظرفیت به چند برابر ظرفیت فعلی افزایش یابد.

همچنین نهمین محموله واکسن ‌روسی اسپوتنیک-وی، هم بامداد امروز به نماینده سفارت کشورمان در روسیه تحویل داده شد و قرار است این محموله فردا (پنجشنبه) با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به تهران منتقل شود.
همچنین گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (چهار شنبه)  نوزدهم خرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا انتخابات ۱۴۰۰ مذاكرات وين توافق هسته ای سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

 

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای حسن روحانی
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات