Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام باقری یزدی گفت:شناسایی و بهره مندی از ظرفیت های مستعدان برتر حوزه یکی از رسالت های مهم این مرکز بوده که از ابتدا برای معرفی استعدادهای حوزوی به متولیان و همچنین ایجاد احساس تعلق‌ خاطر به مستعدان برتر، انجام ‌شده و می‌ شود.

حجت ‌الاسلام «حسن باقری یزدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با اشاره به راه اندازی مدرسه نخبگانی با تصویب شورای گسترش این حوزه در سال تحصیلی پیش رو، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ مرحله دوم فعال سازی کانون‌های هشت‌گانه نیز، در قالب تدوین سند جامع مسئولیت خواهی مستعدان برتر، آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول اداره ساماندهی مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با اشاره به شکل‌گیری مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان از سال ۱۳۹۵، ابراز کرد : شناسایی و بهره مندی از ظرفیت های مستعدان برتر حوزه یکی از رسالت های مهم این مرکز بوده که از ابتدا برای معرفی استعدادهای حوزوی به متولیان و همچنین ایجاد احساس تعلق‌خاطر به مستعدان برتر، انجام ‌شده و می‌شود.

 

حجت الاسلام باقری یزدی با اشاره به سطوح مستعدان برتر از مقدمات تا سطح ۴ و ۵ حوزوی، تشریح کرد: با توجه به شکل‌گیری پایه‌های اعتقادی، فکری، علمی و تربیتی در سطوح پایین‌تر حوزه، سطح مقدمات به‌عنوان نخستین سطح در فعلیت یابی استعدادهای برتر در برنامه ریزی و ساماندهی ها درنظر گرفته شد.

 

وی با بیان اینکه نگاه کیفی به بحث جذب و پذیرش، زمینه‌ ورود استعدادهای برتر بیشتری را به سمت حوزه‌های علمیه فراهم می‌آورد، خاطرنشان کرد: وقتی توجه از ناحیه ستاد به وضعیت معیشت و تحصیل طلاب مستعد برتر ایجاد شود، تأثیر خود را در مدارس علمیه خواهد گذاشت و ثمرات قابل‌توجهی را به وجود می‌آورد.

 

مسئول اداره ساماندهی مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه یک نیروی مستعد برتر حوزوی، صاحب ‌فکر یا دارای حداقل زمینه تفکر خوبی است، لذا باید با مشورت او، نیازهایش را برطرف کنیم، گفت: طی جلساتی تاکنون، نیازها و دغدغه‌های استعدادهای برتر شناسایی و با توجه به فرصت‌های ایجاد شده، زمینه فعالیت و ارتباط با سایر مراکز مورد نظر انجام شده و با توجه به نیاز مدارج علمی این سطح از مستعدین برتر جهت نگارش پایان‌نامه‌های سطح ۳ و رساله‌های سطح ۴، بانک آرشیوی از مسائل روز جامعه ارائه ‌شده است.

 

حجت الاسلام باقری یزدی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه نسبت به توجه نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی، افزود: برای رسیدن به مراحل تدوین اسناد بالادستی، دوره‌های تخصصی روش‌شناسی نظریه‌پردازی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در قالب کلاس‌های شناختی و کارگاه‌های عملیاتی با هدف تربیت نظریه ‌پرداز حوزوی جهت راه اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی حوزه با حضور ۱۱ استاد برجسته بومي و ملي در حدود ۴۰ جلسه به‌صورت حضوری در مشهد و مجازی، برگزار گردیده که همچنان ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه مجموعه های دانش‌بنیان و مراکز رشد، نمونه‌ای از فعلیت یابی استعدادهای برتر در سطح جامعه هستند، افزود: با تصویب و ابلاغ ماده ‌واحده اعطای مجوز از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در پی راه‌اندازی ظرفیت سازی بنیادی نخبگانی در این حوزه هستیم.

 

مسئول اداره ساماندهی مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: در طول سه سال گذشته فعالیت های ساماندهی حوزه خراسان بزرگ به صورت متمرکز پیگیری و انجام می شد که در راستای ارتقای فعالیت‌ها، با هماهنگی مدیریت های خراسان‌های شمالی و جنوبی، جهت فعلیت یابی و ساماندهی مستعدین برتر شناسایی‌ شده در سال پیش رو، واحد نخبگان و استعدادهای برتر در آن محل ها راه اندازی می گردد.

 

حجت‌ الاسلام باقری یزدی به ساماندهی و فعالیت مستعدان برتر در مدارس پیش حوزوی نیز اشاره و ابراز کرد: از ظرفیت استعدادهای برتر شناسایی‌شده می‌توان در ایجاد تحول فعالیت‌های فرا بخشی حوزه، استفاده کرد و از توان ذاتی آنان در ایجاد ثمرات حائز اهمیت و مثبت خروجی‌های همه بخش‌ها، بهره‌مند شد.

 

وی گفت: ارتباط با مدیریت اساتید آموزش حوزه، مراکز پژوهشی درون و برون حوزوی، کانون های نخبگانی درون حوزه و خارج از آن، دفتر جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور و بنیاد ملی نخبگان از دیگر فعالیت‌های این بخش در طول سال های گذشته است که به‌واسطه‌ی آن حمایت‌های ساماندهی و بهره وری مختلفی برای استعدادهای برتر در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: شناسایی نخبگان حوزه علمیه خراسان نخبگان استعدادهای برتر الاسلام باقری مستعدان برتر راه اندازی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با صدور حکم مشترک از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد با حفظ سمت به‌عنوان رئیس جدید دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد. 

در احکام جداگانه‌ای که از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاداسلامی صادر شده، از تلاش احمد مرادخانی رئیس سابق دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای لوح سپاس قدردانی شده است.

در متن حکم خطاب به حجت‌الاسلام خیری آمده است: نظر به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور مشارکت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و افزایش فعالیت در راستای وحدت حوزه و دانشگاه به موجب این حکم جنابعالی را به‌عنوان رئیس دیرخانه مشترک برای اجراسازی تفاهم‌نامه مذکور به مدت چهار سال منصوب می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های ساماندهی حوزه آب و فاضلاب بصورت آزمایشی در روستاهای شهرستان ارومیه
  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت