Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@14:42:34 GMT

کرونا معیشت بازاریان همدان را به خطر انداخته است

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۵۷۳۱

کرونا معیشت بازاریان همدان را به خطر انداخته است

گروه استان‌ها- عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون خسارات مالی فراوانی به اصناف و بازاریان همدان وارد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ویروس کرونا علاوه بر اینکه تهدیدی بزرگ برای سلامتی و جان مردم است، ضربه بزرگی به حوزه مشاغل و کسب و کار وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از یک سال از شیوع کرونا در همدان می‌گذرد، در این مدت اوضاع کسب و کار بازاریان همدان همواره در رکود و حتی ایامی در تعطیلات اجباری بوده است. 

کسب و کار راکد و عدم مشتری در بازار سبب کاهش درآمد بسیاری از صنوف مانند صنف خرازی، پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌التحریر، آرایشگران، عکاسان و غیره شده است.

در سال گذشته دولت وعده پرداخت تسهیلات حمایتی به مشاغل آسیب دیده از کرونا را داد اما بسیاری از کسبه و بازاریان همدان به خاطر شرایط سخت بانک‌ها موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند.

احمد گازرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: اوضاع کسب و کار بازاریان همدان خوب نیست و بازار در حالت رکود به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه کرونا خسارات مالی زیادی به کسب و کار بازاریان همدان وارد کرده است، تصریح کرد: تعطیلی یک ماهه بازار به خاطر محدودیت‌‎های کرونایی و بازار راکد، معیشت بسیاری از کسبه را با مشکل روبه‌رو کرده است.

گازرانی افزود: تاکنون تسهیلات چندانی به بازاریان آسیب دیده از کرونا اختصاص نیافته و فقط در حد شعار بوده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه مغازه بسیاری از کسبه به صورت استیجاری است و باید ماهانه مبلغی را به مالکان پرداخت کنند اظهار داشت: وقتی فروشگاهی یک ماه تعطیل است درآمدی هم در این مدت وجود ندارد.

گازرانی با تاکید بر اینکه پویش بخشش اجاره بها در اصناف همدان به راه افتاده و برخی از مالکان هم همراهی خوبی در این پویش داشته‌اند گفت: از دولت هم تقاضا داریم طرح ویژه‌ای برای حمایت از کسبه و بازاریان اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون تسهیلاتی که برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته شده فقط در حد شعار بوده است، افزود: بروکراسی‌های اداری یک مانع اصلی برای رسیدن به تسهیلات است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با گلایه از عدم همکاری بانک‌ها در ارائه وام و تسهیلات به بازاریان، تصریح کرد: حتی برخی بانک‌ها دستورات مقامات بالاتر از خود را زیر پا می‌گذارند.

گازرانی با بیان اینکه بسیاری از کسبه به خاطر سخت‌گیری بانک‌ها قید تسهیلات را می‌زنند، گفت: آسیب‌های ناشی از کرونا در بدنه بازار همدان بیشتر از آن است که با وام مختصری جبران شود.

وی از کمبود مشتری در بازار و دپو اجناس در انبارها خبر داد و افزود: وقتی تقاضا کاهش می‌یابد فروشندگان هم انگیزه‌ای برای بروز رسانی اجناس و سفارش کالا ندارند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با تاکید بر اینکه شرکت‌های خدماتی مانند برق، آب و گاز هیچ گونه همکاری با اصناف نداشته است اظهار داشت: برخی واحدها به خاطر نبود کسب و کار قادر به پرداخت قبوض شرکت‌های خدماتی نبوده و هر روز برایشان اخطار قطعی خدمات صادر می‌شود. 

تعطیلیرستوران‌هاسببرکوددربازارگوشتشد

علی اکبر سپهری وفا رئیس اتحادیه قصابان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه بازار گوشت قرمز در حالت رکود به سر می‌برد اظهار داشت: تعطیلی تالار و رستوران‌ها سبب کمبود تقاضا شده است.

وی با تاکید بر اینکه کرونا سبب لغو مراسمات عروسی و مهمانی شده است، تصریح کرد: معیشت بسیاری از همکاران ما به خاطر کاهش فروش و درآمد به خطر افتاده است.

بازارلوازم‌التحریرکسادترازهمیشهاست

یک فروشنده لوازم‌التحریر در بازار صحاف‌خانه همدان به خبرنگار تسنیم گفت: بازار در حالت رکود و کسادتر از همیشه است. مجازی شدن مدارس ضربه سنگینی بر پیکر کسب و کار همکارانم وارد کرده است.

وی با بیان اینکه در بعضی روزها حتی هزار تومان هم فروش نداریم اظهار داشت: میزان درآمد صنف ما نسبت به ایام پیش از کرونا کمتر از نصف شده است.

این فروشنده لوازم‌التحریر با اشاره به اینکه محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی بازار خسارات مالی زیادی را بر ما تحمیل کرده است گفت: تاکنون هیچ حمایت و تسهیلاتی برای جبران خسارات دریافت نکرده‌ایم.

تمایلمردمبرایخریدپوشاککاهشیافتهاست

یک تولید کننده پوشاک در همدان به خبرنگار تسنیم گفت: مردم همانند گذشته تمایلی به خرید پوشاک ندارند و خرید پوشاک فقط در حد ضروریات انجام می‌شود.

محمد اصغری با بیان اینکه خودم تولیدکننده و فروشنده پوشاک زنانه هستم اظهار داشت: بازار لباس‌‎های مجلسی کساد است و درکل میزان سفارش پوشاک کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه محل کسب بسیاری از همکاران ما در صنف پوشاک به صورت استیجاری است، تصریح کرد: وقتی به خاطر کرونا و بدون هیچ حمایتی از کسبه، بازار را به مدت یک ماه تعطیل اعلام می‌کنند، ضربه بزرگی به معیشت بازاریان وارد می‌شود.

این تولیدکننده با بیان اینکه اجناس بسیاری از واحدها در انبارها دپو شده و به فروش نرفته است گفت: فروشگاه‌ها به خاطر کمبود مشتری تمایلی به بروزرسانی اجناس و ثبت سفارش ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: طرح مالیات بر خانه‌های خالی رونق بازار مسکن را مضاعف می‌کندقیمت دستوری محصولات کشاورزی سبب اختلال در بازار می‌شودبازار گرم میوه‌های نوبرانه‌ در ارومیه؛ مردم توان خرید ندارند

اصغری با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ گونه حمایتی از معیشت من و همکارانم نشده است، افزود: یک وام با سود 12 درصد را برای واحدها اعلام کردند اما شرایط بانک‌ها بسیار سخت و دست نیافتنی است.

وی با بیان اینکه درآمد من نسبت به دوران قبل از کرونا بیش از 70 درصد کاهش یافته و میزان تولید پوشاک در کارگاه ما نیز به نصف رسیده است گفت: مسئولان باید به فکر بازاریان باشند و بسته‌های حمایتی را برای صنوف آسیب دیده در نظر بگیرند.

انتهای پیام/743/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازاریان همدان بسیاری از کسبه خبرنگار تسنیم آسیب دیده کسب و کار بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: بد پوست خربزه ای زیر پایت انداخته‌اند تا تمامت کنند /نه شاهزاده می‌تواند به تاجزاده نزدیک شود، نه تاجزاده علاقمند است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که جماران روایت کرده، سید محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب در انتقاد از اظهارات اخیر، مهدی نصیری مدیرمسئول اسبق روزنامه کیهان نوشت:

آقای مهدی نصیری سوپر افراطی حزب اللهی دیروز حق دارد نظراتش تغییر کند و سوپر اپوزیسیون امروز شود. اما هم برای دیروزش و هم برای امروزش توهم مضر است.

نه بولتن نویسی واظهار نظرهای تند حزب اللهی اش در گذشته توانست ریشه اصلاح طلبی را برکند و نه مواضع فعلی اپوزیسیونی اش مورد قبول اپوزیسیونی قرار میگیرد که چهل سال است در تلاش براندازی هستند و نیازی به تازه وارد از راه دور آمده ندارند.

گفته اند شکاف تاجزاده و شاهزاده باید برداشته شود. خودش می داند نه شاهزاده می تواند به تاجزاده نزدیک شود و نه تاجزاده علاقه مند به همکاری با شاهزاده است.

مهندس موسوی و نرگس محمدی و فائزه هاشمی و تاجزاده هم که آقای نصیری از آنها یاد می کند در ایران باقی مانده اند و در زندان و حصر هستند.

بد پوست خربزه ای زیر پای آقای نصیری انداخته اند تا تمامش کنند. هم از داخل حاکمیت و هم از خارج و از درون اپوزیسیون.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900987

دیگر خبرها

  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته‌‌اند
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته اند
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: بد پوست خربزه ای زیر پایت انداخته‌اند تا تمامت کنند /نه شاهزاده می‌تواند به تاجزاده نزدیک شود، نه تاجزاده علاقمند است
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه