Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در شهرستان ملایر ۲۳۸ هزار و ۴۷۵ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات داریم، گفت: از این تعداد ۱۱۸ هزار و ۹۳۸ نفر مرد و ۱۱۹ هزار و ۵۳۷ نفر زن هستند همچنین از این تعداد ۵۳۹۳ نفر رأی اولی محسوب می شوند که ۲۸۰۴ نفر از آنها مرد و ۲۵۸۹ نفر زن هستند.

قدرت الله ولدی چهارشنبه ۱۹ خردادماه در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از اطلاع رسانی صحیح و اصولی اصحاب رسانه در زمینه برگزاری انتخابات ۱۴۰۰، تصریح کرد: در شهرستان ملایر از مجموع ۱۹۵ کاندیدایی که برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر نام نویسی کردند، ۱۷۳ نفر تأیید صلاحیت شدند، ۹ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۱۵ نفر از داوطلبان شورای اسلامی شهر تأیید نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۱۲ نفر در شهرستان ملایر، هفت نفر در اسلامشهر آق گل، ۱۴ نفر در بخش سامن، ۹ نفر در بخش ازندریان، ۱۴ نفر در بخش زنگنه و ۱۷ نفر در بخش جوکار برای کسب کرسی های شوراهای اسلامی شهر در شهرستان ملایر و پنج شهر تابعه با هم رقابت می کنند.

ولدی با تأکید بر اینکه امسال در تمامی روستاهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ نفر یا دارای ۲۰ خانوار انتخابات شورای اسلامی روستاها برگزار می شود، اظهار کرد: از ۹۵۹ کاندیدایی که برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستاها نام نویسی کردند، ۲۷ نفر انصراف دادند، صلاحیت ۳۲ نفر احراز نشد و در نهایت ۹۰۰ کاندید برای کسب کرسی های شورای اسلامی ۱۶۹روستا در چهار بخش مرکزی، زند، جوکار و سامن با یکدیگر رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملایر ۲۳۸ هزار و ۴۷۵ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات داریم، گفت: از این تعداد ۱۱۸ هزار و ۹۳۸ نفر مرد و ۱۱۹ هزار و ۵۳۷ نفر زن هستند همچنین از این تعداد ۵۳۹۳ نفر رأی اولی محسوب می شوند که ۲۸۰۴ نفر از آنها مرد و ۲۵۸۹ نفر زن هستند.

معاون استاندار همدان از دخالت ۵۰۰۰ نفر به طور مستقیم در انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: این افراد شامل عوامل اجرایی، ناظران بهداشت، ماموران تامین امنیت، بازرسان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و نیروهای خدماتی در ۲۳۰ شعبه اخذ رأی است و ۲۰۰۰ نفر نیز به طور غیرمستقیم مسئولیت پشتیبانی از این افراد را به عهده دارند.

وی به افزایش تعداد صندوق های رأی در شهرستان ملایر از ۲۳۵ به ۲۹۰ صندوق اشاره و تأکید کرد: تعداد شعب اخذ رأی در این شهرستان از ۲۱۴ شعبه به ۲۳۰ شعبه افزایش یافته که از این تعداد ۱۵۵ شعبه ثابت و ۷۵ شعبه سیار است.

ولدی مطرح کرد: آمار و ارقام نشان می دهد نرخ مشارکت در ۱۲ دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان ملایر به طور میانگین ۶۰ درصد بوده است، این دوره نیز امیدوار هستیم با تلاش اصحاب رسانه در زمینه اقناع گری مردم و برنامه ها و حضور کاندیداها در صحنه رقابت، شاهد حضور حداکثری مردم و مشارکت بیش از ۶۰ درصدی مردم ملایر باشیم.

وی وجود ۱۱۰۰ شهید دفاع مقدس در شهرستان را نشان دهنده همت بلند و پشتیبانی راسخ مردم ملایر از نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: درصد مشارکت مردم ملایر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر از ۵۰ درصد در دوره اول به ۶۰ درصد در دوره پنجم افزایش یافته که نشان دهنده اعتماد مردم به ایجاد شورا و پارلمان های محلی است.

فرماندار ویژه ملایر به حضور معنادار ملت ایران با وجود مشکلات و فشارهای اقتصادی در پای صندوق های رأی اشاره کرد و گفت: امسال بر خلاف سال های گذشته رأی گیری در شعب اخذ رأی از ساعت ۷ صبح آغاز شده و پیش بینی می شود با صلاحدید وزارت کشور، تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۹ خردادماه ادامه داشته باشد.

ولدی با بیان اینکه تاکنون دو نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با مجوز فرمانداری ملایر در سطح شهرستان شروع به کار کردند، ادامه داد: براساس قانون کاندیداهای ریاست جمهوری می توانند یک ستاد مرکزی و هر تعداد ستاد فرعی که نیاز دارند، در سطح شهر داشته باشند البته ایجاد ستاد در رینگ مرکزی شهر هم برای انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات شورای اسلامی شهر ممنوع است.

این مقام مسئول از ممنوعیت برگزاری هر گونه تجمعات و مناظرات در فضای سربسته توسط ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری و شورای شهر خبر داد و گفت: کاندیداها می توانند در فضای باز استادیوم های ورزشی و یا مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به مدت حداکثر دو ساعت برنامه داشته باشند.

وی یادآور شد: با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان ملایر از نظر بیماری کرونا، این تجمعات باید با حضور حداکثر ۲۰ نفر برگزار شود و استفاده از بلندگو و یا راه اندازی کارناوال در سطح شهر ممنوع است.

ولدی به ضرورت برپایی یک ستاد انتخاباتی در هر منطقه شهرداری توسط کاندیداهای شورای شهر اشاره و بیان کرد: با توجه به وجود دو منطقه شهرداری در شهرستان ملایر، هر داوطلب می تواند دو ستاد برپا کند که هر کدام این ستادها در یک منطقه شهرداری باید قرار بگیرد.

فرماندار ویژه ملایر تأکید کرد: در این دوره نیز با همکاری شهرداری ملایر، ۴۵ نقطه برای تبلیغات شوراهای اسلامی شهر در سطح شهر تعیین شده که داوطلبان می توانند با ثبت نام و پرداخت هزینه تبلیغات مشترک، سوابق و برنامه های خود را با بنرهای نصب شده در این ۴۵ نقطه، به اطلاع مردم برسانند. تاکنون نیز ۵۰ نفر از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر ملایر ثبت نام کرده و هزینه خود را پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله پس از مشارکت و حضور در انتخابات، مطالبه گری است، اظهار کرد: برنامه های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر باید در راستای مسئولیت و حوزه کاری آنها باشد، در صورت استفاده کاندیداهای شورای شهر از روش های غیرقانونی برای جمع کردن رأی، اعضای هیئت نظارت با آن ها برخورد جدی خواهد کرد.

انتهای پیام

   

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها انتخابات ۱۴۰۰ ضرورت مشارکت در انتخابات رای اولی ها تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای اسلامی شوراهای اسلامی شهر شهرستان ملایر ریاست جمهوری نفر زن هستند سطح شهر نفر در بخش شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله دهدشتی پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در صدا و سیمای مرکز آبادان ضبط شد.

وی اضافه کرد: فیلم‌های تبلیغاتی شامل برنامه ۲۰ دقیقه‌ای نامزدهای دور دوم انتخابات از پنجشنبه همزمان با آغاز مهلت تبلیغات رسمی به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز بیست و یکم اردیبهشت در حوزه‌های انتخابیه آبادان، رامهرمز و رامشیر برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت دقیق رعایت قوانین در دور دوم انتخابات تاکید کرد و گفت: صدا و سیما با راه اندازی کانال‌های تبلیغاتی اقدامی مناسب در خصوص تبلیغات نامزدهای انتخابات انجام داد.

به گزارش مهر، در دور دوم امکانات تبلیغاتی صداوسیما نیز همانند مرحله نخست رایگان است.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رقابت ۴ نامزد برای ۲ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6089821

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل