Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «ظاهر پورمجاهد» روز چهارشنبه در جلسه کمیته فرش استان همدان که با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد، اظهار داشت: استان‌ها نقشی در تدوین قوانین و سیاست‌های کلی حوزه فرش ندارند و قوانین و مصوبات این حوزه در سطح کلان باید دارای ثبات و پایداری باشد تا تلاش مدیران و فعالان هنر صنعت فرش در نقاط مختلف کشور منجر به نتیجه مطلوب که همانا رونق اقتصادی این صنعت برای درآمدزایی و ارزآوری است، شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: استان همدان نیز در عرصه حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان فرش اقدامات بسیار خوب و قابل توجهی را انجام داده که در ادامه به پشتیبانی و کمک مدیران کشوری نیاز دارد.

پورمجاهد با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات صنعت تولید و عرضه فرش دستباف در همدان، گفت: به همت استاندار و همراهی برخی دلسوزان، انجمن فرش استان و تمامی فعالان این حوزه شامل ریسنده، رنگرز، طراح، بافنده و تاجر در این تشکل ساماندهی شده اند.

او با بیان اینکه ۵۰ هزار بافنده در استان همدان مشغول تولید فرش هستند، افزود: بیمه بافنده ها و آموزش نسل جدید فعالان و علاقه مندان این هنر صنعت نیز از جمله اولویت‌های محوری انجمن فرش استان همدان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان به پرداخت ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد برای رونق کسب و کارهای کوچک و خانگی در استان اشاره کرد و گفت: این تسهیلات به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی و طرح های مشاغل خانگی و خوداشتغالی پرداخته شده و فعالان فرش نیز می توانند از این حمایت‌ها بهره مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: تولید فرش یک کار اقتصادی و مقرون به صرفه با ایجاد اشتغال پایدار است و استانداری همدان آمادگی لازم برای حمایت از شاغلان این صنعت ارزنده را دارد.

به گفته پورمجاهد، فرش همدان دارای نقشه های اصیل و پرآوازه ای است و تاجران و بازرگانان باید در زمینه بازار سنجی و شناخت سلیقه مشتری به ویژه برای صادرات این محصول اقتصادی به کشورهای خارجی برنامه ریزی و تلاش هدفمندی داشته باشند. 

برچسب‌ها فرش دستباف همدان صنعت فرش استانداری همدان مرکز ملی فرش ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش دستباف همدان صنعت فرش فرش دستباف همدان صنعت فرش استانداری همدان مرکز ملی فرش ایران استان همدان فرش استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد

«عطا بهرامی» کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به لیست انتخاباتی صبح ایران، اظهار داشت: در دور اول ما رقابتی داشتیم که عمدتاً طیف جناح راست بیشتر کار می‌کرد، البته علی مطهری که به طیف مقابل معروف است در دور دوم تقریباً به عنوان کلیت اصولگرایی شناخته می‌شود که در ظاهر یکپارچه است ولی در باطن یکپارچه نیست، در آن هویت روشنی را نمی‌بینید. در لیست انتخاباتی صبح ایران دعوای سیاسی زیادی وجود ندارد. ملاک در این لیست شفافیت است و به طریقی به دنبال بازگرداندن مجلس به جایگاه خود است تا مجلس در راس امور باشد چرا که امروز مجلس در راس امور نیست.

وی با بیان اینکه هم پوشانی در بین فهرست‌ها زیاد بود، ادامه داد: من تصوری ندارم که چه خواهد شد و هیچ قرینه‌ای برایش نیست چون همپوشانی بین فهرست‌ها زیاد است و نتیجه قابل پیش بینی نیست.

کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به تخصصی که دارید، اگر به عنوان نماینده مجلس انتخاب شوید در چه کمیسیون یا کمیسیون‌هایی به طور تخصصی کار خواهید کرد، گفت: کمیسیون اقتصادی، صنایع و برنامه بودجه مد نظرم است.

بهرامی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم، گفت: مجلس باید دولت و نهادها را موظف کند به قوانین بالا دستی عمل کنند. در قوانین بالا دستی اوضاعمان بد نیست، کارهای چهارچوب داری را انجام داده‌ایم، انجا که بحث نوشتن است حرف بی ربط ننوشته‌ایم بلکه در عمل کار بی ربط می‌کنیم.

وی رسیدگی به مسائل اقتصادی را از اولویت‌های مجلس آینده دانست و ادامه داد: مجلس دوازدهم باید به مباحث خودرو، مسکن، مالیات و معیشت مردم بپردازد.

بهرامی در پاسخ به این سوال که آیا به پویش انتخاباتی مهر می‌پیوندید، بیان کرد: بله به این پویش می‌پیوندم؛ کاری که خبرگزاری مهر انجام داده اینکه کاندیداهای مجلس را از مراجعه به اسپانسرها و غیره بی نیاز و یا کم نیاز می‌کند، این استقلال کاندیداها را بیشتر می‌کند.

کد خبر 6097356 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران