Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب شما عزیزان را با برخی از این بازارهای دوست داشتنی که حداقل سالی یک بار باید به آنها سر زد آشنا خواهیم کرد. برای رفتن و خرید کردن از این بازار گل باید کمی سحرخیز باشید، چرا که ساعات کاری اکثر آنها از بامداد - قبل از طلوع آفتاب – شروع می‌شود و عمدتا تا قبل از ظهر یعنی ساعت یک ظهر کرکره‌ها را پایین می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند که در سال‌های اخیر با گسترش گلفروشی‌های آنلاین کار شما برای خرید گل و گیاه بسیار آسانتر شده است، اما سر زدن به این بازارها برای افراد عادی کماکان خالی از لطف نیست و برای گلفروشی‌های سطح شهر هم که از اوجب واجبات است.
1- جاده خاوران؛ بهشتِ دوستداران گل و گیاه
یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال بزرگترین بازارهای گل تهران در جاده خاوران قرار دارد. بازار گل امام رضا که به نام بازار بزرگ گل خاوران هم مشهور است از دو خیابان و 5 کوچه در کنار چند پارکینگ مخصوص کارکنان و مشتریان تشکیل شده است.
اگر قصد خرید گل و گیاه به صورت عمده دارید، این بازار گزینه بسیار مناسبی است چرا که در بازار گل امام رضا اکثر غرفه‌داران محصولاتشان را به صورت عمده می‌فروشند، از این‌رو قیمت نهایی آنها نیز نسبت به بقیه جاها بسیار بهتر است.

آدرس بازار گل امام رضا (خاوران)
ممکن است این بازار در نگاه اول کمی درهم به نظر برسد اما برای کسانی که تنها برای خرید گل و گیاه پا به آنجا می‌گذارند عالی است. آدرس بازار بزرگ گل امام رضا؛ تهران، اتوبان امام رضا، ضلع جنوب و غرب شهرک صنعتی خاواران، کیلومتر ده جاده خاوران است.
2- بازار گل شهید محلاتی، یک بازار کامل گل و گیاه
بزرگراه محلاتی یکی دیگر از جاهایی است که برای طرفداران گل و گیاه می‌تواند جذاب باشد، چرا که یکی از پر رونق‌ترین بازارهای گل و گیاه تهران در این اتوبان قرار دارد که روزانه بیش از یک و نیم میلیون گل و گیاه در آن به فروش می‌رسد! تنوع بسیار زیاد، دسترسی آسان‌تر در کنار عرضه گل و گیاه با قیمت عمده از دلایلی هستند که قطعا از رفتن به بازار گل شهید محلاتی پشیمانتان نخواهند کرد!
در بازار گل محلاتی نه تنها گل و گیاه بلکه تمامیِ وسایل باغبانی مانند انواع گلدان‌های فلزی، پلاستیکی، چوبی و سفالی، کود و خاک، درختچه‌های مصنوعی و حتی وسایل مورد نیاز برای تزیین ماشین عروس یافت می‌شود و با توجه به اینکه مسیر دسترسی آن کمی بهتر از بازار گل امام رضا است، برای خرید مختصر بسیار گزینه ایده‌آلی است.

آدرس دقیق بازار گل محلاتی
بازار گل شهید محلاتی پایین‌تر از اتوبان محلاتی در خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم، جنب دادگاه خانواده قرار دارد. برای رساندن خود به این بازار دوستداشتنی می‌توانید از ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو، تاکسی و اتوبوس استفاده کنید.
با استفاده از مترو، خود را به ایستگاه مترو نبرد برسانید و از آنجا با یک خط تاکسی مخصوص بازار گل، خود را به بهشت کوچک شده تهران برسانید! همچنین می‌توانید از تاکسی‌های مخصوص بازار گل که در چهارراه سیروس، میدان امام خمینی و میدان هفت تیر قرار دارند استفاده کنید و خیلی سریع خود را به بازار گل شهید محلاتی برسانید.
همچنین اگر دوست دارید با ماشین شخصی به این بازار بیایید، باید خود را از طریق اتوبان‌های بسیج، امام علی و شهید محلاتی به بلوار زمزم در منطقه آهنگ برسانید و برای رفاه حال شما عزیزان، پارکینگ مخصوصی هم در نظر گرفته شده است.
3- بازار گل شهید فکوری، بزرگترین بازار گل و گیاه غرب تهران
جالب است بدانید که در نزدیکی میدان آزادی یکی از بزرگترین بازارهای گل و گیاه تهران دایر است که خیلی‌ها از وجود آن بی‌خبرند. اکثر مردم میدان آزادی را به عنوان شاه‌رایی برای رسیدن به مناطق غربی تهران، فرودگاه مهراباد و پایانه اتوبوسرانی غرب تهران می‌شناسند، در صورتی که در مجاورت میدان بزرگ آزادی یکی از پر رونق‌ترین بازارهای دایمی گل و گیاه دایر است.
دسترسی آسان به این بازار سبب شده تا افراد زیادی از اقصی نقاط تهران برای خرید گل و گیاه به این بازار بیایند. گرچه از نظر وسعت و تنوع محصولاتْ این بازار به پای بازار محلاتی نمی‌رسد اما با کمی جستجو، سعی و کوشش می‌توانید گل‌های خاص و بسیار قشنگی خریداری کنید.
این بازار خانه انواع کاکتوس‌ها است و اگر به این نوع گیاه جالب علاقه دارید حتما به آن سر بزنید. همچنین اگر به دنبال خرید نهال و درخت‌های میوه‌دار هستید این بازار می‌تواند همه نیازهای شما را برآورده کند.
آدرس دقیق بازار گل شهید فکوری
دسترسی به این بازار بسیار آسان است و کافی است خود را به میدان آزادی ابتدای جاده مخصوص کرج برسانید. این بازار در یک فضای سرپوشیده قرار دارد و بهتر است در ساعات اولیه روز قبل از تمام شدن گل و گیاه به آن سر بزنید.
4- بازار گل آبشناسان، یکی از بازارهای گل و گیاه محبوب در شمال تهران
اگر ساکن غرب و شمال غربی تهران هستید نیازی نیست برای خرید عمده و تکیِ گل و گیاه تا بازار محلاتی یا سایر بازارهای گل و گیاه بروید! در بزرگراه آبشناسان، ابتدای اتوبان ستاری یکی از بهترین بازارهای گل و گیاه تهران قرار دارد که با کمی رانندگی می‌توانید خیلی راحت خود را به آنجا برسانید.

برخلاف سایر بازارهای گل و گیاه که تا قبل از ظهر هستند، بازار گل آبشناسان در دو نوبت 9 صبح تا یک بعد از ظهر و 4 بعد از ظهر تا 8 شب دایر است و می‌توانید در فضای دلنشین آن ساعت‌ها قدم بزنید و از خرید خودتان لذت ببرید.
عمده محصولاتی که در این بازار به فروش می‌رسند از بازار امام رضا و محلاتی خریداری می‌شوند و کمی قیمت آنها نسبت به دو بازار بزرگ تهران بالاتر است. اما باز هم برای کسانی که دسترسی به آن بازارها را ندارند، خرید از بازار گل آبشناسان بسیار به صرفه است.
آدرس دقیق بازار گل آبشناسان
این بازار دقیقا بعد از زیرگذر اتوبان شهید ستاری با بزرگراه آبشناسان در شرق جنت آباد، جنب پمپ بنزین آبشناسان واقع شده است.
بازارهای آنلاین را هم فراموش نکنید..
به دنبال باکس گل خاص و متفاوت می گردید؟ نشانی را درست آمده اید.
این روزها یکی از ایده های خلاقانه و آسان برای تهیه هدیه زیبا سفارش باکس گل (Order a flower box) است که می تواند احساس شعف بی نظیری را در طرف مقابل تان به وجود آورد. جعبه گل بهترین هدیه از سال‌های قدیم تاکنون بوده است. اگر به کتاب معروف فلاور باکس که توسط یکی از نویسنده های مطرح گل آرایی یعنی Chantal Aida Gordon نوشته شده است نگاهی بیاندازید، خواهید دانست که هدیه دادن باکس گل از ۲۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و از زمان هخامنشیان در ایران رواج دارد.
در کنار چنین بازارهایی که عمدتا بسیار شلوغ هستند و برای خرید گل و گیاه مورد نظرتان باید ساعت‌ها در آنها بچرخید، می‌توانید با چند کلیک خرید گل خود را از سایت https://vipshop.flowers/ انجام دهید و آن را درب منزل تحویل بگیرید. امروزه اکثر کسب و کارها شکل تازه‌ای به خود گرفته‌اند که گلفروشی آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار بازار گل بازار گل شهید محلاتی برای خرید گل و گیاه بازارهای گل و گیاه بازار گل امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر

شهرداری منطقه ۷ درباره قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ‌موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی توضیحاتی ارائه کرد.   به گزارش شهر، این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:   ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می‌رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.   در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه‌ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضا‌های سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.   از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند.   در پایان اعلام می‌کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه هستیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر