Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیروز دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری در موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برگزار شد، اما این مناظره نسبت به مناظره قبلی راضی کننده نه برای عموم بلکه برای اهالی رسانه هم نبود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دیروز دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری در موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برگزار شد، اما این مناظره نسبت به مناظره قبلی راضی کننده نه برای عموم بلکه برای اهالی رسانه هم نبود که حتی خود نامزد‌های انتخاباتی نیز به این نوع شیوه برگزاری مناظرات گلایه کردند آن چیزی که همانند مناظره قبلی به چشم می‌آمد رفتار‌های نابه هنجار برخی نامزد‌ها بود که طبق روال مناظره قبلی به جای ارائه برنامه‌ها به موضوعات حاشیه‌ای پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مناظره هر کدام از نامزد‌ها طبق برنامه وارد صداوسیما شدند که ورود اول را محسن مهرعلیزاده داشت وی بعد از ورود به صداوسیما در نشست خبری ابتدای مناظرات بیان کرد: می‌خواهند یک دوپینگ ۵ دقیقه‌ای به کاندیدای خاص بدهند که امیدوارم اینطور نباشد. روش من در مناظره همان روش قبلی خواهد بود، من تمام شئون را در مناظره قبل رعایت کردم.

نفر بعدی که بعد از مهرعلیزاده وارد صداوسیما شد محسن رضایی بود وی بعد از چند دوره شرکت در انتخابات دوباره در این دوره پای در کارزار انتخابات ریاست جمهوری گذاشت تا این بار بعد از چندین بار ناکامی بتواند اقبال عمومی را به خود جلب کند. رضایی در نشست خبری گفت: امیدواریم این ناراحتی‌ها کنار رود و دوباره برکت به سفره مردم بیاید، زیرا ملت ایران شاهد آغازی جدید خواهد بود از این رو مناظره دوم بسیار مهم است.

عبدالناصر همتی نفر سومی بود که به رسانه ملی آمد. وی که به تعبیر نخبگان سیاسی به عنوان نماینده دولت در انتخابات است در نشست خبری بیان کرد: من بداخلاقی را در مناظره قبلی شروع نکردم ۲۹ بار نام من را بردند، اما ۵ دقیقه به رقیب اصلی ام جایزه دادند.

وی افزود: انتخاب امروز انتخابی است که باعث می‌شود درب‌ها برای کنش گری مردم باز بماند از این رو من به دنبال ایجاد دولت شفاف ملی هستم.

نفرات بعدی که وارد صداوسیما شدند آقایان جلیلی، رئیسی، قاضی زاده و زاکانی بودند که به ترتیب در نشست خبری قبل از مناظرات شرکت کردند سعید جلیلی در سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم در این مناظره به مسائلی از قبیل جمعیت روستا‌ها پرداخته شود، زیرا جمعیت روستا‌های ما ۲۵ درصد کشور است و باید نگاه‌های مختلف در این زمینه دیده شود و همچنین درباره جمعیت زنان و جوانان نیز باید سخن گفت.

 

من از فرصت ۵ دقیقه‌ای برای پاسخگویی به تهمت‌ها استفاده نمی‌کنم

بمب خبری بعد از ورود سید ابراهیم رئیسی به صدا در آمد رئیسی در نشست خبری از انصراف خود برای استفاده کردن از فرصت ۵ دقیقه‌ای که ستاد تبلیغات به وی داده بود خبر داد.

سوت آغاز مناظره دوم توسط مجری این ماراتن انتخاباتی به صدا درآمد، اما دوباره نامزد‌ها به جای بیان برنامه و هدف‌های خودشان از در دست گرفتن دولت به حواشی پرداختند مهرعلیزاده در نوبت خود به آقای رئیسی تاخت و بیان کرد که صحبت‌های من نسبت به تحصیلات آقای رئیسی حق بود که قاضی زاده هاشمی در پاسخ به تکرار ادعا‌های مهرعلزاده گفت: در مورد مصداق علم روحانیت ما در بین علما در زمینه علم اقتصاد عالمان بزرگی داریم و انحصار در حوزه علم اقتصاد نیز خود نوعی انحصار گرایی است یا همتی به شیوه برگزاری مناظرات ایراد گرفت و گفت این شکل برگزاری انتخابات شبیه به مسابقه‌های هفتگی است؛ که زاکانی در ادامه صحبت‌های همتی تصریح کرد: آرزو می‌کردم اینجا دو به دو مناظره کنیم که عیار افراد مشخص بشود

همچنین علیرضا زاکانی در کنایه‌ای به همتی گفت: نماینده آقای روحانی اینجاست، اما حاضر نیست از نظر عددی و رقمی با بقیه کاندیدا‌ها بحث کنند همچنین محسن رضایی خطاب به همتی گفت: چطور برای رانت فولاد و سلاطین مافیای مفت‌خور منابع داریم، اما برای فقرا و افزایش یارانه، منابع نداریم؟

محسن مهر علیزاده و علیرضا زاکانی در ادامه مناظرات انتقادی به دولت روحانی کردند. زاکانی گفت: برخی در سال ۹۲ حرف زدند و رای گرفتند، مردم نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شویم

همچنین مهرعلیزاده بیان کرد: هم‌اکنون ۷ میلیون نفر درآمد روزانه ندارند و برای تامین معیشت، نیازمند کمک خیران هستند. از این ۷ میلیون نفر، ۳ میلیون نفر هیچ درآمدی ندارند.

در ادامه عبدالناصر همتی برای جلب آرا مردم و اقشار مختلف اشاره‌ای به معتادان کرد.

همچنین رئیسی به روحانی کنایه‌ای زد و گفت: اگر زبان مذاکره را بلد بودند نمی‌گفتند خزانه خالی است؛ وظیفه هر دولتی، تلاش برای رفع تحریم‌ها است و همچنین در کنار آن باید برای خنثی سازی تحریم هم تلاش کرد و نباید اقتصاد را شرطی کنیم.

وی ادامه داد: کسانی در همین سالن مناظرات گفتند که ما زبان صحبت با دنیا را بلدیم، یک دانشجو هم می‌داند کسی که می‌خواهد مذاکره کند نباید بگوید آب خوردن به مذاکرات مربوط است و نباید بگوید خزانه خالی است.

 

شما کاندیدای روکشی هستی که آمدی روکش کنی اقدامات دولت را

در ادامه زاکانی خطاب به همتی گفت: شما کاندیدای روکشی هستی که آمدی اقدامات دولت را روکش کنی شما جرئت مناظره با من را ندارید. کسانی که شما را پر می‌کنند بهشان بگویید برای ما زیر و رو نکشند.

همتی در کنایه به تفکرات جریان مقابل بیان کرد: مردم ایران رقبای من قصد توسعه ایران را ندارند بلکه می‌خواهند کاخ سفید را حسینیه کنند که در مورد این سخنان جلیلی در وقت خود بیان کرد: این حرف‌های موهوم که "شما می‌خواهید کاخ سفید را حسینیه کنید" برای چیست؟ شما نیازی به این حرف‌ها ندارید.

در پایان مناظرات سید ابراهیم رئیسی تاکید کرد: افرادی بوده‌اند که بیشترین سواستفاده را از آزادی کرده و بعدا معترض آزادی در کشور شدند. ما گشت ارشاد خواهیم داشت، اما برای مدیران!.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری همتی رئیسی قاضی زاده هاشمی زاکانی جلیلی مهرعلیزاده رضایی نشست خبری مناظره قبلی نامزد ها ۵ دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

یوسف نوری در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ارسال نامه‌ای برای وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تسریع در صدور ترک تشریفات برای اسکله رو - رو ریلی امیرآباد گفت: ساخت اسکله رو رو بندر امیرآباد از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری است.

وی پیشرفت این پروژه را در حال حاضر ۷۷ درصد بیان کرد و گفت: این پروژه با این میزان پیشرفت و جذب ۲۵۰ میلیارد تومانی به دلیل تعلل پیمانکار دچار وقفه شده است و تأخیر در انتخاب پیمانکار جدید پروژه و روند آن را با تأخیر مواجه کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به درپیش رو بودن سفر دوم ریاست جمهوری به استان مازندران و اهمیت اجرای این پروژه در تحقق کریدور شمال - جنوب و فعال سازی دیپلماسی اقتصادی با کشورهای اتحادیه اوراسیا لازم است نسبت به ترک تشریفات برای اسکله رورو اقدام شود.

استاندار مازندران اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 6098560

دیگر خبرها

  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • پخش مناظره انتخاباتی دو کاندیدای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای اردبیل
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف