Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:51:41 GMT

اکثر متخصصان ایرانی مقیم خارج تمایل به بازگشت دارند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۶۴۱۳

اکثر متخصصان ایرانی مقیم خارج تمایل به بازگشت دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی حسینی امروز در اولین رویداد مجازی برنامه متخصصان خارج از کشور که به صورت آنلاین در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، برگزار شد گفت: برنامه بازگشت کارآفرینان و متخصصان ایرانی مقیم خارج را از سال ۹۴اجرایی کردیم.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این برنامه تجربیات کشورهایی مانند هند، چین، کره جنوبی، تایوان و کره جنوبی را مورد بررسی قرار دادیم، گفت: در کنار این بررسی، پرسشنامه ای را تدوین کردیم که ۴۵۰۰ دانشجو این پرسشنامه را پرکردند و بررسیهای ما نشان داد ۸۳درصد آنها تمایل به بازگشت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ادامه داد: همچنین این بررسی ها نشان داد ۷۰ درصد نیز علاقه مند به همکاری با ایران در راستای پیشرفت کشورشان هستند.

معاون سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ادامه داد: تاکنون بیش از ۸ هزار نفر از محققان مقیم خارج درخواست همکاری خود را ارسال کردند اما ۱۸۵۰ نفر از این متخصصان به کشور بازگشتند.

به گفته وی، ۱۲۳۰ نفر در دوره پسا دکتری، ۲۴۰ نفر در طرح فناورانه، ۲۷۰ نفر به عنوان استاد مدعو، ۲۵۰ نفر در قالب فرصت مطالعاتی و ۴۲۰ نفر در قالب استادیاران جوان تقاضای همکاری با ایران داشتند.

کد خبر 5231088 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدعلی حسینی ایرانیان مقیم خارج پارک علم و فناوری دانشگاه تهران حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فیس بوک ایالات متحده امریکا فناوری فضایی توییتر ویروس باج افزار اینترنت گوگل شبکه اجتماعی نوآوری ویروس کرونا مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات

به گزارش همشهری آنلاین در هفته‌های اخیر و بعد از اعلام رس می‌امیر قلعه‌نویی در یک برنامه تلویزیونی در مورد تمایل تیم ملی ایران به همکاری با افشین قطبی شایعات زیادی در مورد احتمال حضور این سرمربی با تجربه در فوتبال ایران بازگشت او مطرح شده است.

افشین قطبی که سابقه درخشانی در اولین فصل حضور خود در پرسپولیس داشته و با این تیم به عنوان قهرمان رسید، در ادامه در تیم ملی ایران و البته باشگاه فولاد نیست مشغول کار گردید و البته در کشورهای مختلفی در قاره آسیا از جمله ژاپن و چین نیز کار کرد.

اما حالا افشین قطبی فرسنگ‌ها دورتر از ایران و در لیگ برتر کانادا مشغول به کار بوده و هدایت تیم اف سی ونکوور را بر عهده دارد. اما علاقه قلبی افشین قطبی به حضور در فوتبال ایران باعث شده شایعات در مورد احتمال بازگشت او به فوتبال ایران قوت بگیرد.

در همین خصوص ساعتی قبل تماسی با مهدی حاج باقر مدیر برنامه افشین قطبی داشتیم تا از آخرین وضعیت مذاکرات او با تیم ملی ایران و در شایعات بازگشت او آگاه شویم. مدیر برنامه افشین قطبی در این خصوص مدعی شد مذاکرات بین طرفین در این خصوص ادامه دارد و به زودی احتمالاً خبر نهایی در مورد آینده افشین قطبی و تیم ملی ایران منتشر خواهد شد.

تیم افشین قطبی اخیراً در لیگ کانادا شروع قابل قبولی داشته و با توجه به تعدد استفاده از بازیکنان جوان در بدنه ترکیب اصلی، به نظر می‌رسد هفته به هفته شرایط برای اف سی ونکوور و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران بهتر خواهد شد.

کد خبر 848732 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران ویژه ورزشی افشین قطبی

دیگر خبرها

  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • آخرین وضعیت افشین قطبی و تیم ملی ایران
  • تمایل آرسنال و جورجینیو به ادامه همکاری با یکدیگر
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • تصمیم قطعی گزینه جذاب بایرن: فقط خارج!
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی