Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایجاد زیرساخت های بهتر و مدرن تر مطابق استانداردهای روز برای درمان بیماران سرطانی با مشارکت خیرین، به زودی کرمان را تبدیل به قطب درمان در جنوب شرق کشور خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ بیماری سرطان موضوع زجرآوری است که فقط فرد بیمار را درگیر نمی کند بلکه خانواده و اطرافیان نیز از رنج بیمار رنجور و ازغم او غمگین می شوند؛ هزینه های هنگفت و گاه بی نتیجه برای درمان سرطان موضوع مبتلابه بیمارانی است که با آن درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هزینه هایی که گاه تا فروش خانه و ماشین و همه دارایی یک فرد و خانواده پیش می رود بلکه بهبودی حاصل و جان عزیز خانواده حفظ شود؛ در این میان اما وجود خیرین و اقداماتی که از قِبَل اقدامات خیرخواهانه برای حمایت از بیماران سرطانی انجام می دهند، امیدبخش شرایطی است که به تحمل این بار سنگین کمک می کند.

 

 

در این راستا انجمن خیریه یاس کرمان با هدف حمایت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از افراد مبتلا به سرطان و اعضای خانواده آنان و نیز با هدف انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و اطلاع رسانی به منظور ارتقای فرهنگ پیشگیری و درمان به موقع، در سال ۸۸ تأسیس شد.

 

طی قریب به ۱۲ سال اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده و این انجمن در سالهای اخیر به سمت ایجاد زیرساخت های بیشتر و مدرن تر رفته که بخشی از آن در تور خبری که چهارشنبه(۱۹ خرداد) برگزار شد؛ تشریح شد.

 

 

ساختمان رادیوتراپی و شیمی درمانی واقع در ابتدای هفت باغ علوی که اخذ مجوز احداث آن از وزارت بهداشت تقریباً یک سال و نیم زمان برده و عملیات احداث آن از دی ماه سال ۹۸ آغاز شده، نخستین مقصد تور خبری است؛ 

 

آن طور که مدیر اجرایی توضیح می دهد قرار است یکی از به روز ترین دستگاه های پرتودرمانی جهان که قبلاً به قیمت ۹ میلیاردتومان خریداری شده، در این مرکز تعبیه شود.

 


این ساختمان که سه هزار متر مربع زیربنا دارد؛ به دلیل ملاحظه حال بیمار قرار است متفاوت از فضای معمول بیمارستانی و به سبک هتل ساخته شود و تاکنون هشت میلیارد تومان برای آن هزینه شده و برای تکمیل نیازمند ۲۵ میلیارد تومان است.

 

ساختمان مذکور ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از تکمیل پیش بینی می شود در هر شیفت حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر پرتو درمانی شوند؛ این مرکز به عنوان مرکزی شاخص در کشور خواهد بود که آموزش همزمان با درمان را نیز انجام می دهد و برای افراد بی بضاعت رایگان خواهد بود.

 

با تکمیل این ساختمان و تجهیز آن، این مرکز قطب درمان سرطان از طریق پرتودرمانی در جنوب شرق خواهد بود.

 

 

 مقصد بعدی خبرنگاران، بازدید از روند ساخت«کلینیک صالحین» در بیمارستان افضلی پور کرمان است که به همت انجمن خیریه یاس در بخش های مختلف آنکولوژی، هماتالوژی و آزمایشگاهی در حال ساخت و تکمیل و تجهیز است.

 

فضای نامناسب بخش آنکولوژی بیمارستان شهید باهنر کرمان؛ خیریه یاس و خیرین را بر آن داشت تا به فکر احداث این مجموعه بیفتند؛ بخش آنکولوژی ۱۳۰۰ متر زیربنا دارد که ۴۸ تخت در آن تعبیه می شود.

 

 

نمونه برداری، بستری سرپایی، تحقیقات و تشخیص برای کمک به تشخیص زودهنگام بیماری و... در این کلینیک دیده شده؛ مهمانسرای یاس نیز برای بیمار و یک نفر همراه او{شهرستانی ها} با دو وعده غذا در روز، تا پایان حضور بیمار در کرمان، به صورت رایگان قابل استفاده است.

 

بخش آنکولوژی و بستری به دانشگاه علوم پزشکی تحویل موقت شده و بخش آنکولوژی بیمارستان شهید باهنر کلاً به این مکان منتقل می شود؛ برای ساخت این مجموعه حدود ۱۲ نفر از خیرین کمک های چند صد میلیونی کردند.

 

 

بخش آنکولوژی اطفال نیز به صورت خیّرساز و به همت دکتر هاشمیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در جنب همین مرکز در حال ساخت است.

 

مرکز پیوند مغز استخوان نیز به همت یکی دیگر از خیرین، آقای جلال پور در حال ساخت است که یک سوم آن قرار است بهره برداری شود.

 

 

بازدید از مکانی که قرار است مرکز شیمی درمانی شود، سومین مقصد خبرنگاران است.

 

دو سال پیش مصطفی ملکی، جوان ۳۲ ساله کرمانی بر اثر سرطان جان خود را از دست می دهد؛ برادران او تصمیم می گیرند این ملک را که ۸ هزار متر زمین و دو هزار متر ساختمان و ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش آن است به مرکز شیمی درمانی اختصاص دهند.

 

آن طور که دکتر مسعود مقدری، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمان می گوید: با ۸۰ تخت که این مجموعه به بخش شیمی درمانی استان اضافه می کند؛ بزرگترین مرکز شیمی درمان در جنوب شرق کشور ایجاد می شود زیرا در حال حاضر تنها دو مرکز شیمی درمانی در مرکز درمانی جوادالائمه با ۳۰ تخت و در بیمارستان شهید باهنر با ۱۴ تخت برای شیمی درمانی سرپایی موجود است.

 

وی با اشاره به اینکه خانواده ملکی ایثار کردند و این مجموعه طبق نقشه استاندارد وزارت بهداشت ساخته می شود؛ اظهار کرد: راه اندازی آن به عهده دانشگاه است و هیئت امنای آن با حضور سه نفر متشکل از نماینده دانشگاه و خیریه و خانواده نامبرده تشکیل و درآمدها صرف همین مجموعه می شود.

 

دکتر مقدری با بیان اینکه درمان در این مجموعه با تعرفه دولتی انجام می شود؛ اظهار کرد: با این ۸۰ تخت، ظرفیت برای شیمی درمانی سرپایی بستری کافی است.

 

مرکز غربالگری که تفاهم نامه آن با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده، آخرین بخش از برنامه های این تور خبری است؛ غربالگری سلول های بنیادین که برای پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان با همکاری خیریه یاس ایجاد می شود؛ این مرکز تا چند روز آینده در اختیار علوم پزشکی کرمان قرار می گیرد تا تجهیز شود و جزو دومین یا سومین مرکز غربالگری در کشور به شمار خواهد رفت.

 

 


 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیماران سرطانی خیرین دانشگاه علوم پزشکی مرکز شیمی درمان بخش آنکولوژی شیمی درمانی جنوب شرق خیریه یاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است

بهرام عین اللهی٬‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: به رکورد ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان رسیده ایم. در بدو شروع به کار دولت سیزدهم  ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که امروز و بعد از دو سال و نیم به ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان افزایش یافته است.

او گفت: این افزایش یک رکورد محسوب می‌شود و  یکی از کار‌های بسیار خوب در زمینه پانسمان بیماران پروانه‌ای بود که امیدواریم با حمایت‌های بیشتر به تجاری شدن برسد و بتواند نیاز‌های کشورمان را تامین کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جزء کار‌های مهم این وزاتخانه است.

عین اللهی افزود: بنای ما بر این است که با تقویت دانش‌بنیان‌ها دارو‌های اکثر بیماری‌ها را تامین کنیم و در مورد تالاسمی هم همین موضوع مطرح است. بعضی از بیماران می‌گویند داروی داخلی استفاده نمی‌کنیم و حتما داروی خارجی می‌خواهیم که این موضوع را باید متخصصین تشخیص دهند. 

او گفت: اولویت ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع کمبود‌های دارویی است. تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است.

وزیر بهداشت درباره چرایی رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گفت: در این سنین تمامی اعضای بدن کودک رشد تکاملی دارند و هرگونه نقصی می‌تواند تا پایان عمر با فرد بماند به همین دلیل با پیشنهاد وزارت بهداشت در هیئت دولت این موضوع به تصویب رسید و جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که کودکان را در ۷ سال اول زندگی در مراکز دولتی به شکل رایگان درمان کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود