Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل محمدی مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز در حاشیه بازدید الکساندر کونیوخوف ​مدیرعامل شرکت پاور ماشین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بازتوانی واحد‌های تولید برق را خون تازه‌ای در رگ‌های این نیروگاه قدیمی توصیف کرد و گفت: تقویت سطح تولید و خدمت رسانی بیشتر این مجموعه صنعتی به مردم خوزستان را با این اقدام شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به عملکرد و همچنین روند نگهداری، تعمیرات و بهره برداری از ۶ واحد ۳۰۵ و ۳۱۵ مگاواتی این نیروگاه افزود: دانش و تجربه ارزشمند کارکنان نیروگاه رامین به ویژه انگیزه و توان علمی نیروی انسانی جوان و متخصص بزرگترین سرمایه این مجموعه قدیمی بوده و توانمندی بالای این کارکنان در رفع چالش‌های فنی و طراحی عملیات‌های تخصصی در صنعت نیروگاهی برق ایران ممتاز و کم نظیر است.

علیرضا نصرالهی مدیر طرح‌های نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی، رفع موانع اداری و تسریع در روند آغاز عملیات اجرایی طرح بازتوانی نیروگاه رامین اهواز را از اولویت‌های صنعت برق حرارتی عنوان کرد و بیان داشت: تسریع در احداث واحد‌های سیکل ترکیبی نیروگاه شهدای ویس که در مجاورت نیروگاه رامین قرار دارد از برنامه‌های این شرکت به شمار می‌روند.

او تصریح کرد: با راه اندازی واحد‌های سیکل ترکیبی شهدای ویس و سایر نیروگاه‌های در دست احداث خوزستان طی ۲ سال آینده و تولید بخشی از برق مورد نیاز استان می‌توانیم به مرور شاهد خروج برنامه ریزی شده واحد‌های نیروگاه رامین جهت مدرنیزاسیون و تقویت سطح تولید این نیروگاه باشیم.

الکساندر کونیوخوف مدیرعامل شرکت پاورماشین روسیه تعامل و تبادل دانش و تکنولوژی با صنعت برق ایران را فصل جدیدی از روابط این ۲ کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اجرای طرح بازتوانی واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین شاهد تداوم تولید این نیروگاه یک هزار و ۸۵۰ مگاواتی باشیم.

او با اشاره به تجربه و تخصص شرکت پاور ماشین در ساخت و بهسازی واحد‌های نیروگاهی به آمادگی این شرکت جهت عملیات اجرایی پروژه بازتوانی واحد‌های نیروگاه رامین طی ماه‌های آینده اشاره و اظهار کرد: نیروگاه‌های ساخت کشور روسیه از ظرافت زیادی برخوردار نیستند، ولی دارای ساختاری مستحکم با کارآیی و توان بالایی هستند، اما در کنار این موضوع می‌توان گفت که بهره برداری از واحد‌های نیروگاه رامین طی بیش از ۴۰ سال فعالیت مستمر حکایت از نگهداری مطلوب این واحد‌ها با تلاش کارکنان باتجربه این نیروگاه دارد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید برق نیروگاه رامین نیروگاه رامین بازتوانی واحد واحد های نیروگاه تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل

سعید پرشی سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین  گفت: دستگاه جت پرشر از جمله دستگاه‌های مهم مورد استفاده جهت از بین بردن رسوبات درون تیوب‌ها و لوله‌های کندانسور‌ها و مبدل‌های حرارتی با استفاده از فشار بالای آب می‌باشد که در موارد ضروری از آن استفاه می‌شود.

او افزود:کندانسور‌ها از تجهیزات مهم و حساس نیروگاه می‌باشند که وظیفه تبدیل بخار خروجی از توربین به آب جهت استفاده مجدد در فرآیند تولید را به عهده دارند که این تجهیز به مرور زمان دچار رسوب گذاری و مسدودی لوله‌ها و نهایتا باعث کاهش خلاء و کاهش تولید برق می‌شوند.

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین  ادامه داد: با توجه به اهمیت این تجهیز، با همت و تلاش متخصصان نیروگاه اقدام به بازسازی و رفع چالش‌های فنی یک دستگاه جت پرشر دیزل مستعمل تیپ ۲۲۵ z و همچنین بهینه سازی تغییر سیستم خنک کنندگی پلانجر‌ها از آب به روغن و استفاده از subass group guide sleeve مدرنیزه در هد پمپ نمودیم که هم اکنون نیز آماده بهره برداری و استفاده جهت رسوب زدایی کندانسور‌ها است.  

آقای پرشی می‌گوید:  هزینه خرید دستگاه مشابه را حدود ۱۵ میلیارد تومان و هزینه بازسازی این دستگاه مستعمل طبق مبلغ پیشنهادی پیمانکار حدود ۳ میلیارد تومان بوده که متخصصان نیروگاه رامین با صرف هزینه ۳۲۰ میلیون تومانی توانستند این دستگاه را بازسازی کنند که این امر سبب صرفه جویی بیش از ۲/۵ میلیارد تومان شده است.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین